WBO in de herkansing vanavond 5/2

Slow

MF veteraan
23 jul 2004
2.276
0
Gouda
21.00hrs OCC toolbike (Snap-on)
23.00hrs World biker build off

... mits ze het schema niet plotseling weer aanpassen.
 
OCC:

Die Mikey blijft echt zo gek als een deur... maar wel steen goeie humor!

Dat hexframe is mijn favoframe to nu toe. Waanzinnig!
 
Nee hoor, zonder snap-on is het ook mooi.
Je zal maar alle zooi in huis hebben om zoiets te maken...
 
Tja, en dan boren ze er nog gaten in, lassen het aan elkaar vast, verchromen de hele mikmak.............. 'moet wel een hele pijnlijke avond voor je zijn.
 
Die aussies zijn wel lekker bezig, maar die olie tank verwerkt in het frame is niet uniek. Mijn armacchi/HD sx 250 heeft dat ook :)
 
Na mijn posts en vooral de reacties daarop in het OCC-topic....durf ik het nog net om mijn mening hier te verkondigen :P

Maar...ik wil toch eventjes kwijt dat ik dat ontwerp van die amerikanen..niet echt geweldig vindt (wel een hele mooie bliksemflits (zoals ze het zelf noemen) aan de voorkant overigens). Ze zijn er zelf ook niet helemaal gelukkig mee.

Die van die (van oorsprong) engelsen vind ik wel weer heel erg mooi (basic)..maar...ikzelf vind het idee van die foot-clutch en hand-shifter wat minder (wel erg origineel trouwens)

Van de aussi's..kan je helaas nog niet zo goed zien..maar volgens mij wordt ie wel heel erg gaaf.
 
aussie's en die usoab gasten zij wel creatief met dat handgeklopte aluminium en hun bending springer.maar EXILE RULE'S!
olds school forever!!!!!!!!!!!!yeah!

heeft er al iemand live piccie's van dat monster?
 
Ja vond het wel gaaf. Maar hadden Exile en de Brothers ook al niet tegenover elkaar gestaan in de BBO?

And my vote 'll go to EXILE all the time!
 
ikzelf vind het idee van die foot-clutch en hand-shifter wat minder (wel erg origineel trouwens)

Nou ....origineel?...
Dat had HD (en anderen denk ik ook wel) voor de 2e wereldoorlog al, de mousetrap.
En in jongere tijden ook wel gezien op choppers maar dan de modernere "gewone auto-" koppeling.
 
Die Exile-fiets is nl. top. Hun hele stijl trouwens.
Maar is het niet 'n beetje te standaard/gewoon?
Het gaat toch om de titel van World Biker Build?
Bijna standaard frame,sportster-tankie,stuur,etc.etc.
 
Nou ....origineel?...
Dat had HD (en anderen denk ik ook wel) voor de 2e wereldoorlog al, de mousetrap.
En in jongere tijden ook wel gezien op choppers maar dan de modernere "gewone auto-" koppeling.

Daarom ook origineel in de zin van: old school (lul ik me er zo een beetje onderuit? :P )
 
mo_photo.motml

bullfighter_left600.jpg

fat%20blokesmall.jpg

THE_Chop-R_front-small.jpg



hier staan er een paar

http://www.exilecycles.com/bike_builds.htm
 
Die Exile-fiets is nl. top. Hun hele stijl trouwens.
Maar is het niet 'n beetje te standaard/gewoon?
Het gaat toch om de titel van World Biker Build?
Bijna standaard frame,sportster-tankie,stuur,etc.etc.

Precies!
Maar de oldschool choppers zijn nu hot op MF dus vandaar.
Zondermeer een mooi ding van Russel maar niet echt high tech als je het vergelijkt met de andere 2.
full
 
Zondermeer een mooi ding van Russel maar niet echt high tech als je het vergelijkt met de andere 2.
(Afbeelding)

Wat is er zo high-tech aan die "standaard" US-choppers. Zijn allemaal hetzelfde (in de basis): laag, lang, breed. Kwakkie blitse verf erop, paar onderdelen aanpassen en gaan met die banaan. Ik weet het; ik overdrijf nu wel heel erg maar de meeste custombouwers die meedoen zitten vanuit dezelfde lijn op te bouwen (omdat dat nu eenmaal de grootste markt in USA is en ze dat ook bijna altijd bouwen).
Fietsen van Exile vallen juist positief op doordat ze anders zijn, niet dat gelikte.
Bovendien is zo'n versnellingsbak die hij bouwt niet echt simpel.
 
Wat is er zo high-tech aan die "standaard" US-choppers. Zijn allemaal hetzelfde (in de basis): laag, lang, breed. Kwakkie blitse verf erop, paar onderdelen aanpassen en gaan met die banaan. Ik weet het; ik overdrijf nu wel heel erg maar de meeste custombouwers die meedoen zitten vanuit dezelfde lijn op te bouwen (omdat dat nu eenmaal de grootste markt in USA is en ze dat ook bijna altijd bouwen).
Fietsen van Exile vallen juist positief op doordat ze anders zijn, niet dat gelikte.
Bovendien is zo'n versnellingsbak die hij bouwt niet echt simpel.

Ze vallen inderdaad positief op omdat ze anders zijn, en de eerste keer dat ik er een zag zag dacht ik WOW! Maarrrr... bijna al z'n fietsen zijn hetzelfde... matzwart, dikke banden, interne koppeling geen chroom. Mooi voor een paar keer, maar bij de 11e fiets ben ik wat minder onder de indruk.
 
Wat is er zo high-tech aan die "standaard" US-choppers. Zijn allemaal hetzelfde (in de basis): laag, lang, breed. Kwakkie blitse verf erop, paar onderdelen aanpassen en gaan met die banaan. Ik weet het; ik overdrijf nu wel heel erg maar de meeste custombouwers die meedoen zitten vanuit dezelfde lijn op te bouwen (omdat dat nu eenmaal de grootste markt in USA is en ze dat ook bijna altijd bouwen).
Fietsen van Exile vallen juist positief op doordat ze anders zijn, niet dat gelikte.
Bovendien is zo'n versnellingsbak die hij bouwt niet echt simpel.

Wat ik bedoel is dat het lijkt, en volgens mij ook zo is, dat Russel zich er makkelijk van afmaakt onder het motto "het moet basic (chopped) en stoer zijn".

Voor een biker build-off mag je toch wel iets meer moeite doen.
Je zag ook dat hij de wbo alleen uit commercieel oogpunt gebruikt omdat hij zei dat de nieuwe schakel/ koppeling configuratie ermee wilde lanceren want als ze zouden winnen dan zou dat de verkopen zwaar positief beinvloeden.

OCC is commercieel maar Exile doet er niet voor onder.

Maar al met al een mooi ding. Vooral die wielen, rode velgen met wit/zwarte banden. Het stuur is dan wel hightech maar ik mis die kabels echt!
 
Terug
Bovenaan Onderaan