WCM - Bimota?

Zapper

MF'er
19 nov 2003
66
0
Willebroek
Komt er wat van deze combinatie?
Bimota zou het frame maken en WCM zou er de KTM motor die vorig seizoen deels door het team van Roberts werd ingezet gebruiken. Alleen hoor ik er zo weinig van en is het zelfs nog niet bevestigd. Weet iemand hier iets meer van??
 
Er worden rijders genoemd zoals jeremy mcwilliams en ene amerikaan ma ben benieuwd of ze werkelijk gaan starten.Vind het echter wel heel jammer dat er geen Blata V6 komt :N
 
Komt er wat van deze combinatie?
Bimota zou het frame maken en WCM zou er de KTM motor die vorig seizoen deels door het team van Roberts werd ingezet gebruiken. Alleen hoor ik er zo weinig van en is het zelfs nog niet bevestigd. Weet iemand hier iets meer van??

De combinatie is op zich wel goed. Bimota bouwt de allerbeste frames die er zijn en heeft al eerder frames voor gp machines gebouwd, al is dat al heel wat jaren geleden.

In de jaren 80 (volgens mij `81) heeft Harley Davidson (Aermacchi blok, HD was in die tijd eigenaar van het italiaanse merk) met een bimota frame een 350 cc wereldtitel behaald met ik geloof de zuid afrikaan John Ekerold.

Alleen het rare was dat bimota niet in de type aanduiding werd genoemd, maar goed het zal mij benieuwen......
 
... Bimota bouwt de allerbeste frames die er zijn en ...

Daarom worden ze zeker ook zo vaak ingehuurd door MotoGP teams....

Honda ( MotoGP en 250 en 125 ), Yamaha ( MotoGP ) en Aprilia ( 250 ) maken de beste frames. De rest zal het niet slecht doen, maar Bimota de allerbeste... :N :N :N :N
 
Daarom worden ze zeker ook zo vaak ingehuurd door MotoGP teams....

Honda ( MotoGP en 250 en 125 ), Yamaha ( MotoGP ) en Aprilia ( 250 ) maken de beste frames. De rest zal het niet slecht doen, maar Bimota de allerbeste... :N :N :N :N

Laten we bimota niet gaan afzeiken, alle hedendaagse supersports zijn voorgeborduurdt op techniek die voor een groot gedeelte door bimota is ontwikkeld. Wat dacht je van het allereerste alu brugframe, monoschokdemper, radiale voorvork, allereerste productiefiets die werkelijk harder dan 300 kon en aankon en dat in het begin vd jaren 90....en ga zo nog maar even door!

En bimota heeft zeker miskleunen gemaakt, maar ze waren wel pioniers wat betreft techniek in de wegrace en niemand minder dan Massimo Tamburini is mede oprichter van dit roemruchte merk.

maar ik had het kunnen weten dat bimota weer de grond in zou worden getrapt....hulde aan de japanse kopieermachines!

 
Laatst bewerkt:
Laten we bimota niet gaan afzeiken, alle hedendaagse supersports zijn voorgeborduurdt op techniek die voor een groot gedeelte door bimota is ontwikkeld. Wat dacht je van het allereerste alu brugframe, monoschokdemper, radiale voorvork....en ga zo nog maar even door!

maar ik had het kunnen weten dat bimota weer de grond in zou worden getrapt....hulde aan de japanse kopieermachines!
:W

Een stel italianen die blits gefreesde spulletjes maakten dat innovatiever is dan een r&d afedling van bijv. Honda....yeah right. _O-

Glimmerij en exclusiviteit is niet per sé betere techniek dan de techniek gemaakt door de grootste fabrikanten ter wereld, eerder andersom.
 
:W

Een stel italianen die blits gefreesde spulletjes maakten dat innovatiever is dan een r&d afedling van bijv. Honda....yeah right. _O-

Glimmerij en exclusiviteit is niet per sé betere techniek dan de techniek gemaakt door de grootste fabrikanten ter wereld, eerder andersom.
Lach niet te hard! Italbikes bekijkt het wel heel positief italiaans maar 98% van de huidige japanse frametechniek is in oorsprong afkomstig (en afgekeken) uit het ontwikkelwerk van een hele serie kleine europese framebouwers.
De japanse frames uit de jaren '60, '70 en zelfs '80 waren niet best....

Maar jij hebt zeker nooit gehoord van Bakker, Spondon, Segale, JJCobas, Martin enzovoort....
 
:W

Een stel italianen die blits gefreesde spulletjes maakten dat innovatiever is dan een r&d afedling van bijv. Honda....yeah right. _O-

Glimmerij en exclusiviteit is niet per sé betere techniek dan de techniek gemaakt door de grootste fabrikanten ter wereld, eerder andersom.

Heb ik het over nu?

Het gaat om de techniek waar alle japanse fabrieken en andere merken verder door ontwikkelen wat betreft rijwielgedeeltes.

maar ja als je denkt dat al het beste uit Japan komt en je niet verdiept in de geschiedenis van de motortechniek dan vind je mij maar een praatjesmaker en een zeikerd!

Maar ik zou zeggen lees eens wat meer over techniek over hoe het is ontstaan en je zult vaak bimota tegen komen!
 
Lach niet te hard! Italbikes bekijkt het wel heel positief italiaans maar 98% van de huidige japanse frametechniek is in oorsprong afkomstig (en afgekeken) uit het ontwikkelwerk van een hele serie kleine europese framebouwers.
De japanse frames uit de jaren '60, '70 en zelfs '80 waren niet best....

Maar jij hebt zeker nooit gehoord van Bakker, Spondon, Segale, JJCobas, Martin enzovoort....

Het gaat mij niet om of Bimota italiaans is hoor, ook OVER heeft techniek ontwikkeld en dat is toch japans...

Maar kortzichtige mensen kun je zulke dingen toch niet wijs maken..........

De meeste techniek die wordt toegepast op huidige supersport komt voort uit ontwikkelingswerk van zeer kleine motorfiets fabrikanten!!

Bijvoorbeeld Luigi Segale maakt prachtige creaties op basis van japanse blokken en heeft nationale wegracetitels behaald in italie, die motoren hebben zo`n goed rijwielgedeelte daar kunnen de meeste grote fabrikanten alleen van dromen, moet ik er wel bij zeggen dat je ook wel het dubbele betaalt maar toch!

Spondon, Harris enz is bij de meesten wel bekend...
 
Laatst bewerkt:
Maar goed, heb er nog weinig over gelezen, maar het zal mij benieuwen of het wat wordt!!

De tijd zal het leren
 
Nee kortzichtige italianenliefhebbers, die zijn open minded. _O-

Leuk hoor dat gepruts van bimota, zit zeker spul bij dat ik ook kan waarderen, maar zo belangrijk zijn ze niet, eigenlijk is het gewoonweg een redelijk mislukt bedrijf.

Ennuh je kent mij niet dus ga mij niet even wijsmaken hoe geschiedenis van motoren in elkaar zit. :W

Ga maar eens kijken naar waar de patenten liggen e.d., niet bij kleine italiaanse bedrijfjes hoor. _O-

Dat het allemaal wat minder charme heeft, efficienter geproduceerd is met prijsniveau in gedachten etc en geproduceerd is voor de massa, de grootste gemene deler, betekent niet dat het per se mindere technologie is.

Je moet wel heel kortzichtig zijn als je denkt dat de grote fabrikanten niet meer of evenveel kennis in huis hebben dan een paar italianen die nog nooit een goed lopend product hebben voortgebracht, ook niet in de racerij. Dat ze dat op een andere manier gebruiken, voor de massa ipv een paart kortzichtige italianengekken, ja das heel wat anders.

Maar goed, droom gerust verder over die mooie bimota's. Ik hoor er wel van als ze podium rijden. _O-
 
Nee kortzichtige italianenliefhebbers, die zijn open minded. _O-

Leuk hoor dat gepruts van bimota, zit zeker spul bij dat ik ook kan waarderen, maar zo belangrijk zijn ze niet, eigenlijk is het gewoonweg een redelijk mislukt bedrijf.

Ennuh je kent mij niet dus ga mij niet even wijsmaken hoe geschiedenis van motoren in elkaar zit. :W

Ga maar eens kijken naar waar de patenten liggen e.d., niet bij kleine italiaanse bedrijfjes hoor. _O-

Dat het allemaal wat minder charme heeft, efficienter geproduceerd is met prijsniveau in gedachten etc en geproduceerd is voor de massa, de grootste gemene deler, betekent niet dat het per se mindere technologie is.

Je moet wel heel kortzichtig zijn als je denkt dat de grote fabrikanten niet meer of evenveel kennis in huis hebben dan een paar italianen die nog nooit een goed lopend product hebben voortgebracht, ook niet in de racerij. Dat ze dat op een andere manier gebruiken, voor de massa ipv een paart kortzichtige italianengekken, ja das heel wat anders.

Maar goed, droom gerust verder over die mooie bimota's. Ik hoor er wel van als ze podium rijden. _O-

Alleen de kortzichtigen gebruiken het woord kortzichtig zo vaak in een post...
 
Leuk hoor dat gepruts van bimota, zit zeker spul bij dat ik ook kan waarderen, maar zo belangrijk zijn ze niet, eigenlijk is het gewoonweg een redelijk mislukt bedrijf.

Als je zulke dingen uitkraamt heb je werkelijk waar echt helemaal geen verstand van motoren en ben ik ook uitgepraat. Ga met een willekeurige motorjournalist om tafel zitten en die zal zeggen dat je niet goed wijs bent als je zoiets beweert!

Maar goed zo zie ja maar weer dat elke willekeurige gek hier een reactie kan geven!!!

Voor mij einde discussie, en ging het nou om italianen, dacht het niet! Ik had het ook over Spondon, Over enz...

Geef verder geen reactie meer en ga er ook maar niet meer op in, zal maar vanuit gaan dat je niet wijzer bent.........
 
Hé psst,....mr Zed...

VILLA751.jpg


Walter Villa...wereldkampioen op een HD met Bimota frame.

040913_01_jack.jpg


Jack Middelburg. Winnaar TT Assen op een Yamaha...met Bakker frame

gobert_pir1.jpg


Anthony Gobert wint WK superbike manche op een Bimota.

Bomber_01.jpg


Bakker Bomber. Heeft BMW later de 1100 RS van afgekeken

Zo maar 4 voorbeelden. Japan is erg goed in het massaproduceren van mooie motorern, maar heeft geen traditie in het vakmanschap dat nodig is om dit soort innovatieve ontwikkeling te doen. men heeft het zich echter tegenwoordig goed eigen gemaakt....

Feit is gewoon dat veel van het oorspronkelijke ontwikkelwerk in frametechnologie in Europa is gedaan.

Overigens verwacht ik niet veel van de Bimota WCM combinatie, maar da's een ander verhaal.
 
Zet maar es een Honda CB750 uit '76 naast een Laverda 750 uit hetzelfde jaar, kijken wat beter stuurt, en remt.

Japaners zijn ontzettend goede doorontwikkelaars. Ze kijken iets af en verbeteren dat. En vragen er vervolgens een patent op aan. *O* Die jappen tonen er bar weinig emotie bij, en gaan puur voor het geld verdienen.

Allemaal helemaal niet erg, maar door de lage prijzen van bijv. Honda en Yamaha zijn merken als Norton en Triumph ten onder gegaan. |(
 
O, ik vergeet te zeggen dat als ze een KTM blok gebruiken het in de eerste plaats niet aan het rijwielgedeelte zal liggen maar aan het blok. Te weinig vermogen en oncontroleerbaar. (lees ik dan, kan natuurlijk verbeteren...)

En dat zeg ik terwijl ik net een gloednieuwe KTM 950 Supermoto heb gekocht. *O*
 
Laten we bimota niet gaan afzeiken, alle hedendaagse supersports zijn voorgeborduurdt op techniek die voor een groot gedeelte door bimota is ontwikkeld. Wat dacht je van het allereerste alu brugframe, monoschokdemper, radiale voorvork, allereerste productiefiets die werkelijk harder dan 300 kon en aankon en dat in het begin vd jaren 90....en ga zo nog maar even door!

En bimota heeft zeker miskleunen gemaakt, maar ze waren wel pioniers wat betreft techniek in de wegrace en niemand minder dan Massimo Tamburini is mede oprichter van dit roemruchte merk.

maar ik had het kunnen weten dat bimota weer de grond in zou worden getrapt....hulde aan de japanse kopieermachines!

ik trap helemaal niemand de grond in. Zoals al aangegeven word, de japanners kopieren iets en verbeteren het totdat er niet meer te verbeteren valt. Bimota zal gerust goede frames maken, maar als ze de beste frames ter wereld zouden bouwen dan hadden ze niet failliet geweest en waarschijnlijk ook wel in de MotoGP wereld gezeten ( al dan niet met een eigen team of niet ). Het is algemeen bekend dat de Italiaanse machines vlijmscherp sturen, maar ik denk dat Ducati al snel betere frames bouwt dan Bimota. Om van de Aprilia 2 takten nog maar te zwijgen.


@Trax: Gobert won die WSB race omdat hij het minste vermogen had en die race grotendeels in de regen werd verreden. Toen de baan opdroogde verdween zijn enorme voorsprong als sneeuw voor de zon... Tis dat Foggy niet 1 of 2 rondes meer had, want anders had Gobert nooit gewonnen... :N
 
ik trap helemaal niemand de grond in. Zoals al aangegeven word, de japanners kopieren iets en verbeteren het totdat er niet meer te verbeteren valt. Bimota zal gerust goede frames maken, maar als ze de beste frames ter wereld zouden bouwen dan hadden ze niet failliet geweest en waarschijnlijk ook wel in de MotoGP wereld gezeten ( al dan niet met een eigen team of niet ). Het is algemeen bekend dat de Italiaanse machines vlijmscherp sturen, maar ik denk dat Ducati al snel betere frames bouwt dan Bimota. Om van de Aprilia 2 takten nog maar te zwijgen.


@Trax: Gobert won die WSB race omdat hij het minste vermogen had en die race grotendeels in de regen werd verreden. Toen de baan opdroogde verdween zijn enorme voorsprong als sneeuw voor de zon... Tis dat Foggy niet 1 of 2 rondes meer had, want anders had Gobert nooit gewonnen... :N

Voor bovenstaande moet ik ice en frost gelijk geven, die overwinning was meer geluk dan wijsheid.

Een beter voorbeeld zijn de wereldtitels die bimota in de formule 1TT (vroegere superbikes) behaalde met Virginio Ferrari.

En de faillisementen van bimota waren niet de oorzaak van slechte producten, het was juist het tegenovergestelde. De motorfietsen die men maakte kostte meer geld om te ontwikkelen en te produceren dan dat ze opbrachten. Perfectionisme en lef is ze een paar keer heel duur komen te staan en dit in combinatie met slecht management.

De bimota tesi milennium is nu pas zover doorontwikkeld dat het goed werkt die naafbesturing, wat door de jappen overigens nooit is gelukt en pogingen hebben geprobeerd met een yamaha 1300 (toerfiets)en wat een flop is geworden.

En dan bijvoorbeeld de SB6, een compromisloze sportfiets voor die tijd en waar menig supersport van nu op is gebasseerd. Met een top van 295 km per uur en dat in de begin jaren negentig was bijna buitenaards. En de furano die werkelijk de 300 passeerde en dat in een heel kort tijdsbestek was natuurlijk voor die tijd ook fenomenaal.

En ze waren in die tijd bijna allemaal op japanse blokken gebaseerd, dus geen reacties van o weer zo`n italofiel, want dat is gewoon bullshit!!! Alleen de rijwielgedeeltes van die originele jappen waren dieptriest. Maar de combinatie van japnse 4-cilinders en frames van bimota waren ze perfect! En ik ben geen 4-cilinder liefhebber dus ik zeg gewoon zoals het is zonder mijn eigen voorkeur te beschrijven.

Nee, bimota behoort absoluut tot het neusje van de zalm wat motorfietsen betreft en daar kunnen weinig merken tegenop!

Dus een combinatie met WCM en Bimota hoeft niet per se een flop te worden en dat is wat ik er mee wou zeggen, beide namen hebben zich reeds in de wegrace bewezen.

Ook ik denk niet dat ze echt potten zullen gaan breken, maar dat even terzijde.......
 
Clifford: We Won't Be Racing Without A Sponsor
by dean adams
Friday, February 10, 2006
A published report in Italy suggests that the WCM MotoGP team, run by American Bob MacLean and long-time GP insider Peter Clifford, won't be racing MotoGP in 2006 unless a miracle sponsor shows itself quickly.

Clifford states that he can assemble a team with KTM engines and Bimota chassis but that he lacks the actual dollars to do so.

It's known that Dorna is partially subsidizing several MotoGP teams in order to get key riders and teams to the grid, but Clifford states in the report that Dorna isn't able to help WCM.

WCM was slated to field American Jason Perez and Jeremy McWilliams in 2006.

ENDS

No money..........no honey ;)
 
Nee kortzichtige italianenliefhebbers, die zijn open minded. _O-

Leuk hoor dat gepruts van bimota, zit zeker spul bij dat ik ook kan waarderen, maar zo belangrijk zijn ze niet, eigenlijk is het gewoonweg een redelijk mislukt bedrijf.

Ennuh je kent mij niet dus ga mij niet even wijsmaken hoe geschiedenis van motoren in elkaar zit. :W

Ga maar eens kijken naar waar de patenten liggen e.d., niet bij kleine italiaanse bedrijfjes hoor. _O-

Dat het allemaal wat minder charme heeft, efficienter geproduceerd is met prijsniveau in gedachten etc en geproduceerd is voor de massa, de grootste gemene deler, betekent niet dat het per se mindere technologie is.

Je moet wel heel kortzichtig zijn als je denkt dat de grote fabrikanten niet meer of evenveel kennis in huis hebben dan een paar italianen die nog nooit een goed lopend product hebben voortgebracht, ook niet in de racerij. Dat ze dat op een andere manier gebruiken, voor de massa ipv een paart kortzichtige italianengekken, ja das heel wat anders.

Maar goed, droom gerust verder over die mooie bimota's. Ik hoor er wel van als ze podium rijden. _O-

:N :N :N

:r
 
Je moet maar denken dat Mr. Zed niet wijzer is, als je zulke dingen uitkraamt heb je er gewoon absoluut geen verstand van.............

Heb ik ook maar gedaan, mooi laten lullen die flapdrol!
 
Je moet maar denken dat Mr. Zed niet wijzer is, als je zulke dingen uitkraamt heb je er gewoon absoluut geen verstand van.............

Heb ik ook maar gedaan, mooi laten lullen die flapdrol!

met alle respect dude, je weet duidelijk veel feiten uit de motorwereld waarvoor :}

maar voelt dat nou lekker... je eigen arse vol veren stoppen en een ander de grond in schoppen :? :? :? :? :? :?
 
met alle respect dude, je weet duidelijk veel feiten uit de motorwereld waarvoor :}

maar voelt dat nou lekker... je eigen arse vol veren stoppen en een ander de grond in schoppen :? :? :? :? :? :?

Ja dat voelt donders lekker en dit is weer zo`n reactie omdat je niets anders te melden hebt mij de grond in wil trappen trappen....heerlijk!!!!!!!!

Dankuwel, die reactie was ten eerste ook niet op jouw gericht maar op MR. Zed....

en noem me geen dude, die veren zijn al zo lekker........... _O- _O- _O-
 
Terug
Bovenaan Onderaan