WCM - Bimota?

Ja dat voelt donders lekker en dit is weer zo`n reactie omdat je niets anders te melden hebt mij de grond in wil trappen trappen....heerlijk!!!!!!!!

Dankuwel, die reactie was ten eerste ook niet op jouw gericht maar op MR. Zed....

en noem me geen dude, die veren zijn al zo lekker........... _O- _O- _O-

:N

wat je bimota verhaal betreft: "behaalde resultaten zijn geen garantie voor de toekomst" :X :X :X :X :X :X

en die reactie werk je zelf in de hand door zelf zo overduidelijk blij te zijn met jezelf.

Iemand de grond in trappen is niet mijn stijl. :N

met alle respect dude, je weet duidelijk veel feiten uit de motorwereld waarvoor :}

maar voelt dat nou lekker... je eigen arse vol veren stoppen en een ander de grond in schoppen :? :? :? :? :? :?

anders had ik het vet gedrukte ook niet gemeld...

maar goed... Have fun met die veren van je :W
 
Allemaal helemaal niet erg, maar door de lage prijzen van bijv. Honda en Yamaha zijn merken als Norton en Triumph ten onder gegaan. |(

Nee, Norton en Triumph zijn ten onder gegaan aan hun eigen arrogantie. Zij vonden zichzelf zoveel beter dan hun Japanse concurentie, dat ze het niet nodig vonden zich aan te passen aan de gewijzigde omstandigheden en gewoon op de klassieke wijze zijn door blijven produceren.
 
Nee, Norton en Triumph zijn ten onder gegaan aan hun eigen arrogantie. Zij vonden zichzelf zoveel beter dan hun Japanse concurentie, dat ze het niet nodig vonden zich aan te passen aan de gewijzigde omstandigheden en gewoon op de klassieke wijze zijn door blijven produceren.

Dat ben ik niet helemaal met je eens, door samenloop van omstandigheden zijn ze failliet gegaan. Een heel belangrijk iets hierin is de opmars van de japanse viercilinders geweedt en de massaproductie van motoren. Hier waren ze gewoon niet tegen opgewassen.

Norton heeft het begin jaren negentig nog geprobeerd met een sportmotor op basis van een wankelmotor en helaas is dat niet echt een succes geworden.

Maar goed, merken als Bimota, Norton, BSA, Triumph, Laverda zullen nooit voor altijd ten onder gegaan. Deze merken zijn zo roemrijk en hebben een geschiedenis waar altijd grote geldschieters voor te vinden zijn, ook al is het alleen maar om deze namen in ere te houden!!

Een heel mooi voorbeeld is natuurlijk MV, want dat is eigenlijk gewoon een cagiva blok. Cagiva is vanaf de geboorte van de 916 van ducati bezig geweest meet een 4-cilinder in lijn en heeft diverse testen gedaan met dit blok in een 916 rijwielgedeelte met als doel deze te gaan produceren als wegmodel. Tamburini was bezig met schetsen voor de opvolger van de 916 en die schetsen waren dus de F4. Om een lang verhaal kort te maken, Cagiva had een blok en Tamburini had een prachtig ontwerp en voila er was een geldschieter te vinden die de naam MV wel wou kopen om zodoende het roemruchte merk weer op de straat te laten verschijnen. Merken zoals deze zullen gelukkig nooit verloren gaan....

Maar goed het ging over Bimota in de motogp en ik denk persoonlijk ook niet dat ze echt potten zullen gaan breken, maar sommigen hebben direkt al een mening zonder te weten waar ze het precies over hebben en daar baal ik dan van en dan reageer ik daar op. Iedereen mag me een zeikerd vinden en dat maakt me niet uit.Mijn bedoeling is echt niet om iemand de grond in te trappen, maar ik wil er wel over discussieren. En dat er dan mensen zijn die dingen gaan roepen die nergens op gebaseerd zijn omdat hun kennis hierover ontbreekt dan baal ik daar gewoon van!

Dus nogmaals ice en frost ik ben echt niet zo`n arrogante lul als je denkt, als iemand iets beter weet hoor ik het graag en sta open voor alles. Twee mensen weten meer als 1. Maar ik vind het wel kinderachtig van MR. Zed dat ie nou niet meer reageerd.........
 
Dat ben ik niet helemaal met je eens, door samenloop van omstandigheden zijn ze failliet gegaan. Een heel belangrijk iets hierin is de opmars van de japanse viercilinders geweedt en de massaproductie van motoren. Hier waren ze gewoon niet tegen opgewassen.

Nee, omdat ze de concurentie uit Japan niet serieus namen. Die rare japannertjes die konden toch nooit een serieuze bedreiging worden voor ons goede product uit Engeland? Men is ijzeren heinig doorgegaan op de oude voet. Dat is het probleem met de Engelsen, moderniseren is sowieso niet hun sterkste punt (en dan bedoel ik niet alleen op het gebid van motoren bouwen).

Norton heeft het begin jaren negentig nog geprobeerd met een sportmotor op basis van een wankelmotor en helaas is dat niet echt een succes geworden.

Ja toen was het eigenlijk al te laat he. Veel te laat zelfs.

Jij bedoeld deze motor he, hier in de handen van Rocket Ron Haslam.
:)

ronhaslam005.jpg
 
Als we het dan toch over virussen hebben, de Vyrus vindt ik toch wel wat hebben :) Al geloof ik ook niet dat het wat wordt met bimota-wcm. Bimota is goed in het bouwen van exclusieve fietsen, maar willen in mijn ogen TE exclusief zijn, en laten daarbij de effectiviteit achterwege.
 
:N

wat je bimota verhaal betreft: "behaalde resultaten zijn geen garantie voor de toekomst" :X :X :X :X :X :X

en die reactie werk je zelf in de hand door zelf zo overduidelijk blij te zijn met jezelf.

Iemand de grond in trappen is niet mijn stijl. :Nanders had ik het vet gedrukte ook niet gemeld...

maar goed... Have fun met die veren van je :W

Ach ik zit er niet mee hoor. Ik snap best die blinde liefde voor mooi gemaakte spulletjes van hem. :Y

Tuurlijk, ik vind een bimota frame ook mooier dan een cbr frame. En dat ie er verder niet op in gaat en mij 'slap laat lullen' zegt ook al genoeg over hoeveel weerwoord er is. _O-

Maar uiteindelijk is de japanse meuk (en de meer doorsnee italiaantjes als ducati en Aprilia) waar ie toch iets tegen heeft toch een stukkie beter uitgedacht of efficienter dan die bimota's. Anders verkocht het niet en werden er geen races mee gewonnen. Wat betreft de kennis die fabrikanten hebben heb ik ook gelijk, Honda is bijv. een bedrijf met heel veel patenten en zelfs een eigen R&D afdeling voor de racerij. Dat komt grotendeels gewoon door de grootte van t bedrijf. Dan kun je wel lullen dat die paar italianen oh zo veel veel beter en wijzer zijn, maar dan ben je gewoon aan het zwetsen, ze kunnen daar echt nooit niet tegen op.

Mooi spul dus idd, ongetwijfeld net zo effectief maar gewoon geen succesverhaal en gewoonweg overkill. Je kan als bedrijf wel uren gaan staan frezen op een kroonplaatje of stukje frame, maar als een japanse lopende band in dezelfde tijd tig van die stukjes maakt die t net zo goed doen, tja........ -O- Klaar, uit, einde. :W Er is heus ruimte voor wat exclusieve prul, maar ga me nou niet vertellen dat motoren zijn die rechtstreeks vanuit de hemel op aarde gedaald zijn, dat is dikke BS. _O-

Maar ach, waar lullen we over: een studentje dat een bimota boekje gelezen heeft over dingen die gebeurden toen ie er nog niet eens was of in de zandbak zat (net als ik hoor :P ), waarschijnlijk geschreven door 'nog zo'n kwibus die italiegek is. _O-
Maar goed het ging over Bimota in de motogp en ik denk persoonlijk ook niet dat ze echt potten zullen gaan breken, maar sommigen hebben direkt al een mening zonder te weten waar ze het precies over hebben en daar baal ik dan van en dan reageer ik daar op. Iedereen mag me een zeikerd vinden en dat maakt me niet uit.Mijn bedoeling is echt niet om iemand de grond in te trappen, maar ik wil er wel over discussieren. En dat er dan mensen zijn die dingen gaan roepen die nergens op gebaseerd zijn omdat hun kennis hierover ontbreekt dan baal ik daar gewoon van!

Dus nogmaals ice en frost ik ben echt niet zo`n arrogante lul als je denkt, als iemand iets beter weet hoor ik het graag en sta open voor alles. Twee mensen weten meer als 1. Maar ik vind het wel kinderachtig van MR. Zed dat ie nou niet meer reageerd.........


Oh ik heb trouwens ooit een 9 gehaald voor het vak 'geschiedenis van de techniek' aan de TU. *D ;) En ik interesseer me al heel lang voor vrijwel alles rondom motoren, dus 'gebrek aan kennis'....... :W

Ik zag trouwens niet dat dit nog actief was met die kapotte search. B|
 
Laatst bewerkt:
Laat ik t eens anders zeggen, meer gespitst op motogpr: willen ze bij bimota potten breken dan zullen ze aan organisatietalenten en goede rijders uit de racerij gekoppeld moeten worden, want met alleen mooie productjes kom je er niet. Ik denk dat ze de prototypeproductie van motogp spul wel aan zouden kunnen, maar alleen daarmee win je ook geen races. :N
 
Ach ik zit er niet mee hoor. Ik snap best die blinde liefde voor mooi gemaakte spulletjes van hem. :Y

Tuurlijk, ik vind een bimota frame ook mooier dan een cbr frame. En dat ie er verder niet op in gaat en mij 'slap laat lullen' zegt ook al genoeg over hoeveel weerwoord er is. _O-

Maar uiteindelijk is de japanse meuk (en de meer doorsnee italiaantjes als ducati en Aprilia) waar ie toch iets tegen heeft toch een stukkie beter uitgedacht of efficienter dan die bimota's. Anders verkocht het niet en werden er geen races mee gewonnen. Wat betreft de kennis die fabrikanten hebben heb ik ook gelijk, Honda is bijv. een bedrijf met heel veel patenten en zelfs een eigen R&D afdeling voor de racerij. Dat komt grotendeels gewoon door de grootte van t bedrijf. Dan kun je wel lullen dat die paar italianen oh zo veel veel beter en wijzer zijn, maar dan ben je gewoon aan het zwetsen, ze kunnen daar echt nooit niet tegen op.

Mooi spul dus idd, ongetwijfeld net zo effectief maar gewoon geen succesverhaal en gewoonweg overkill. Je kan als bedrijf wel uren gaan staan frezen op een kroonplaatje of stukje frame, maar als een japanse lopende band in dezelfde tijd tig van die stukjes maakt die t net zo goed doen, tja........ -O- Klaar, uit, einde. :W Er is heus ruimte voor wat exclusieve prul, maar ga me nou niet vertellen dat motoren zijn die rechtstreeks vanuit de hemel op aarde gedaald zijn, dat is dikke BS. _O-

Maar ach, waar lullen we over: een studentje dat een bimota boekje gelezen heeft over dingen die gebeurden toen ie er nog niet eens was of in de zandbak zat (net als ik hoor :P ), waarschijnlijk geschreven door 'nog zo'n kwibus die italiegek is. _O-Oh ik heb trouwens ooit een 9 gehaald voor het vak 'geschiedenis van de techniek' aan de TU. *D ;) En ik interesseer me al heel lang voor vrijwel alles rondom motoren, dus 'gebrek aan kennis'....... :W

Ik zag trouwens niet dat dit nog actief was met die kapotte search. B|

Ik heb niet alleen boekjes gelzezen over Bimota, maar heb drie jaar lang Bimota`s gehad dus ik weet hoe het stuurt en rijdt en alles daarom heen.

Dus ben een ex-bimota eigenaar en geen een of andere klojo wat een keer wat gelezen heeft en praat dus uit ervaring en ervaringen van anderen die ermee geraced hebben (de YB9 versie voor de duidelijkheid)

Dus je maakt mij echt helemaal niets wijs van Bimota en ik weet donders goed waar ik over praat, heb zowat een hel database van alle bimota`s die in de loop der jaren zijn gebouwd en tientallen testen dus het is niet uit de duim gezogen of toevallig is een keer wat lezen.

En je hebt het ook elke keer over frezen...bimota doet meer als dit en hun doel is het maken van een ultiem rijwielgedeelte en ze zijn gewoonweg perfect...rij maar is een keer op een bimota en dan weet je wat ik bedoel......met 1 hand aan het stuur trek je je knie over het asfalt tot bijna aan de stuurhelften toe............zonder enige vorm van onbelans...

Heb op verschillende fietsen gereden waaronder ook de nieuwe MV F4 1000 dus weet wel een beetje wat de neusjes van de zalm zijn binnen de motorwereld!

Maar goed, ik ben maar een studentje en heb er volgens jouw toch geen verstand en ben maar een italofiel, heb allerlei europese merken genoemd en zelfs nog een japans merk ( OVER ) maar dat heb je denk ik niet gelezen, maar goed ga er ook maar geen energie meer insteken! Iemand die het niet in kan zien dat ze beter zijn is heel moeilijk te overtuigen en ik reageer niet omdat ik er een "keer"wat over gelezen heb, maar over eigen en andermans ervaringen.

ik zou zeggen rij eens een keer op een exclusieve racer en je weet wat ik bedoel....en dan zijn woorden niet meer nodig....

En nogmaals ik ben een Italofiel en heb alleen maar italiaanse motoren in mijn bezit gehad en rij hier en daar eens een keer op een jappie en kan dus wel vergelijken. Er zijn best goede en hele speciale japanse fietsen gebouwd die de concurrentie wel aankonden denk hierbij aan de RC45, RC30, R7, YZF 750 RR (die hele exclusieve met dubbele tankdoppen....), maar zulke fietsen worden helaas niet meer door de japanners gebouwd omdat de meeste leeghoofden zo`n massafiets willen die niks mag kosten.....ik weet dat ie speciale jappen ook een vermogen hebben gekost maar goed ze werden wel door hun gebouwd en qua prijs lag een standaard 916 in die tijd er ook nog maar iets onder....

En ook honda heeft een paar floppen gebouwd, denk aan de NR750 die zo`n 140.000 gulden moest kosten en veel te zwaar was en dus ook niet flitsend stuurde. Ook de techniek van ovale zuigers was niet dusdanig doorontwikkeld dat het zijn vruchten afwierp. Voor de liefhebbers staan er nog twee te koop in duitsland voor zo`n 38.500 euro...voor een lomp apparaat, heb hem 1 keer in het echt gezien, maar tis niet te vergelijken met zo`n mooie RC30

Maar wat ie jappen nu allemaal bouwden is zo.... :r :r :r :r

kijk ik snap ook wel dat iedereen niet het geld ervoor of over heeft en al lang blij mag zijn dat ie een motor heeft, maar daar gaat het nu even niet om....
 
Laatst bewerkt:
heel verhaal.........


wat jij vergeet, is dat 90% van de motorrijders nog geen 75% van de mogelijkheden van een bimota (of een ander goed sturend apparaat) kan benutten.
domweg omdat ze het talent en de durf missen (me included!)
Ik ben het met je eens dat bimota schitterende fietsen heeft gebouwdt.
als ik er 1 zie staan dan zal ik zeker even blijven staan om te kijken naar de prachtige details
:Y
Maar ook bimota heeft miskleunen gemaakt b.v tesi en V-due
En de NR750 is nooit gebouwdt als volume model , maar meer als het laten zien van het technisch kunnen (en dan vooral het motorisch gedeelte)van honda
 
wat jij vergeet, is dat 90% van de motorrijders nog geen 75% van de mogelijkheden van een bimota (of een ander goed sturend apparaat) kan benutten.
domweg omdat ze het talent en de durf missen (me included!)
Ik ben het met je eens dat bimota schitterende fietsen heeft gebouwdt.
als ik er 1 zie staan dan zal ik zeker even blijven staan om te kijken naar de prachtige details
:Y
Maar ook bimota heeft miskleunen gemaakt b.v tesi en V-due
En de NR750 is nooit gebouwdt als volume model , maar meer als het laten zien van het technisch kunnen (en dan vooral het motorisch gedeelte)van honda

Tesi is nooit geen miskleun geweest en de Vdue ook niet!! Technisch waren ze zo speciaal en eigenlijk nog niet ver genoeg doorontwikkeld voor productie! De Tesi is nu pas echt doorontwikkeld en is op de markt te verkrijgen onder de naam vyrus en als Bimota tesi milennium en stuurt werkelijk fenomenaal en is gewoon technisch perfect, op de clubrace racen ze ermee en de reacties van de enkeling die erop mag rijden is dan ook verbazingwekkend....

De Vdue heeft veel problemen gehad met de directe injectie die men wou toepassen en er was geen geld om hem nog verder door te ontwikkelen. Ze zijn met die fiets failliet gegaan doordat die motor meer heeft gekost qua ontwikkeling dan de kostprijs. Met carburateurs rijdt ie super en heeft een rijwielgedeelte die te vergelijken is met 500 cc gpfiets, dus echt geen miskleun hoor. Het zijn eerder kinderziektes....en zo zijn er veel types van Bimota geweest die te vroeg op de markt zijn uitgekomen zonder ze eerst goed door te ontwikkelen...

Een miskleun van bimota is eerder de mantra, die heeft nooit echt een plek kunnen veroveren in de markt. Lelijke details waren ook de twee nepdempers en de benzinetank die over het stuur doorliep.

En speciale race motoren worden nooit als volumemodel gezien en altijd om te laten zien wat mogelijk is of als homologatiemodel, voor verkooptoppers zijn ze meestal te prijzig.

En over het feit of men de techniek kan en durft te benutten geldt natuurlijk haast voor elke hypersport (R1, GSXR1000, ZX10R, 999 etc)

Maar als we het hebben over het absolute summum dan versta ik daar motoren onder die helemaal perfect zijn qua rijwielgedeeltes en andere mooie spullen....
 
Laatst bewerkt:
Ik heb niet alleen boekjes gelzezen over Bimota, maar heb drie jaar lang Bimota`s gehad dus ik weet hoe het stuurt en rijdt en alles daarom heen.

Dus ben een ex-bimota eigenaar en geen een of andere klojo wat een keer wat gelezen heeft en praat dus uit ervaring en ervaringen van anderen die ermee geraced hebben (de YB9 versie voor de duidelijkheid)

Dus je maakt mij echt helemaal niets wijs van Bimota en ik weet donders goed waar ik over praat, heb zowat een hel database van alle bimota`s die in de loop der jaren zijn gebouwd en tientallen testen dus het is niet uit de duim gezogen of toevallig is een keer wat lezen.

En je hebt het ook elke keer over frezen...bimota doet meer als dit en hun doel is het maken van een ultiem rijwielgedeelte en ze zijn gewoonweg perfect...rij maar is een keer op een bimota en dan weet je wat ik bedoel......met 1 hand aan het stuur trek je je knie over het asfalt tot bijna aan de stuurhelften toe............zonder enige vorm van onbelans...

Heb op verschillende fietsen gereden waaronder ook de nieuwe MV F4 1000 dus weet wel een beetje wat de neusjes van de zalm zijn binnen de motorwereld!

Maar goed, ik ben maar een studentje en heb er volgens jouw toch geen verstand en ben maar een italofiel, heb allerlei europese merken genoemd en zelfs nog een japans merk ( OVER ) maar dat heb je denk ik niet gelezen, maar goed ga er ook maar geen energie meer insteken! Iemand die het niet in kan zien dat ze beter zijn is heel moeilijk te overtuigen en ik reageer niet omdat ik er een "keer"wat over gelezen heb, maar over eigen en andermans ervaringen.

ik zou zeggen rij eens een keer op een exclusieve racer en je weet wat ik bedoel....en dan zijn woorden niet meer nodig....

En nogmaals ik ben een Italofiel en heb alleen maar italiaanse motoren in mijn bezit gehad en rij hier en daar eens een keer op een jappie en kan dus wel vergelijken. Er zijn best goede en hele speciale japanse fietsen gebouwd die de concurrentie wel aankonden denk hierbij aan de RC45, RC30, R7, YZF 750 RR (die hele exclusieve met dubbele tankdoppen....), maar zulke fietsen worden helaas niet meer door de japanners gebouwd omdat de meeste leeghoofden zo`n massafiets willen die niks mag kosten.....ik weet dat ie speciale jappen ook een vermogen hebben gekost maar goed ze werden wel door hun gebouwd en qua prijs lag een standaard 916 in die tijd er ook nog maar iets onder....

En ook honda heeft een paar floppen gebouwd, denk aan de NR750 die zo`n 140.000 gulden moest kosten en veel te zwaar was en dus ook niet flitsend stuurde. Ook de techniek van ovale zuigers was niet dusdanig doorontwikkeld dat het zijn vruchten afwierp. Voor de liefhebbers staan er nog twee te koop in duitsland voor zo`n 38.500 euro...voor een lomp apparaat, heb hem 1 keer in het echt gezien, maar tis niet te vergelijken met zo`n mooie RC30

Maar wat ie jappen nu allemaal bouwden is zo.... :r :r :r :r

kijk ik snap ook wel dat iedereen niet het geld ervoor of over heeft en al lang blij mag zijn dat ie een motor heeft, maar daar gaat het nu even niet om....
Deze bedoel je zeker o.a :+

full
 
kinderziektes....en zo zijn er veel types van Bimota geweest die te vroeg op de markt zijn uitgekomen zonder ze eerst goed door te ontwikkelen...

daar sla je de spijker precies op z'n kop!!
dat is wat er vaak mankeert italiaanse fietsen , prachtige fietsen maar...net niet af -O-
de uitzondering is denk ik aprilia
die kwamen in '98 met de mille en die was gewoon goed!
 
Deze bedoel je zeker o.a :+

(Afbeelding)

Die ja...één van de laatste echt exclusieve japanners die is gebouwd en niet zo`n veredelde Hoegee versie van suzuki. Dit is helemaal niet lullig bedoelt hoor, maar zo`n R7 is als homologatiemodel gebouwd en beschikt over exclusieve techniek en bijv. die hoegee suzuki is een beetje aangekleed met mooi spullen dat was het dan zo`n beetje! Ook al willen ze graag horen dat ie echt speciaal is...maar daar is echt niet alleeen vermogen voor nodig...en dus echt niet te vergelijken met zo`n R7...

Mooie details zijn die ohlins veerelementen en die dubbele tankdop en al wat niet meer. Ben geen liefhebber van een Jap en dan druk ik het nog zachtjes uit maar dit is wel een hele speciale.....en ook echt wel mooi!! Heel mooi zelfs al had ik liever persoonlijk een Duccie
 
Die ja...één van de laatste echt exclusieve japanners die is gebouwd en niet zo`n veredelde Hoegee versie van suzuki. Dit is helemaal niet lullig bedoelt hoor, maar zo`n R7 is als homologatiemodel gebouwd en beschikt over exclusieve techniek en bijv. die hoegee suzuki is een beetje aangekleed met mooi spullen dat was het dan zo`n beetje! Ook al willen ze graag horen dat ie echt speciaal is...maar daar is echt niet alleeen vermogen voor nodig...en dus echt niet te vergelijken met zo`n R7...

Mooie details zijn die ohlins veerelementen en die dubbele tankdop en al wat niet meer. Ben geen liefhebber van een Jap en dan druk ik het nog zachtjes uit maar dit is wel een hele speciale.....en ook echt wel mooi!! Heel mooi zelfs al had ik liever persoonlijk een Duccie
Ikzelf denk daar anders over,al vind ik een Duc of een andere Italiaan wel erg mooi qua design en geluid en stuur eigenschappen!

Maar het verrotte is dat ze zo gauw/vaak stuk gaan en erg duur zijn in onderhoud ;(

Daarom was dit mijn keus, heb er nog steeds geen spijt van :+

full
 
Ikzelf denk daar anders over,al vind ik een Duc of een andere Italiaan wel erg mooi qua design en geluid en stuur eigenschappen!

Maar het verrotte is dat ze zo gauw/vaak stuk gaan en erg duur zijn in onderhoud ;(

Daarom was dit mijn keus, heb er nog steeds geen spijt van :+

(Afbeelding)

Hele mooie fiets hoor en allemaal ducs is ook eentonig aan het worden en dan is dit een hele lekkere afwisseling....

Goede keuze en nog veel plz ermee!!!

Tja en ducs zijn wel dure km`s, maar er zijn net als met Harley veel indianen verhalen.....goed onderhoud is heel belangrijk!!

En ik geef toe ik moet hard werken om hem aan het lopen te houden, maar doe het met heel veel plz, tis mn droomfiets en als er echt geld komt wil ik ooit nog een keer de 996R...voor mij de absolute top!!

maar we gaan off-topic, maar ja kan wel uren over speciale fietsen praten heerlijk!!!

En ben echt niet zo`n arrogante lul die alleen italianen mooi vind zoals sommigen hier beweren...zo zie ja maar weer!!

nogmaals hulde......
:P
 
Hele mooie fiets hoor en allemaal ducs is ook eentonig aan het worden en dan is dit een hele lekkere afwisseling....

Goede keuze en nog veel plz ermee!!!

Tja en ducs zijn wel dure km`s, maar er zijn net als met Harley veel indianen verhalen.....goed onderhoud is heel belangrijk!!

En ik geef toe ik moet hard werken om hem aan het lopen te houden, maar doe het met heel veel plz, tis mn droomfiets en als er echt geld komt wil ik ooit nog een keer de 996R...voor mij de absolute top!!

maar we gaan off-topic, maar ja kan wel uren over speciale fietsen praten heerlijk!!!

En ben echt niet zo`n arrogante lul die alleen italianen mooi vind zoals sommigen hier beweren...zo zie ja maar weer!!

nogmaals hulde......
:P
Wat vind je van deze dan?

full



Moet dan toch ook wel mooi vinden ...ik wel :9~
 
Wat vind je van deze dan?

(Afbeelding)


Moet dan toch ook wel mooi vinden ...ik wel :9~

Een Benelli vind ik ook zeer zeker de moeite waard, vooral die ventilatoren onder het zitje vind ik erg origineel. En moet natuurlijk wel in het groen/grijs en niet in het rood zoals ze ook kunnen worden geleverd. je kunt ook wel een replica van Peter Goddard krijgen, vind het zelf niet zo...al die stickers en zo!
 
Ik heb niet alleen boekjes gelzezen over Bimota, maar heb drie jaar lang Bimota`s gehad dus ik weet hoe het stuurt en rijdt en alles daarom heen.

Dus ben een ex-bimota eigenaar en geen een of andere klojo wat een keer wat gelezen heeft en praat dus uit ervaring en ervaringen van anderen die ermee geraced hebben (de YB9 versie voor de duidelijkheid)

Dus je maakt mij echt helemaal niets wijs van Bimota en ik weet donders goed waar ik over praat, heb zowat een hel database van alle bimota`s die in de loop der jaren zijn gebouwd en tientallen testen dus het is niet uit de duim gezogen of toevallig is een keer wat lezen.

En je hebt het ook elke keer over frezen...bimota doet meer als dit en hun doel is het maken van een ultiem rijwielgedeelte en ze zijn gewoonweg perfect...rij maar is een keer op een bimota en dan weet je wat ik bedoel......met 1 hand aan het stuur trek je je knie over het asfalt tot bijna aan de stuurhelften toe............zonder enige vorm van onbelans...

Heb op verschillende fietsen gereden waaronder ook de nieuwe MV F4 1000 dus weet wel een beetje wat de neusjes van de zalm zijn binnen de motorwereld!

Maar goed, ik ben maar een studentje en heb er volgens jouw toch geen verstand en ben maar een italofiel, heb allerlei europese merken genoemd en zelfs nog een japans merk ( OVER ) maar dat heb je denk ik niet gelezen, maar goed ga er ook maar geen energie meer insteken! Iemand die het niet in kan zien dat ze beter zijn is heel moeilijk te overtuigen en ik reageer niet omdat ik er een "keer"wat over gelezen heb, maar over eigen en andermans ervaringen.

ik zou zeggen rij eens een keer op een exclusieve racer en je weet wat ik bedoel....en dan zijn woorden niet meer nodig....

En nogmaals ik ben een Italofiel en heb alleen maar italiaanse motoren in mijn bezit gehad en rij hier en daar eens een keer op een jappie en kan dus wel vergelijken. Er zijn best goede en hele speciale japanse fietsen gebouwd die de concurrentie wel aankonden denk hierbij aan de RC45, RC30, R7, YZF 750 RR (die hele exclusieve met dubbele tankdoppen....), maar zulke fietsen worden helaas niet meer door de japanners gebouwd omdat de meeste leeghoofden zo`n massafiets willen die niks mag kosten.....ik weet dat ie speciale jappen ook een vermogen hebben gekost maar goed ze werden wel door hun gebouwd en qua prijs lag een standaard 916 in die tijd er ook nog maar iets onder....

En ook honda heeft een paar floppen gebouwd, denk aan de NR750 die zo`n 140.000 gulden moest kosten en veel te zwaar was en dus ook niet flitsend stuurde. Ook de techniek van ovale zuigers was niet dusdanig doorontwikkeld dat het zijn vruchten afwierp. Voor de liefhebbers staan er nog twee te koop in duitsland voor zo`n 38.500 euro...voor een lomp apparaat, heb hem 1 keer in het echt gezien, maar tis niet te vergelijken met zo`n mooie RC30

Maar wat ie jappen nu allemaal bouwden is zo.... :r :r :r :r

kijk ik snap ook wel dat iedereen niet het geld ervoor of over heeft en al lang blij mag zijn dat ie een motor heeft, maar daar gaat het nu even niet om....

Als ik het goed begrijp ben jij eigenlijk een topper.
Wat een zegen dat wij zulke groten der aarde onder ons mogen vinden :W
 
Okay nu zullen ze niet veel meer kunnen uitrichten in de motogp of wsb, tenzij HRC een paar leuke blokken+$$$$ aanleverd :P
1 van me favoriete wsb races was trouwens tardozzi(teamchef ducati wsb) op een bimota yb4, het eerste jaar (88 ofzo) met het injectie blok, viel tijdens de race konstant terug (injectie syst kapte) tot 5e of 6e maar dan sloeg ie weer aan en binnen 2 ronden weer 1e :} :} :}

http://corse.bimotausa.com/palmares.html
 
Terug
Bovenaan Onderaan