WD-40 en de motor

poohbeer

MF veteraan
19 mei 2001
7.140
3
OK, waar dient dat spul nu precies voor?
Je krijgt er je alu dingen mee vetvrij heb'k begrepen, maar 't zal vast nog wel voor andere dingen gebruikt worden door jullie bikers. Heb een aantal dingetjes in een aantal topicjes tegengekomen maar om die allemaal weer bij elkaar te gaan zoeken.. dan liever zo :-)
 
Super universeel smeermiddel, krijgt ook vastgeroeste dingen los zoals boutjes&moertjes etcetera, in de werkplaats bestelden we het meestal per doos :}

Mijn jiffy (zijstandaard) ging een beetje stroef (roest), even een beetje WD40 op het scharnierpunt en voila, soepeltjes uit&in-klappen...

Hetzelfde voor mijn schakelpook en rempedaal, beetje WD40 doet wonderen, ook kun je het in je kabels spuiten, alhoewel hier een iets dikkere olie toch weer beter is.......


 
Ja is echt super spul, ik gebruik het o.a om vet en vuil van mijn achtervelg af te halen.. vliegt er gewoon af.
Maar het is volgens mij niet echt geschikt om je ketting mee te smeren..het is zowiezo al te dun, vliegt er zo vanaf.
Vroeger gebruikte ik het om de ketting te reinigen.. werkt prima.
Maar ik hoorde van een monteur dat dit ervoor zorgt dat de "O-ringen" uitzet en daardoor ontstaat er meer wrijving..dus mij werd afgeraden om mijn ketting hiermee te reinigen.
Is dit nou echt zo.. want ik ken wel een aantal mensen die dit zelfs gebruiken om de ketting te smeren?
 
yep werkt goed
goedje wordt ook veel inde watersport gebruikt omdat het een laagje achter laat dat roest voorkomt.
spul is wel aan de prijs
ik gebruik de groothandels verpakking
het spul heet dan lubritall en is goedkoper.
de tdr heeft 4 jaar onder een afdakje gestaan en werdt op geregelde tijden gewassen en dan in de wd40 en hij is nog als nieuw.
werkt ook goed om ontsteking en bedrading watetafstotend te maken.
los vettigheid goed op.
voor roestig bouten/moeren kun je beter imal gebruiken
lubritall ben ik ook al tegen gekomen bij de div bouwmarkten.

[ Dit Bericht is bewerkt door: F@zertje op 2001-07-13 22:46 ]
 
Werd mij ook zeer afgeraden om me ketting er mee in te spuiten.
Het weekt alles los inclusief vet en vuil.
Ik gebruik vol synt. ketting spray.
 
voor roestig bouten/moeren kun je beter imal gebruiken

ik heb gehoord dat dat IMAL stond voor: Ik Maak Alles Los
(is toch hetzelfde als kruipolie?)

maar kruipolie is goed voor alles dat roestig is :} en dat kon ik wel gebruiken met m'n net gekochte oldtimer
 
WD40 is alleen voor schoonmaak doeleinden!! dus niet voor het smeren van bijvoorvbeeld een ketting.
Dit spul lost bijna alles op...en laat dan een filmpje achter, wat eigenlijk niet smeert.

Voor de rest gebruik ik het voor ALLES....vet, vliegen |( ,krijt! ,bescherming....
 
[goeie bui]

Hey Poohbeer,

Zal ik je matsen?
Ik weet dat je motor buiten staat en dat er niks om heen ligt |(
Ik heb toevallig een nieuwe hoes gekocht voor mijn motor omdat de mijne oude net te klein is.(ik moet de spiegeltjes inklappen)
In principe moet de oude (paar maanden oud, all weather kostte 100 gulden) wel om jouw gsxr passen, dus als je hem wilt hebben kom hem dan maar halen, voor niks uiteraard :)
Ik ben van het weekend in Weelde bij mijn vriendin dus je kunt hem daar eventueel ook komen halen mocht je het willen.
Laat het maar ff weten.

J.W

[/goeie bui]

Ik gebruik wd 40 om roest tegen te houden, elke week krijgt mijn motor een wd 40 beurtje :)

_________________
http://www.kras.nl/temp/cbr/homecbr.htm (Bijna alle CBR600F op een rijtje), wie vult me aan ?

[ Dit Bericht is bewerkt door: J.W op 2001-07-13 23:05 ]
 
het is ook een goede vochtverdrijver, bijv met startproblemen/ontseteking

spuit het op je bougiestekkers/kabels/bobines en 50 % van de problemen zijn over, let wel op dat het dus een lapmiddel is.
vervang de boel gewoon.
 
goed schoonmaakmiddel
GEEN smeermiddel

ik kwam toevallig een keer het volgende over WD40 tegen op ut web:

"The "WD" in WD-40 stands for Water Dissipater. It was originally developed for the rubber seals on the old Saturn V rockets, the same ones that brought man to the moon. "
 
Ik weet dat je motor buiten staat en dat er niks om heen ligt |(
Ik heb toevallig een nieuwe hoes gekocht voor mijn motor omdat de mijne oude net te klein is.(ik moet de spiegeltjes inklappen)
In principe moet de oude (paar maanden oud, all weather kostte 100 gulden) wel om jouw gsxr passen, dus als je hem wilt hebben kom hem dan maar halen, voor niks uiteraard :)
Ik ben van het weekend in Weelde bij mijn vriendin dus je kunt hem daar eventueel ook komen halen mocht je het willen.
Laat het maar ff weten.

Mats away, maar euhh.. niet lachen met dat in de regen staan.. aanvraag voor zo'n ding is gedaan bij me dealer (als in: welke heb je, welke kan je bestellen tegen welke prijs) maar ik moet hoognodig een andere dealer zoeken.. is namelijk dezelfde dealer (de enige echte soesdealer in de buurt) die me nu al ruim een week niks meer kan vertellen over me instructieboekje dat bij de soes bij hoort te zitten. Geen goeie dus. Maar om nu bij een honda only dealer te gaan die niet eens een motor wil verkopen aan me vind'k ook weer niks.. blijft er nog een kawa dealer over maar moe'k eerst nog effe luisteren of die wel iets is.

Maar eeuhh.. onsubject: geef maar gil waar'k hem moet komen halen en wat je ervoor wil ("dat duurt het langst" zeggen ze hier).. kom'k wel keertje langs.

PS: Weelde?! Ik wil wel updates he man! :+
 
TERING dat ding is beter dan fantastisch! WOOW... je krijgt er zowaar makkelijk al dat teer, vet, olie en combinaties hiervan mee af..
En ik maar schrobben met me spons en zeepsoppie voorheen :(
 
en weer wat geleerd, he pooh ;)

[ Dit Bericht is bewerkt door: Frits Bolkestein op 2001-07-16 11:53 ]
 
om je velg schoon te maken kan je ook wasbenzine gebruiken, 2 gulden een liter, wel wat goedkoper en net zo goed.

Kan je weer nieuw rubber halen
 
Wasbenzine laat geen beschermend laagje achter, WD40 doet dat wel. Daarom verkies ik dan weldegelijk WD40 boven wasbenzine.
 
Ik heb ook even m'n achtervelg en een vet gedeelte aan de onderkant van m'n kuip (aan de voorkant) even gedaan met WD40. Dat scheelt ECHT een berg poetswerk. Vooral het vet wat op de kuip zat. Nu glimt ie weer als nieuw !

Had het nog in m'n auto liggen, en had deze topic gelezen.. meteen maar even toen wat op m'n motor gebruikt. Werkt echt super ! :}
 

Voor de reiniging van velgen gebruik ik gewoon spuitwax. De WD 40 werkt ook SUPER op het blok van de Fazer van mijn vriendin. WD 40 op een doekje en wrijven. Het blok krijgt de mooie zwarte glans terug van toen ze nieuw was!

Natuurlijk gebruik ik het ook om kabels e.d. in te spuiten.


 
Had het nog in m'n auto liggen, en had deze topic gelezen.. meteen maar even toen wat op m'n motor gebruikt. Werkt echt super ! :}


Graag gedaan hoor JK :)

BTW, die hierboven.. kabels inspuiten? Hoe wat waarom?
 
Graag gedaan hoor JK :)

BTW, die hierboven.. kabels inspuiten? Hoe wat waarom?

Omdat je kabels ook slijten, en hoe droger ze zijn, hoe sneller ze slijten.
Beetje invetten, en dan slijten ze minder snel. Nooit op een (schakel)brommer vroeger gehad dat je dan je rem inkneep en de kabel er zo uitsprong en gebroken was? :)
Of zoals ik... een wheelie wilde maken, geef een poep gas en breekt zo m'n gaskabel. Dat was niet leuk. Ga maar eens gas geven door aan een afgebroken vlijmscherpe kabel trekken en ondertussen doorschakelen... '(

Toch zijn motoren met alles veel beter en sterker, dus zo snel zou dat niet gebeuren. Ook als je je motor wegbrengt naar een dealer, verteld ie meteen wat er allemaal mis is, dus kan je dat mooi vervangen voordat je panne onderweg krijgt. Stel je eens voor dat je gaskabel breekt op de snelweg en je bent ver van huis.. dan ben je goed de :j als je geen mobiele telefoon bij je hebt.

Moet niet vergeten om van de week nog wat onderdelen op de halen bij Brouwer in Nijkerk :)
 
Op 2001-07-17 01:41, schreef JK:
Had het nog in m'n auto liggen, en had deze topic gelezen.. meteen maar even toen wat op m'n motor gebruikt. Werkt echt super ! :}


Graag gedaan hoor JK :)

BTW, die hierboven.. kabels inspuiten? Hoe wat waarom?

Het is ook een vochtverdrijver. Dus als je je electrakabels inspuit heb je minder kans op storing, bougie kabels/doppen, verlichting etc.
 
Er zijn tegenwoordig ook kabels met een teflon coating te krijgen, bij deze is smeren juist GEEN goed idee.


 
WD-40 werkt ook uitstekend om die vervelende dealer stikertjes die ze overal plakken te verwijderen.
 
Terug
Bovenaan Onderaan