WD 40 op remschrijven

Louis K75

MF'er
22 mei 2003
36
0
Breda
Ik heb vandaag voor het eerst flink wat WD40 op mijn K75 gespoten, nadat ik deze had gewassen en had laten drogen.
Nu kon ik niet voorkomen dat er ook wat druppels op mijn remschijven kwamen.
Ik heb elders in dit forum gelezen dat dit niet mag.
Hoe erg is het als het toch gebeurt?
Wat kun je er aan doen?
Louis
 
Gewoon met amoniak of iets dergelijks schoonmaken.

En dan als je weer voor et eerst gaat rijden goed je remmen testen voor je gaat gasssen
 
Jammer dat je op deze - op zich nuttige - site zo vaak overbodige reacties ziet staan.
Voorbeeld: commentaar V4Fun op mijn vraag.

De anderen wel bedankt voor hun reactie.
 
schoonmaken met ammoniak (ontvet goed) of wasbenzine! En daarna 200 km/u gaan rijden en zo hard remmen als je durft zodattie goed heet wordt...
 
Neem een Spuitbus remreiniger (Brakecleaner) is tevens een geweldige ontvetter en verfoplosser(uit je kleding bv.)
Kun je bij iedere automaterialen zaak kopen ca € 3. :]
 
Dacht laatst slim te zijn met slepende remmen een stukkie te rijden. Heb et een beetje te lang volgehouden |(

Resultaat WD40 in de fik op mijn remschijf, remschijf gloeiend(Snacht's) en kon intussen nieuwe blokjes weer monteren. Maar die remmde erna wel weer als de beste
 
Jammer dat je op deze - op zich nuttige - site zo vaak overbodige reacties ziet staan.
Voorbeeld: commentaar V4Fun op mijn vraag.

De anderen wel bedankt voor hun reactie.

Ook jammer dat er vaak overbodige vragen op staan. Iedereen snapt toch wel dat als je olie op je remschijf hebt dat ie niet meer goed remt, of ben ik nou zo dom? Gewoon ontvetten dus.
 
Jeetje, dit gebeurd me vaak genoeg: iets te fanatiek met de WD40 (mijn persoonlijke oo-de-cologne!) je schiet uit en ... oeps daar gaat een straal over de schijfrem...

Oplossing: afdoen met een doekje, gewoon ff hard remmen: nul problemen.

Je moet gewoon normaal nadenken...

Als je van de stoep af rijdt en je merkt dat je geen voorrem hebt, dan weet je meteen dat je het niet goed hebt gedaan...

Waar was je bang voor? Dat je eerst een uur rijdt, dat je kneedown door de bocht gaat en DAN pas merkt dat er wd40 op je schijven zit? Yeah right...
 
Laatst bewerkt:
Jammer dat je op deze - op zich nuttige - site zo vaak overbodige reacties ziet staan.
Voorbeeld: commentaar V4Fun op mijn vraag.

De anderen wel bedankt voor hun reactie.
De Evangelische Omroep rulezzzzz.....!! O-)

en als je niet tegen humor kunt:
Get a life...!! (or a REAL bike!)
 
Iemand vraagt, waar ik bang voor was.
Niet dat ik pas bij 200 zou merken dat de remmen het minder doen.
Wel dat de schrijven onherstaalbaar beschadigd zouden kunnen zijn/raken als ik de verkeerde maatregelen zou treffen. Daarom de vraag.
Onder de reacties een paar bruibare tips:
- ontvetten (amoniak of wasbenzine)
- brakecleaner (niet eerder van gehoord)
Dank.
 
Iemand vraagt, waar ik bang voor was.
Niet dat ik pas bij 200 zou merken dat de remmen het minder doen.
Wel dat de schrijven onherstaalbaar beschadigd zouden kunnen zijn/raken als ik de verkeerde maatregelen zou treffen. Daarom de vraag.
Onder de reacties een paar bruibare tips:
- ontvetten (amoniak of wasbenzine)
- brakecleaner (niet eerder van gehoord)
Dank.
een lekke vorkpoot is erger, loopt de olie langzaam op je schijf. Die rem je wel schoon, maar je blokjes raken ook verzadigd van de olie. Dat is minder....
beetje wd40 kenne ze wel hebben, zal wel meer straatvuil etc op je schijven komen.
 
helemaal mee eens...

Maar????


alstie dan niet meer remt daffy??? dan komt die bocht wel heel snel dichterbij.....



Nee joh dat spul verdampt behoorlijk snel. Brandt trouwens ook goed.
In mijn werk gebruiken wij het om oud aangekoekt vet te verwijderen uit geleidings lagers etc.

gewoon royaal opspuiten en een paar tellen wachten wachten en klaar is Klara.

Pas trouwens op met plastic en verf kan wel eens aangetast worden.
 
Nee joh dat spul verdampt behoorlijk snel. Brandt trouwens ook goed.
In mijn werk gebruiken wij het om oud aangekoekt vet te verwijderen uit geleidings lagers etc.

gewoon royaal opspuiten en een paar tellen wachten wachten en klaar is Klara.

Pas trouwens op met plastic en verf kan wel eens aangetast worden.

Even bij zetten dat dit spul waar je het over hebt geen WD40 is :9
 
schoonmaken met ammoniak (ontvet goed) of wasbenzine! En daarna 200 km/u gaan rijden en zo hard remmen als je durft zodattie goed heet wordt...
200
icon_eek.gif


1 je mag niet zo hard rijden en 2 spoor jij wel ?

30 kan al hard zat zijn hoor.
Moet je het alleen wat vaker doen.
Of je bent echt moe. ( levensmoe |( )
 
Terug
Bovenaan Onderaan