We blijven bezig: SV650S of Fazer

B2

MF veteraan
Donateur
4 jul 2001
2.240
493
Belgie (Gent)
de optie T-Cat laat ik vallen omdat ik liefst nieuw koop en de T-Cat te duur uitvalt. Bovendien heb ik er al 1 gehad en om nog eens dezelfde te kopen...
Nu blijkt de SV650S evenveel te kosten als een Fazer.
Dus stemmen maar... (ik moet wel nog eens proefrijden met een SV maar die foto's van Max zeggen me wel wat..)
 
ik heb een weekend zo'n sv 650 tot mijn beschikking gehad

zeer fijne 2 cillinder die echt lekker reed

het enigste "grote" probleem is, dat je met een lengte van 1.90 niet goed meer op kunt zitten
 
ik heb een weekend zo'n sv 650 tot mijn beschikking gehad

zeer fijne 2 cillinder die echt lekker reed

het enigste "grote" probleem is, dat je met een lengte van 1.90 niet goed meer op kunt zitten

ik ben 1.68 dus dat stoort niet zo :)
 
dan zou ik voor de sv 650N gaan
maar ook bij deze motor geld (net zoals bij de hornet) de N (naked) versie ziet er veel beter uit

die redenering ivm lengte volg ik niet helemaal.

En ik heb het liefst toch een beetje bescherming (is wel handig in de winter)
 
die redenering ivm lengte volg ik niet helemaal.

En ik heb het liefst toch een beetje bescherming (is wel handig in de winter)

die redenering had niks met de lengte te maken, ik wou gewoon zeggen dat ik de N versie vele malen mooier vind
 
Koop een Fazer..... Je vergelijkt steeds alles daarmee. Koop dat ding nou maar.









:P
 
ik zou zelf voor een...hangt ervanaf wat je wil....SV=meer echt woon werk...tusse de auto's door schieten met de koppel op lage toeren...maar daarmee kom je topvermogen tekort die je op de meer fun gerichte fazer weer wel hebt...een cb600hornet is natuurklijk ook een goede optie om het je helemaal moeilijk te maken...
 
ik hoop niet dat je een keer advies wilt over banden }) })
dan krijgen we 1001 topics over

bridgetone - metzeler
metzeler - dunlop
enz

}) }) }) })

gewoon die fietsjes huren en rijden, daarna diegene kopen die je het beste bevallen is
 
De SV heeft een lekkerder bekkie, (mening) maar je gaat nu een twin met een 4 cilinder vergelijken... 4 cilinder rijdt lekkerder (mening)

Dit soort keuzes moet je echt zelf maken :P
 
Leuke vergelijking 2 cilinder en 4 cilinder, hele andere eigenschappen...... beide mooie motoren, de SV650S is echt mooi, de N versie vind ik maar niets, als ik moet kiezen tussen SV650N of Fazer wordt het de Fazer. Kiezen tussen SV650S en Fazer wordt lastig voor me. Denk dat het dan de SV wordt.
 
Ik zou kiezen voor de sv. Ben beetje twee-cilinder fan. Maar fazer is natuurlijk ook leuk :) Ben blij dat ik twee cilinder rij en mijn vriendin 4. Kan ik wisselen *D
 
zal ik wel de enigste zijn die een tijdje op beide gereden heb.

fazer: meer pk's =->
stuurd boven 180 slecht(ook met ander veren)
remt verschrikkelijk hard (remmen r1)
ook met open pijp niet zo'n mooi geluid als een sv met open pijp.

sv: stuurd strak (180 over de baars en geen spoor van wobbelen)
lekker geluid
trekt lekker onder uit
is minder snel dan de fazer vooral op top
ik vind hem mooier

ik ga voor de sv
en je hebt ruimte genoeg ook al ben je 1,90(ben ik ook )

stoppies gaan op beide goed
wheely's gaan met een fazer beter
rolling burnouts gaan met de fazer heel goed(de sv ben ik nog aan het inrijden ;) )
verbruik is het zelfde
rustig 1 op 23
snel 1 op 13

oja, de fazer heeft een klokkie aan boord!!!!!!!!!!!!
 
Laatst bewerkt:
Met de juist berijder is een SV ook snel. Op zolder reed een instructeur met een SV het hele supersport spul op een hoopje. Remde verschrikkelijk laat, gooide het ding verschrikkelijk plat en nam de chicanes ongeveer rechtdoor.
 
SV is meer een pretmotor dan de fazer, leuk voor weekendjes, minder voor ww-verkeer.

Keuze is dan afhankelijk wat je er mee wilt doen. Fazer kan je trouwens ook veel pret mee hebben :9
 
SV kan relaxter rijden door meer koppel in lage toeren. Fazer vind ik minder stabiel. Rechtuit wint de Fazer het, maar in de bochten wint de SV het.

Ik zou gaan voor de SVS, niet de naked, maar goed dat moet je zelf weten. Ik vind het em lekker rijden, en binnenkort gaat hij door de 64.000 km heen, en nog nooit echte problemen mee gehad... :]

Waar je wel moeite mee hebt is op lange bochten en rechte stukken R1's of zoiets bijhouden, dat lukt niet. En als je een gele koopt noemt men je al vrij snel een banaan:
banaan.gif
 
Laatst bewerkt:
Koop een Fazer..... Je vergelijkt steeds alles daarmee. Koop dat ding nou maar.

Ja, zoiets wilde ik ook al schrijven, bij deze dan :^

Op donderdag 04 april 2002 11:38 schreef Joris het volgende:
Met de juist berijder is een SV ook snel. Op zolder reed een instructeur met een SV het hele supersport spul op een hoopje. Remde verschrikkelijk laat, gooide het ding verschrikkelijk plat en nam de chicanes ongeveer rechtdoor.
Helaas zijn wij dat niet ben ik bang... zo'n instructeur rijdt je op alles aan gort :}
 
Terug
Bovenaan Onderaan