We zijn weer online! [UPDATED]

Duderuud

Admin
Crew
19 mei 2001
32.918
4.159
De Betuwe
Dag beste mensen!!

EINDELIJK WEER ONLINE!!

Pff....wat een bloed zweet en tranen zeg!!

Ik zal even een tijdslijn "tekenen":

[*] Donderdag om 01:00 blies de server laatste zuchtje lucht uit. Wat nou precies het probleem veroorzaakt heeft, is onbekend. PostGreSQL draaide niet meer, en dat heeft de server nodig om goed te kunnen booten.
[*] Vrijdag-middag een grote storing bij Telecity amsterdam, waar de server staat. Daardoor een grote chaos bij de ISP's die daar hun server hebben staan. Mijn server werd geen tijd aan besteed.
[*] Vrijdag rond 20.00 urr ben ik zelf naar Amsterdam gereden om de storing proberen op te lossen.
Ik heb tot 23:00 uur geprobeerd de backups (die op de server stonden :( ) terug te zetten, wat dus niet gelukt is.
[*] Vrijdag-nacht 02:00 uur -> server is volledig opnieuw geinstalleerd. Helemaal schoon, helemaal kaal.
[*] Zaterdag en zondag een test-forumpje gedraaid.
[*] Maandag-ochtend: alle backups op de webserver teruggezet. Ik had ook een backup van de database, maar om technische redenen kon ik die zelf niet naar de database-server schrijven.
2Fast had het blijkbaar druk, want pas rond 14:14 kon ik verbinding krijgen met de database-server van 2Fast na 3x bellen en een paar mailtjes.

Resultaat: de database is voor ongeveer 95% compleet (ik mis een paar records in de search volgens mij).
Het aantal posts weet ik niet meer zeker, is nu ruim boven de 100.000 geloof ik, klopt wel aardig.

Ik blijf nog even bezig met controleren enzo, maar vooralsnog ziet het er allemaal erg goed uit.

bij deze wil ik HGM van http://www.webgoeroe.net (Webgoeroe) bedanken voor de inspanningen, zonder hem was het niet zo snel opgelost!

PS. Dit is dus GEEN onzinforum meer :)

[UPDATE]

Het lijkt er toch op dat er een aantal posts verloren zijn gegaan.
Ik kan niet zeggen welke precies, maar het lijkt erop dat topics met id 4900 tot 5700 weg zijn :(

We blijven nog even zoeken...

[UPDATE 2]
Ik heb nog rond de 17.500 berichten gevonden geloof ik, ben bezig ze op te slaan...nog even geduld nog!
we zullen vanavond zien wat er nou wel en wat er nou niet verloren is gegaan!

[Update 3]

Nou, ik heb helaas maar 4.000 berichten terug kunnen halen.

Dat betekend dat er dus ingeveer 13.000 berichten verloren zijn gegaan. enorm balen :(
 
Laatst bewerkt:
Ruud,

Bedankt voor alle inspanningen :} :} :}

Ik ben afgelopen weekend van pure ellende maar een beetje in de tuin gaan werken, was geen weer om te rijden :)

Maar eh, we zijn niet verslaafd of zo ;)
 
Ik krijg geen berichten te zien binnen de topics, wel regel "dit topic is x pagina's lang". Ben jij nou zo slim of ben ik nou zo dom????

Edit:
Oh shit vergeten: RUUD BEDANKT!!!!!!!
 
Laatst bewerkt:
Op maandag 06 mei 2002 14:46 schreef Ralfie het volgende:
Ik krijg geen berichten te zien binnen de topics, wel regel "dit topic is x pagina's lang". Ben jij nou zo slim of ben ik ozu zo dom????

Euh..... ik was eigenlijk zo stom dat ik dat nog niet eens gezien had. Ging een beetje van: Hee, 'k kan weer op 't forum > active topics > reply > klaar!

Maar 'k heb er alle vertrouwen in dat Ruud dat ook wel weer voor elkaar krijgt :}

Toch :?
 
Ik zal straks Beatrix eens een mailtje sturen dat je een lintje verdient Ruud!! Je zet je goed in voor je medemens. Petje af. :}
 
Ook vanuit een zonnig Weert hartstikke bedankt voor het gezellige onzin-forum, maaruh, bedankt voor alle verrichte inspanningen :} :} :}
Moet wel zeggen dat die onzinwarboel ook wel wat had! Thxs LCB, lang geleden dak zo gelachen heb! :}
Wat kun jij zeveren zeg, ongekend...... :P
 
Zien jullie al posts in alle topics? Ikke nog steeds niet nl....
 
Had net een weekje vrijaf en dus ook 9 dagen niet op het forum geweest. Had er dus niets van gemerkt :) . Alleen vanmorgen was het even schrikken :(
 
Fantastisch :}

Eindelijk weer wat te doen als het regent.
Helaas op he werk iets te druk gehad met werken :(
Morgen gaan we verhuizen.....bleh :j
 
Ik moet alleen eerst leren lezen :( Heb in mijn enthousiasme al tientallen topics aangeklikt. Zijn alle topics leeg :(
 
Alleen de laatste reacties per topic zijn weg. :(

Zet je 'Reacties per pagina:' op 999 en alles is te lezen. Anders alleen de eerste pagina.

En idd gelukkig is Lage CB haar prive zever forumpje weer uit de lucht :P
 
Veel lege topics, en ik heb (niet al te lang geleden) mijn profiel aangepast, en die is nu ook weer terug bij af :(

Maar goed, ben allang blij dat het forum weer up en running is :}

Nu maar de topics opnieuw gaan opzetten :)
 
[UPDATE]

Het lijkt er toch op dat er een aantal posts verloren zijn gegaan.
Ik kan niet zeggen welke precies, maar het lijkt erop dat topics met id 4900 tot 5700 weg zijn :(

We blijven nog even zoeken...

Moeten we alle topic overnieuw inkloppen... :P
Wie begint er???
 
Thx Ruud. Ik was weliswaar vorige week op vakantie maar dit weekend heb ik het wel gemist. Godzijdank deed mijn thuisforumpje het wel goed.
 
Let op: in de index staat bij "Klassiekers" het aantal replies op 0. Bij de topics zelf staan nog wel de correcte aantallen.

Misschien kun je daar wat mee Ruud??
 
Terug
Bovenaan Onderaan