website schoolproject

Waar hebben jullie de conclusie vandaan dat we ons thuis moeten voelen op een site?

Maak een simpele site vanwaar je ALLES wat je nodig hebt vanaf de startpagina kunt bereiken met 1 knop.

Prijs is uiteraard heel belangrijk. Maar ook dat je verzekering niet een jaar lang gaat lopen touwtrekken om je geld.
 
Site moet aan bepaalde webrichtlijnen voldoen. Denk aan leesbaarheid en functionaliteiten. Een bezoeker van een website, zeker in het geval van verzekeringen, wil z.s.m. naar een manier om een verzekering af te sluiten (of eigenlijk in kaart te krijgen wat het hem ruwweg gaat kosten) OF naar polisvoorwaarden gerelateerde vragen. Beetje aankleden is oke, maar maak er geen poppenkast van met allerlei bewegende dingen en foto's die nergens op slaan... Leidt alleen maar af en als de bezoeker denkt dat het hem te lang duurt of lastig te doorzoeken, dan is ie weg...
 
ja dat is ook wel zo,

wat zou je ervan denken om premie te koppelen aan het aantal CC's?

dus een 1000CC'er betaalt meer premie dan een 250CC fiets.

en als je er een 25kw kitje op gooit (of hij is onder de / gelijk aan, 25kw,) krijg je korting op je premie.


zo discrimineer je niet op het type fiets....stel je wil per se showen met een 'snelle' buikschuiver, kan je toch in een gunstige premie-schijf vallen door bv. een kawa ninja 250'er te kopen.
:N zelfde verhaal, alleen 25kw lijkt me waterdicht, omdat je dan een maximum hebt, maar dat zegt nog steeds niets over meer of minder risico.

Aantal cc's is hetzelfde verhaal, dat zegt ook niet iets over de rijstijl van de berijder. Maar, je komt langzaam wel dichterbij een reëler plan ;)
 
:N zelfde verhaal, alleen 25kw lijkt me waterdicht, omdat je dan een maximum hebt, maar dat zegt nog steeds niets over meer of minder risico.
Aantal cc's is hetzelfde verhaal, dat zegt ook niet iets over de rijstijl van de berijder. Maar, je komt langzaam wel dichterbij een reëler plan ;)

Tja, ik vind die verdeling qua inhoud onzinnig.
Een ervaren toerrijder met een 1000cc V-Strom zal heel wat minder risico's in z'n rijstijl hebben en beter/rustiger rijden dan een joch van 18 op een 25Kw buikschuivertje.....
Een motorrijder die z'n hypersportfiets hooguit tweeduizend km per jaar gebruikt om "ff te knallen" lijkt mij ook een groter risico dan een Harleyrijder die 10.000 per jaar op de teller zet.... terwijl de Harley ws. meer cc's inhoud heeft......

Over die website: verzekeringen kosten al idioot veel geld, al kan ik er niet onderuit. Ik wil er ook niet meer tijd aan besteden dan strikt nodig.
Een heldere site, overzichtelijk met de mogelijkheid om te laten berekenen wat de diverse opties kosten en waar je precies voor betaalt.
Ik zit echt niet te wachten op een "warme" of "huiselijke" website voor een noodzakelijk kwaad..... Dat irriteert me alleen maar, omdat %^$#@!! verzekeringen so wie so een stelletje laaienlichters zijn.
 
Laatst bewerkt:
:N zelfde verhaal, alleen 25kw lijkt me waterdicht, omdat je dan een maximum hebt, maar dat zegt nog steeds niets over meer of minder risico.

Aantal cc's is hetzelfde verhaal, dat zegt ook niet iets over de rijstijl van de berijder. Maar, je komt langzaam wel dichterbij een reëler plan ;)

Mijn eerste motor was een Suzuki X7, 250cc 2 cilinder 2 takt. Vermogen kwam in èèn keer vrij rond de 8000 rpm en dan was het vasthouden in de hoop dat hij geen wheely trok in zijn 1,2 of 3.

Een 1200CC HD Sportster is stabieler, voorspelbaarder en veiliger. Dusss.. CC's en PK's zeggen niks, het gaat eigenlijk om de eigenschappen van de complete motor.
 
Maak maar een site met met een mooie kerstboom, stampot met worst op tafel en de openhaard aan. Dan heb je een mooie huiselijke sfeer die goed past bij de tijd van het jaar.
Dan worden meteen elke dag 250 verzekeringen gesloten.
Of in jullie geval afgelegd. :P
 
Laatst bewerkt:
Verzekeringen zijn een noodzakelijk kwaad. Je moet er een hebben en hoopt er nooit gebruik van te hoeven maken. Als je er gebruik van moet maken, dan wil je zo min mogelijk gezijk.
Bij het opzetten van een site zijn dat zaken die je in je achterhoofd moet hebben. Dus een duidelijke overzichtelijke site met keuzes die je eenvoudig aan of uit kan zetten. Eenvoudig, duidelijk en correct taalgebruik. Het moet vertrouwen uitstralen.
Het moet wel een echt een site zijn voor een motorverzekering en niet op een autoverzekering lijken. Verder zijn motorrijders net zo verschillend als de verschillende type motoren. Een Harley vindt de een leuk en voor de ander is het een reden om verder te gaan kijken. Kijk ook naar slimme toevoegingen, zoals rechtsbijstand, diefstal, lekrijden nieuwe band en voorzieningen voor persoonlijk letsel. Een echte verzekeriaar probeert ook altijd iets erbij te verkopen B|
 
je kan er ook voor kiezen een motor te rijden die buiten deze risico-groep valt.
het is niet 'eerlijk' dat ik eenzelfde premie moet betalen als de 'snelle boys' die onverantwoordelijke risico's nemen terwijl ik me netjes aan de verkeersregels houdt.

eerlijker systeem is dus idd. dat deze risico groep meer premie betaalt.

Een motortype bepaald niet het risico, dat is de bestuurder die erop zit.


En op een supersport rij je veel geconcentreerder en alerter dan op zo'n strandstoel, ik vind dus dat de shopperrijders juist meer premie moeten gaan betalen.
 
Een motortype bepaald niet het risico, dat is de bestuurder die erop zit.


En op een supersport rij je veel geconcentreerder en alerter dan op zo'n strandstoel, ik vind dus dat de shopperrijders juist meer premie moeten gaan betalen.

mee eens!

En zoals eerder vernoemd, duidelijke keuzes en goede communicatie.

En wat doorslaggevend is voor mij voor het afsluiten van een verzekering?

De prijs +/-
Wetende dat ik geen (of minder) gezeik heb +
duidelijk weten waar ik aan toe ben +
alles bij een verzekering (zorg, auto, motor) +

Prijs is niet altijd doorslaggevend, bij mij zeker niet.
 
Een motortype bepaald niet het risico, dat is de bestuurder die erop zit.


En op een supersport rij je veel geconcentreerder en alerter dan op zo'n strandstoel, ik vind dus dat de shopperrijders juist meer premie moeten gaan betalen.

Eens met de eerste zin.
De tweede slaat helaas nergens op.
Aangezien de bestuurder het risico vormt zou je premiekorting kunnen geven aan bestuurders die bijvoorbeeld een VRO gedaan hebben.
Er zijn ook al maatschappijen die dit doen.
 
duidelijke en ook strakke site, goede informatie, polisvoorwaarden en prijs, bereikbaarheid bij klachten en vragen (telefonisch) en vertrouwen in de zaak. Ook eventueel mogelijkheden tot winterschorsing enz enz ;) Verder maken plaatjes me niet heel veel uit. Ja het is leuk als een motorrijder op de achtergrond lachend zit te toeren op zijn motor, maar daar kijk ik persoonlijk doorheen.
 
Veel gaan hier al in op de voorwaarden en mogelijkheden van de verzekering, maar het gaat hier slechts om de site. Ze bieden toch geen verzekeringen aan....

Ik denk dat het belangrijk is dat de site er professioneel en verzorgt uitziet.
Een duidelijke layout en opbouw.
Daarnaast natuurlijk alle info bij elkaar, zodat de prijs en voorwaarden helder en overzichtelijk te vinden zijn.
wbt foto's, een foto van sponsering met iets van motoren zou natuurlijk goed passen.
Men moet het gevoel krijgen dat de verzekeraar nauw betrokken is bij de motorrijders en weet van het rijlen en zeilen.

of ze het ook in de praktijk brengen is natuurlijk een ander verhaal.
 
Laatst bewerkt:
Ik doe dat nooit via een site. Wacht gewoon tot er zo'n lekkere verzekeringsadviseur langs komt 8-) :+
 
Ik heb een motorverzekering zonder papierwinkel. Alles digitaal dus. Scheelt de verzekeraar kosten en levert mij daardoor een lage premie op. Verder geen gedoe met ordners of mapjes. Ook geen "fysieke" tussenpersoon. Gewoon nononsense verzekeren onder goede voorwaarden tegen lage premie. Hun site is puur zakelijk en geen sfeerflauwekul erop of eraan.
 
Een motortype bepaald niet het risico, dat is de bestuurder die erop zit.


nah je gaat me toch niet vertellen dat mensen een supersport kopen om netjes 60 mee te gaan tuffen over de dijkjes en 75 doen op de binnenweggetjes om van het mooie weer en het uitzicht te genieten?

die zijn niet met dat doel ontworpen en worden ook niet door de eindgebruiker voor zo'n doel gebruikt...worden gebruikt om te knallen en plat door de bocht te gaan. en knallen is gevaarlijk.
 
Ik ken supersport rijders waar ik ieder half uur op sta te wachten tot ze er weer bij zijn.
Ik ken ook HD rijders die ieder half uur op mij staan te wachten.
Ik ken oldtimer rijders die harder door bocht rammen dan menig supersport rijder.
Ik ken een motorscooter rijder die trager is dan een normale scooter.
Ik ken normale scooter rijders die rapper door de bebouwde kom scheuren dan menig supersport rijder.
 
Ik ken supersport rijders waar ik ieder half uur op sta te wachten tot ze er weer bij zijn.
Ik ken ook HD rijders die ieder half uur op mij staan te wachten.
Ik ken oldtimer rijders die harder door bocht rammen dan menig supersport rijder.
Ik ken een motorscooter rijder die trager is dan een normale scooter.
Ik ken normale scooter rijders die rapper door de bebouwde kom scheuren dan menig supersport rijder.


ik denk dat dat eerder uitzonderingen op de regel zijn he.

de voorwaarden die ik stel zullen voor het gros van de mensen wel gelden.
 
Ik ken supersport rijders waar ik ieder half uur op sta te wachten tot ze er weer bij zijn.
Ik ken ook HD rijders die ieder half uur op mij staan te wachten.
Ik ken oldtimer rijders die harder door bocht rammen dan menig supersport rijder.
Ik ken een motorscooter rijder die trager is dan een normale scooter.
Ik ken normale scooter rijders die rapper door de bebouwde kom scheuren dan menig supersport rijder.
Jij kent veel mensen :)
 
Terug
Bovenaan Onderaan