website schoolproject

dstollie

Rookie
9 dec 2010
6
0
Hallo motorliefhebbers,

Van school hebben wij de opdracht gekregen om een motorvezekerings website te maken. Na het onderzoeken van reeds bestaande verzekerings websites en de liefhebbers van motoren, zijn wij tot de conclusie gekomen dat de motorliefhebber emotioneel geraakt moet worden. De website moet een huiselijke sfeer hebben (waar de motor rijder zicht thuis voelt).
Nu zijn wij slechts een groep scholieren in opleiding, en hebben wij verder geen verstand van motoren.
Onze vraag leidt dus: wat maakt een motorvekerings site jullie tot het verzekeren van een motor? en waar hebben jullie de verzekering afgelegd?

Bedankt,
Scholieren van Reggesteyn Noetsele
 
Hoe de site er uit ziet maakt me niet zo uit ,ik heb liever dat hij overzichtelijk er uit ziet met heldere informatie dan dat ik geraakt wordt door de emotionele sfeer :P

Duidelijke info, goede ervaringen van anderen, goede vergoeding en een lage premie. Dat zoekt iedereen toch?

Mijn voertuigen zijn bij Univé verzekerd. Altijd goed bereikbaar goede service verder. En betaal niet eens te veel én ik krijg 1 x in het jaar wat geld terug. Wat wil je nog meer?
 
geen lulverhalen op de website zetten om het mooier te doen lijken, maar gewoon heel kort en krachtig wat er van de verzekering verwacht mag worden.

Ik merk altijd aan mezelf dat ik die verhalen anders toch niet lees en al heel snel weer een andere website heb geopend.
 
Fatsoenlijk uitziende website,
Bekende naam
Lage premie
Fatsoenlijke vergoedingen
Dag,
Ook geen taalfouten, zoals in de openingspost!
Op jullie school zit een afdelingsleider die zelf motorrijdt. Betrek hem ook in jullie onderzoek. De deskundige heb je toevallig zelf in huis.
Mhg, FreBa
 
Hallo motorliefhebbers,

Van school hebben wij de opdracht gekregen om een motorvezekerings website te maken. Na het onderzoeken van reeds bestaande verzekerings websites en de liefhebbers van motoren, zijn wij tot de conclusie gekomen dat de motorliefhebber emotioneel geraakt moet worden. De website moet een huiselijke sfeer hebben (waar de motor rijder zicht thuis voelt).
Nu zijn wij slechts een groep scholieren in opleiding, en hebben wij verder geen verstand van motoren.
Onze vraag leidt dus: wat maakt een motorvekerings site jullie tot het verzekeren van een motor? en waar hebben jullie de verzekering afgelegd?

Bedankt,
Scholieren van Reggesteyn Noetsele

Hoe kom je door onderzoek van de bestaande sites tot de conclusie dat motorrijders een huiselijke sfeer willen en emotioneel geraakt moeten worden? Ik ben zeer benieuwd naar jullie onderzoeksmethode.

Wat mijzelf betreft ben ik liefhebber van motoren, niet van verzekeringen. Voor mij moet zo'n site zakelijk, duidelijk en eenvoudig van opzet zijn zodat ik snel een verzekering kan afsluiten.
Gisteren nog via de ANWB site een verzekering afgesloten voor een motor die ik zaterdag ga ophalen. Koste me zo'n 5 minuten. Dat is voor mij prima.
 
Een degelijke site, hoeft niet 'huiselijk' of whatever te zijn. Zolang het er maar niet slecht of sjofel uitziet waardoor ik vertrouwen verlies.

De polisvoorwaarden moeten makkelijk te vinden zijn en eerlijk opgesteld zijn. Als bij verzekering A in de polis staat dat aanrijdingen met klein wild verzekerd is en er via google achter moet komen dat het toch niet helemaal zo is, terwijl polis B er netjes bij heeft staan wat er wel en niet onder wordt verstaan, dan betaal ik liever een paar euro meer voor verzekering B.

De polisvoorwaarden ergens in een heel moeilijk hoekje van de site wegstoppen is voor mij ook al reden om niet verder te kijken. Deze dient naar mijn mening net zo zichtbaar te zijn als de reclame voor op voorpagina over hoe goedkoop ze wel niet zijn.


Kortom gewoon een eerlijke en verzorgde site. Je wilt als klant immers zekerheid kopen, een sjofele site en polisvoorwaarden die rieken naar oplichtingspraktijken (wat het in mijn ogen vaak is, zoek maar eens op wat er onder schade nav klein wild valt) dragen hier niet aan bij.
 
Bij mij moet een motorverzekeringssite in ieder geval een site zijn zonder taalfouten.

Verder moet 'ie helder, handig en overzichtelijk zijn, met een interactief stukje waar ik makkelijk aan de hand van mijn motor, mijn leeftijd en motorrijgegevens een inzicht krijg in hoeveel ik moet betalen. Als de verzekeringen duurder uitvallen dan gemiddeld, wil ik weten waarom dat is: extra service, minder gezeik, altijd leenmotor bij schade, verzin maar.
 
Hallo motorliefhebbers,

Van school hebben wij de opdracht gekregen om een motorvezekerings website te maken. Na het onderzoeken van reeds bestaande verzekerings websites en de liefhebbers van motoren, zijn wij tot de conclusie gekomen dat de motorliefhebber emotioneel geraakt moet worden. De website moet een huiselijke sfeer hebben (waar de motor rijder zicht thuis voelt).
Nu zijn wij slechts een groep scholieren in opleiding, en hebben wij verder geen verstand van motoren.
Onze vraag leidt dus: wat maakt een motorvekerings site jullie tot het verzekeren van een motor? en waar hebben jullie de verzekering afgelegd?

Bedankt,
Scholieren van Reggesteyn Noetsele

Welkom op dit forum/
 
maak ook een onderscheid in types motoren en de hoogte in premie die daarvoor betaald moet worden.

bv. buikschuivers lopen een veel groter risico om een ongeluk te krijgen.
en toermotoren / choppers veel minder omdat die mensen veel rustiger en normaler rijden.
 
In de praktijk zal een motorrijder sneller overtuigd raken als er bijvoorbeeld een plaatje van een motorrijder op een aangenaam Italiaans bergweggetje in de pagina header voorkomt. Zo benadruk je het specifieke 'motor' karakter van de site en een feit is, dat dat mensen aantrekt. Of dat onder "huiselijk"valt weet ik niet, maar de meeste motorrijders zijn toch ietwat rebels, dus "huiselijk" is niet de beste beschrijving.

Bovendien zijn in mijn ervaring veel motorrijders en sleutelaars vatbaar voor formeel taalgebruik bij een informeel ogende website. Dus om het simpel te brengen; "De beste dekking voor jouw motor" doet het minder goed dan "de beste dekking voor uw motor." Maar dan wel weer een plaatje van een dikke motor die op het randje van de wet door een bocht komt zeilen.

Wat zijn we eigenlijk hypocriet heh!
 
maak ook een onderscheid in types motoren en de hoogte in premie die daarvoor betaald moet worden.

bv. buikschuivers lopen een veel groter risico om een ongeluk te krijgen.
en toermotoren / choppers veel minder omdat die mensen veel rustiger en normaler rijden.

hier wordt weer lekker gegeneraliseerd, dus jij vindt dat ik meer moet betalen omdat anderen racen op de openbare weg maar ik ook een racer rij.

anderzijds toermotoren zitten meer op de weg en hebben dus een groter risico bij een ongeval betrokken te raken omdat ze meer tijd op de weg doorbrengen.

bovenstaande opmerking van mij is net zo'n opmerking als die van jou gewoon bullshit
 

de polisvoorwaarden :z :W

maak ook een onderscheid in types motoren en de hoogte in premie die daarvoor betaald moet worden.

bv. buikschuivers lopen een veel groter risico om een ongeluk te krijgen.
en toermotoren / choppers veel minder omdat die mensen veel rustiger en normaler rijden.

:N
Zomerrijders als ik maken minder km en lopen juist minder risico. Die doorrijders in de winter zijn juist een groter risico :P
 
Ben er toch niet helemaal uit wat ik van dit soort dingen moet vinden. Tuurlijk, prima om iemand te helpen, maar scholieren weten het forum wel heel makkelijk te vinden. Plemp er een berichtje neer, klaar, schoolopdracht vervolmaakt.

On topic: De prijs :)
 
Als ik het zo lees lijkt de conclusie van jullie eerste onderzoek niet echt waarheidsgetrouw, hoezo 'huiselijk'? Gewoon duidelijk is het belangrijkste.

Hebben jullie alleen oude omaatjes in een BMW C1 met geranium voor de kuipruit geinterviewd? :+
 
Hallo motorliefhebbers,

Van school hebben wij de opdracht gekregen om een motorvezekerings website te maken. Na het onderzoeken van reeds bestaande verzekerings websites en de liefhebbers van motoren, zijn wij tot de conclusie gekomen dat de motorliefhebber emotioneel geraakt moet worden. De website moet een huiselijke sfeer hebben (waar de motor rijder zicht thuis voelt).
Nu zijn wij slechts een groep scholieren in opleiding, en hebben wij verder geen verstand van motoren.
Onze vraag leidt dus: wat maakt een motorvekerings site jullie tot het verzekeren van een motor? en waar hebben jullie de verzekering afgelegd?

Bedankt,
Scholieren van Reggesteyn Noetsele

Knap om (o.a.!) verzekering in zo'n klein stukje zo vaak verkeerd te spellen.

Maar ik zie dat jullie pas scholieren in opleiding zijn, dan valt het nog wel mee.
 
de polisvoorwaarden :z :W:N
Zomerrijders als ik maken minder km en lopen juist minder risico. Die doorrijders in de winter zijn juist een groter risico :P


zomer rijders worden al beloont daarvoor met winterschorsing he. doorrijders moeten gewoon premie blijven betalen in de winter.



hier wordt weer lekker gegeneraliseerd, dus jij vindt dat ik meer moet betalen omdat anderen racen op de openbare weg maar ik ook een racer rij.


je kan er ook voor kiezen een motor te rijden die buiten deze risico-groep valt.
het is niet 'eerlijk' dat ik eenzelfde premie moet betalen als de 'snelle boys' die onverantwoordelijke risico's nemen terwijl ik me netjes aan de verkeersregels houdt.

eerlijker systeem is dus idd. dat deze risico groep meer premie betaalt.
 
Laatst bewerkt:
je kan er ook voor kiezen een motor te rijden die buiten deze risico-groep valt.
het is niet 'eerlijk' dat ik eenzelfde premie moet betalen als de 'snelle boys' die onverantwoordelijke risico's nemen terwijl ik me netjes aan de verkeersregels houdt.

eerlijker systeem is dus idd. dat deze risico groep meer premie betaalt.
Op zich ben ik het mee eens met de strekking, maar ben het niet eens met hoe die risicogroep bepaald wordt, dat kun je gewoon helaas niet aan het type motor aflezen. Er zijn mensen die een racer rijden omdat ze het mooi vinden, lekker vinden rijden, etc... Er zijn ook mensen die een (snelle) toermotor hebben omdat ze EN lekker willen stunten EN lekker hard willen rijden. Die laatste groep is mijns inziens risicovoller.

Daarnaast kun je op die manier nog wel even doorgaan. Een racer zou een hogere premie moeten hebben dan een naked bike omdat er meer tupperware op zit dat kapot kan. Net zoiets, kun je ook niet maken. Alhoewel dat wel eerlijker zou zijn dan op 'imago' van de motor / berijder.
 
hier wordt weer lekker gegeneraliseerd, dus jij vindt dat ik meer moet betalen omdat anderen racen op de openbare weg maar ik ook een racer rij.

Joh, laat je niet gek maken. Je ziet toch van wie deze (voorspelbare) reactie komt.
 
maak ook een onderscheid in types motoren en de hoogte in premie die daarvoor betaald moet worden.

bv. buikschuivers lopen een veel groter risico om een ongeluk te krijgen.
en toermotoren / choppers veel minder omdat die mensen veel rustiger en normaler rijden.

"rustiger en normaler rijden" wanneer ga jij je eens normaler gedragen en niet elk topic vervuilen met je grove uitspraken
 
Op zich ben ik het mee eens met de strekking, maar ben het niet eens met hoe die risicogroep bepaald wordt, dat kun je gewoon helaas niet aan het type motor aflezen. Er zijn mensen die een racer rijden omdat ze het mooi vinden, lekker vinden rijden, etc... Er zijn ook mensen die een (snelle) toermotor hebben omdat ze EN lekker willen stunten EN lekker hard willen rijden. Die laatste groep is mijns inziens risicovoller.

Daarnaast kun je op die manier nog wel even doorgaan. Een racer zou een hogere premie moeten hebben dan een naked bike omdat er meer tupperware op zit dat kapot kan. Net zoiets, kun je ook niet maken. Alhoewel dat wel eerlijker zou zijn dan op 'imago' van de motor / berijder.


ja dat is ook wel zo,

wat zou je ervan denken om premie te koppelen aan het aantal CC's?

dus een 1000CC'er betaalt meer premie dan een 250CC fiets.

en als je er een 25kw kitje op gooit (of hij is onder de / gelijk aan, 25kw,) krijg je korting op je premie.


zo discrimineer je niet op het type fiets....stel je wil per se showen met een 'snelle' buikschuiver, kan je toch in een gunstige premie-schijf vallen door bv. een kawa ninja 250'er te kopen.
 
Laatst bewerkt:
Hallo motorliefhebbers,

Van school hebben wij de opdracht gekregen om een motorvezekerings website te maken. Na het onderzoeken van reeds bestaande verzekerings websites en de liefhebbers van motoren, zijn wij tot de conclusie gekomen dat de motorliefhebber emotioneel geraakt moet worden. De website moet een huiselijke sfeer hebben (waar de motor rijder zicht thuis voelt).
Nu zijn wij slechts een groep scholieren in opleiding, en hebben wij verder geen verstand van motoren.
Onze vraag leidt dus: wat maakt een motorvekerings site jullie tot het verzekeren van een motor? en waar hebben jullie de verzekering afgelegd ?

Bedankt,
Scholieren van Reggesteyn Noetsele

_O-
 
Terug
Bovenaan Onderaan