website schoolproject

Welke opleiding volgen jullie? vmbo, havo of vwo? Snap even niet dat jullie een website moeten maken voor verzekeringen? Ik neem aan dat het fictief is toch?

Jullie hoeven toch niet daadwerkelijk de website te bouwen?

Ik zal het nog een keer iets duidelijker uitleggen wat de hele opdracht is:
De eerste 4 jaar technasium en daarna O&O wordt door de school aan een bedrijf gevraagd "hebben jullie en probleem die door onze leerlingen kunnen worden opgelost".
Zo hebben wij al eens een water speeltoestel voor het staats bosbeheer, een brug voor bouwbedrijf hegeman en een website (met een websitemaker) voor een tandarts gemaakt, deze opdrachten worden door 10 groepen jaarlijks gemaakt en met de bedoeling, het erachter komen hoe het is om op deze manier te werken.
Nu zitten wij in het 5e jaar en is het de bedoeling dat wij meer zelfstandig gaan werken.
School (samen met de hogeschool Saxion) heeft dus om deze reden de meesterproef bedacht.
In periode 1 werd ons gevraagd om een aantal testen te doen om te kijken welk beroep het beste bij jouw past, in ons geval was dit informatica.
Als volgt moest er dus een groep gevormd worden met een vergelijkbaar advies.
Even een rust momentje.... daar gaan we weer.
Daarna moest er gezocht worden naar een bedrijf (dit was dus helemaal anders want normaal gesproken werd het door de school gedaan) uiteindelijk kwamen we bij een computerbedrijf die ons wel een opdracht kon leveren, deze heer vertelde ons dat er al een lange tijd een klant staat te wachten voor een website maar dat zijn programmeurs gewoon weg te druk zijn om deze klant te helpen. Dus zo kwamen wij bij dit verzekeringsbedrijf, deze man vertelde ons dat hij graag een nieuwe website wou hebben, want zijn reeds bestaande site was niet meer zoals hij nu moest zijn.
Ook verwachtte hij van ons om met een cms systeem te gaan werken.
Dit is een systeem waarin de gebruiker makkelijk zijn website kan aanpassen zonder enige codeer-kennis te hebben, zodat hij zelf ook makkelijk dingen kon passen.
En zo kwamen wij hier bij dit forum om een beter beeld te krijgen:
Hoe moeten wij de website gaan inrichten.

Kortom: de opdracht is het maken van een website die gebruiksvriendelijk is voor de gebruiker, deze komt later echt online en wordt dus ook echt gebruikt.

Ik hoop dat de vragen omtrent dit onderwerp de lucht nu uit zijn. :]
 
O trouwens, ben zelf aan het afstuderen(Communicatie & Multimedia Design) dus als je tips nodig hebt dan hoor ik het wel;).

Helemaal super, kan ik jouw via de mail bereiken? zo ja, wil je dan even een pm sturen met jouw mail adres?

btw: ik zit op havo ja

sorry voor m'n dubbel post, klein linkermuisknop foutje
 
Laatst bewerkt:
Joh, laat je niet gek maken. Je ziet toch van wie deze (voorspelbare) reactie komt.
ik laat me ook niet gek maken. rij ook geen racer }) maar even een contrast geven aan de discussie over generalisatie. vroeger reed ik ook geen racer maar als je zag wat ik met die hawk van mij kon sommige Supersport rijders hadden er een flinke kluif aan zowel op openbare weg als op circuit
 
Over een site, wat mij betreft 1) eerst en vooral niet beginnen met zo'n kansloos flash filmpje over het eigen bedrijf. Zelden klik ik iets sneller weg dan dat!
2) Heldere en duidelijk de polisvoorwaarden op de site. Ik ken diverse site's waar de polisvorwaardenhelemaal niet opstaan.
3) Niet eerst mijn n.a.w. gegevens opvragen alvorens ik besloten heb zaken te willen doen. Als ik dat tegenkom, klik weg ermee want ik wil geen reclame object worden. Word je later gebeld, bijvoorkeur tijdens het avondeten, of je niet nog eens.. enz. Overigens klik dit soort gesprekjes tegenwoordig zonder een woord weg.
Waar heb ik nog meer de pest aan? Als ik moet zoeken naar de meest simpele dingen. Geen makkelijk telefoonnummer? Dan hebben we te maken met een bedrijf dat zijn klanten niet te woord wil staan > klik weg.
Nou ja van die dingen dus. Gezelligheid enz zoek ik niet op een verzekeringssite. Naast motorrijder zijn, zijn er nog een hoop zaken, beroep, andere hobbies enz. die bepalen wie we zijn.
 
Eens met de eerste zin.
De tweede slaat helaas nergens op.
Aangezien de bestuurder het risico vormt zou je premiekorting kunnen geven aan bestuurders die bijvoorbeeld een VRO gedaan hebben.
Er zijn ook al maatschappijen die dit doen.

dat is ook de reden waarom ik VRO 1 en 2 gedaan heb. VRO 3 heb ik niet gedaan daar integen heb ik mijn race licentie behaalt. want VRO 3 gaat alleen in op rijlijnen op hogere snelheid.

en volgend jaar wordt het weer is tijd voor een opfris cursus VRO het is dan alweer 4 jaar geleden dat ik voor het laatst een gevorderde opleiding heb gedaan
 
quote:
Neem eens een kijkje bij een aantal websites van motor verzekeringen hier zie je heel vaak plaatjes van een motor staan, hiermee willen ze jouw emotioneel (met je gevoel) zeggen, wij houden van motoren wij zorgen ervoor dat je bij ons veilig bent.unquote

Tot aan de komma is er sprake van een contatering op websites die jullie kunnen staven met je onderzoek.
Na de komma komen jullie met jullie eigen conclusie hierover. Jullie vullen hier in wat julllie denken waarom een verzekeringsmaatschappij dat doet. Dat is geen conclusie gebasserd op onderzoek. Dat is jullie eigen aanname die niet gebasserd is op onderzoek
En op basis van die aanname ben je verder gegaan met je project.

Ik weet niet hoe zwaar het onderzoek meetelt in de eindbeoordeling maar hier ga je wel nat. Hoe logisch je conclusie ook is, hij had wel geverifieerd moeten worden.
Het is mij ook een keer overkomen tijdens mijn studie en kostte me toen een aantal studiepunten. Het was bij mij wel het vak "onderzoeksmethodiek" dus misschien weegt het bij jullie minder zwaar mee.
 
Over een site, wat mij betreft 1) eerst en vooral niet beginnen met zo'n kansloos flash filmpje over het eigen bedrijf. Zelden klik ik iets sneller weg dan dat!
2) Heldere en duidelijk de polisvoorwaarden op de site. Ik ken diverse site's waar de polisvorwaardenhelemaal niet opstaan.
3) Niet eerst mijn n.a.w. gegevens opvragen alvorens ik besloten heb zaken te willen doen. Als ik dat tegenkom, klik weg ermee want ik wil geen reclame object worden. Word je later gebeld, bijvoorkeur tijdens het avondeten, of je niet nog eens.. enz. Overigens klik dit soort gesprekjes tegenwoordig zonder een woord weg.
Waar heb ik nog meer de pest aan? Als ik moet zoeken naar de meest simpele dingen. Geen makkelijk telefoonnummer? Dan hebben we te maken met een bedrijf dat zijn klanten niet te woord wil staan > klik weg.
Nou ja van die dingen dus. Gezelligheid enz zoek ik niet op een verzekeringssite. Naast motorrijder zijn, zijn er nog een hoop zaken, beroep, andere hobbies enz. die bepalen wie we zijn.

Super informatief, bedankt hier kunnen we echt wat mee!

Je moet even je PM aan zetten anders kan ik niets sturen:P

Hij staat nu wel aan :')
 
Laatst bewerkt:
Ik maak uit je post op dat dit bedrijf zich alleen richt op verzekeringen voor motorrijders.
Laat dit globaal merken in je design, maar zorg wel dat het professioneel blijft en tevens in de stijl van het bedrijf. Maak niet een te specifiek design. Niet iedereen vindt mooi wat de ander mooi vindt. Dus je wilt geen mensen weg jagen omdat ze de site lelijk vinden.

Zorg ervoor dat de site overzichtelijk en gebruiksvriendelijk is. Mensen die een verzekering willen gaan afsluiten willen niet eerst op 16 menu items klikken voordat ze hun doel gevonden hebben.
Begin ook niet direct met grote lappen tekst te gooien.

Laat op de homepage zien waar het allemaal om draait. En wat er van de verzekering verwacht kan worden en waarom deze verzekering beter is dan een ander. Puur om interesse te wekken.

Wanneer interesse eenmaal gewekt is kan je de bezoekers van meer informatie gaan voorzien.

Wanneer er veel content binnen de site geplaatst word, zorg dan ook voor een goede zoekfunctie.

Houd rekening met het kleurgebruik. Zoek eens op wat kleuren psychologisch met mensen doen.
 
Terug
Bovenaan Onderaan