Wederom.... Allrisk of WA+ ?

Allrisk of WA+ ?

  • Allrisk

    Stemmen: 18 38,3%
  • WA+

    Stemmen: 29 61,7%

  • Totaal aantal stemmers
    47

Arlo

MF veteraan
4 apr 2004
1.600
258
Zaandam
Ik heb net alle topics over deze vraag doorgelezen.... maar helaas nog niet m'n conclusie kunnen trekken..

Het "probleem" .... m'n Honda VFR800Fi uit 1999.. (~37000 op de tikker)
Ikzelf... net ~7000 kilometer "ervaring".... en verwacht er dit jaar ~8000 aan te plakken (misschien meer :P )

Deze motoren doen momenteel zo rond de €8000,- in de handel.

Nu heb ik er een SCM goedgekeurd alarm op zitten.... maar ben WA+ verzekerd.
Dat kost me ~€350,- per jaar....
Allrisk zou me ~1650,- gaan kosten .... (veel geld dacht ik zo :( )

Maar toch speel ik het het idee om m'n motor all risk te gaan verzekeren..

Wat is jullie mening?

Grtz. Arlo
('ns kijken of er een poll aangemaakt kan worden)
 
Ik zou hem all risk gaan verzekeren, zie o.a. dit topic ;( Ook ik onderuit. Ben blij dat ik all risk verzekerd ben :) , je zit zo op een hoog schade bedrag.

Aan de andere kant, als je laten we zeggen 4 jaar geen schade rijdt dan kan all risk al niet meer uit, best wel een moeilijke overweging eigenlijk :? . Scheelt bij jou al zo`n €1300, dan zou een WA verzekering wel uit kunnen, mits je geen schade rijdt natuurlijk wat je eigen schuld is.
 
Moeilijke overweging idd....daar zit ik dus mee.


Ik vrees dat ik precies op een soort omslagpunt zit... :?
 
Moeilijke overweging idd....daar zit ik dus mee.


Ik vrees dat ik precies op een soort omslagpunt zit... :?

Daar lijkt het idd wel op, zoals ik al zei rij je de eerste jaren schade vrij dan kan WA gewoon het beste uit. Errug moeilijk dit.
 
Laatst bewerkt:
...helaas de bodemspeling is wat krap.. :+

Het zit natuurlijk niet in de planning om onderuit te gaan (ben ik ook niet zo bang voor)... maar het kan zo maar gebeuren.. :(

Ben er wel achter dat ik geen korting krijg ondanks het alarm :? ....valse belofte van een (ex)medewerker bij de verzekering.. |(
 
waar heb je hem verzekerd en hoe oud ben je als ik vragen mag, vind 1650 euri premie wel heel erg veel voor zo'n motor.

Ik ben 31.... en ben verzekerd via GIO ....

Omdat ik nogal pissig was vanwege de valse belofte van een (ex)medewerker (die had korting toegezegd na inbouwen alarm)
Is m'n verzekering over gegaan van Winterthur naar een ander.. (erg recent, nog geen idee welke maatschappij)
 
Vind ik errug duur.

Ik ben 24 jaar en heb 4 jaar schade vrij (50% dus). Ik betaal voor een R1 uit 2001 met alarm 550 euries per jaar voor all-risk. Bij Unive.

(heb wel 5% collectiviteitskorting maar dat doet het em niet)

Dus zal ff verder kijken als ik jou was...
 
Kerel je gaat toch niet 25% van de waarde van je motor per jaar dokken voor een verzekering???

All-risk is alleen leuk het eerste en misschien tweede jaar bij nieuwkoop. Daarna kan het toch nooit meer uit??

Tenzij je om de week je motor neerlegd natuurlijk....
 
Hmm dat scheelt zeker veel!
Maar ik heb nog maar 1 schadevrij jaar (net zolang m'n rbw-a dus)



Zal eens wat offertes aanvragen...

(poll schiet ook niet op, continu 50-50% ;) )
 
Kerel je gaat toch niet 25% van de waarde van je motor per jaar dokken voor een verzekering???

All-risk is alleen leuk het eerste en misschien tweede jaar bij nieuwkoop. Daarna kan het toch nooit meer uit??

Tenzij je om de week je motor neerlegd natuurlijk....

Dat was ik ook niet van plan.... (dat neerleggen, van de motor en het geld :P )

Maar ik wil even de mening pijlen of m'n VFR allrisk of wa+ verzekerd zou moeten zijn...
 
Ik vind ook wel interessant wat eruit komt op zich. Naar mijn mening kan all-risk nooit echt goed uit...alleen bij dure nieuwkoop effekes...
 
Bekijk het zo: kun je een nieuwe motor kopen als je deze in de prak rijd? Als het antwoord 'ja' is, dan kun je overwegen om WA+ aan te houden. Kun je dat niet, dan is allrisk misschien toch nog niet zo'n slecht idee.

Hoe dan ook, ook met allrisk moet je behoorlijk wat schade rijden wil het uitgekeerde geld de terugval in BM-treden compenseren.

Owja, en wat rondshoppen scheelt veel. Lees wel heel, heel goed de voorwaarden.
 
Verzekeren doe je m.i. voornamelijk voor schade die je zelf niet kan dekken, anders ben je slechts de verzekering aan het sponseren.

WA+ is meer dan genoeg voor mij. Van al die jaren premie verschil kan ik inmiddels wel een nieuwe motor naar mijn smaak kopen. Vraag me alleen af waar het geld is gebleven :)
 
Eerst een paar vragen:
Kun je zelf sleutelen? Als het "ja" is dan kan bij een schuiver het schadebedrag in veel gevallen een stuk minder worden omdat je dan zelf je fiets weer kan opknappen (tenzij je hem helemaal krom rijdt natuurlijk) en dat scheelt een flinke berg op je schadebedrag. (arbeidsloon)
Bij auto's hebben sommige verzekeringen een regeling voor oudere auto's zodat bij schade je auto gerepareerd wordt met onderdelen die van een sloop komen of 2e hands zijn. Zo'n allrisk is een heel stuk goedkoper. (weet enkel niet of dat bij motoren ook kan)
Hoeveel risico neem je zelf? Kneedowns en klaverblaadjes of rustig toeren? De eerste manier heeft een veel grotere kans op een schade dan de 2e.

Is een kwestie van afwegen verder. Ken de motor die je hebt niet, maar als er veel onderdelen 2e hands te koop zijn (marktplaats e.d.) en je kunt zelf een heleboel repareren zou ik geen all risk nemen, of je moet een hele goedkope verzekering vinden. Gewoon offertes vragen, kan zomaar de helft schelen.
 
Eerst jaartje zou ik toch all risk nemen totdat je even wat km gemaakt hebt en je aan je motor gewend bent.
Na dat eerste jaar gewoon wa of wa extra.
En schuiver met je fiets is snel gemaakt vooral als je nog niet echt veel km's hebt gemaakt, en ik zou me daar persoonlijk wel tegen indekken.
Je zal de eerste niet zijn die bezuinigd op de verzekering om er vervolgens na 14 dagen mee het asvalt te zoenen.(hopelijk blijft je dat bespaart)
Relatief gezien zijn de eerste duizenden km's die je maakt gewoon het "gevaarlijkste" omdat je nog de nodige ervaring mist.
Goed verzekerd zijn is mijn motto dan kan gebeuren wat wilt maar krijg je tenminste je centen, anderzijds is het dan huilen met de pet op omdat de schadebedragen nogal snel oplopen.

Suc6 ermee
 
Ik heb voor mijzelf altijd de grens op 7 jaar liggen.

<7 jaar wordt AllRisk en >7 WA+.

Zou dus AllRisk doen ;)
Andere kant, het zou maar voor een jaar zijn, dus waarom niet gelijk WA+ :?

Is het jou de fiets waard om AllRisk te verzekeren?

Jouw keus en jouw geld...ga dus offertes shoppen en maak dan de afweging. Kijk en vergelijk goed de voorwaarden van diverse maatschappijen.
 
Ik ben 31.... en ben verzekerd via GIO ....

Omdat ik nogal pissig was vanwege de valse belofte van een (ex)medewerker (die had korting toegezegd na inbouwen alarm)
Is m'n verzekering over gegaan van Winterthur naar een ander.. (erg recent, nog geen idee welke maatschappij)

Je bent 31 en je hebt 1 schadevrije jaar gereden? Ehmm... Heb je toevallig een auto? Meestal kun je bij een maatschappij wel je schadevrije jaren meenemen ook voor de motorverzekering.
Ik zal toch eens bij Unive gaan kijken.
Ik heb het even voor je uitgerekend. Je bent 31 jaar, en als ik van 1 schadevrije jaar uit ga dan betaal je:

Ongeveer 940 euro all in zonder alarm
Ongeveer 710 euro all in met alarm (scm gekeurd)

Ik ben uitgegaan van de regio groningen. Als je in de randstad woont is het iets duurder.
 
Zit een beetje met hetzelfde probleem krijg samen met vrouw in augustus een kleine. Dus motorrijden zal op een lager pitje komen. Wil mijn triumph daytona van '03 wel gewoon houden. Blijf af en toe nog wel rijden. Nu ook all risk bij de KNMV maar kans op schade is straks toch stuk minder. reed nu ongeveer 10.000 km per jaar. Zal er straks eerder 5.000 zijn.

Verder heb ik lease auto. Maar mijn vrouw autoverzekering bij anwb. Hier kan ik denk ik toch ook een soort zeswielen verzekering doen of niet?
 
Als je het geld hebt om direct een leuke motor weer te kopen na een crash is het natuurlijk geen probleem. Heb je dat niet is het mijnsinziens zeker te overwegen om je motor all risk te verzekeren.

Tevens is er een redelijk verschil in premies bij verschillende verzekeraars. Kijk en vergelijk of ga naar een onafhankelijk tussenpersoon.

Ik rijd zelf een MS4 uit 2002, waarde geschat op E 10.000,- en heb haar ook allrisk verzekerd!

Succes en alvast veel veilige kilometers toegewenst.
 
denk dat je echt veel te veel betaald . . .

vorig jaar ook mijn rijbewijs gehaald en nieuwe honda hornet gekocht, was toen 30, via de MAG voor dikke 600 euro allrisk met 3 jaar nieuwaarde uitkrering (voor jou geen optie dus goedkoper). Uiteraard is de nieuwprijs van een hornet "iets" goedkoper dan een VFR, maar de premie moet toch richting de 1.000 euro kunnen gaan.

goede en betaalbare verzekeringen zijn dus :
www.unive.nl
http://www.mag-nl.org/verzekering/

Zijn ook nog een wat (wellicht?)goedkope, maar of dat wat is ????

www.london.nl
www.netpolis.nl
 
Terug
Bovenaan Onderaan