Wederom.... Allrisk of WA+ ?

Allrisk of WA+ ?

  • Allrisk

    Stemmen: 18 38,3%
  • WA+

    Stemmen: 29 61,7%

  • Totaal aantal stemmers
    47
Bedankt voor de reacties!

Even wat meer info... ik woon direct bij Amsterdam.
En zit dus meestal wat hoger in de premie..

Ik heb ook een auto...maar ik kreeg m'n schadevrije jaren niet mee richting m'n motor :? (vond ik al vreemd)
Sleutelen kan ik zelf wel redelijk... maar het hele blok uit elkaar halen en weer opbouwen gaat me even te ver.. (ook geen ruimte en tijd voor)
En ik heb wel de munten om een andere (vergelijkbare) motor te kopen (een reden om geen Allrisk te nemen dus)

Ben ook geen kneedown type.... het mag gerust wat sportief gaan maar ik blijf ruim aan de goede kant van "de grens"..


*edit.. even offerte bij MAG aangevraagd..

Ik ben er wel achter dat het idd flink goedkoper kan... (had al zo'n een vermoeden) ...
Dus een keer shoppen..of een pipo langs laten komen om alle verzekeringen over te nemen.. (m'n meissie heeft ook een auto+motor)
 
Laatst bewerkt:
Net de online premie berekening van Unive gedaan.... net onder de €1000,- per jaar.

Allrisk incl. opzittenden en rechtsbijstand.


Hmmm.... ik vrees dat het GIO binnenkort een klant gaat verliezen..
 
Net de online premie berekening van Unive gedaan.... net onder de €1000,- per jaar.

Allrisk incl. opzittenden en rechtsbijstand.


Hmmm.... ik vrees dat het GIO binnenkort een klant gaat verliezen..

En je kan je auto meenemen voor de no-claim eventueel en je krijgt pakketkorting.

Denk je er wel aan dat je verzekering alleen opgezegt kan na een premieverhoging of verandering in de voorwaarden. Anders wordt het uitzitten tot de datum die op je polis staat.

Zo'n Pipo langs laten komen kost je meestal geld wat in de premie verrekend zit ;)
Als je het zelf kan regelen, doen :P
 
Kijk eens bij Centraal Beheer. Die hebben wel degelijke voorwaarde en goede uitbetaling. Prijs is ook niet zo hoog...

Volgens mij kan je daar ook makkelijk je jaren van de auto meenemen naar de motor.
 
De schadevrije jaren meenemen zou wel erg lekker zijn.. (nog nooit schade gereden)
En het zelf doen.... is zeker een optie.. (anders via 'n oom....die heeft er verstand van :P )



[me]Arlo gaat er even goed in duiken binnenkort..[/me]
 
Ik zou zeggen: all risk, eerst even shoppen, snel verdiend.

Ik stel me altijd de vraag: kan ik, als ik hem nu platrij dezelfde terugkopen? Heb ik het geld er voor over/liggen?

Nee? --> Altijd all risk dan.
 
Hmmm.... ik had bij de nieuwwaarde ~€2000,- teveel ingevuld..

Maar de offerte van MAG komt toch ook op €1400,- '(

To be continued...
 
Ik heb mijn Gixxer 1100 uit 1989 (oliekoeler)
WA plus verzekerd (ook tegen diefstal)
Omdat ik daar vreselijk bang voor ben !!

Ik ben 21 en er werd niet moeilijk gedaan ofzo !! (~350 euri)


[edit]
1 jaar verzekering (schadevrij) maar geen royementsverklaring gekregen omdat ik tussendoor geswitched ben!! Beginnen dus weer bij 0
 
Laatst bewerkt:
verkijk je niet op de voordelen van Allrisk. UIteindelijk betaal je door verlies van no-claim bij schade het grapje gewoon zelf. Het is meer een soort uitgestelde betaling. 7 jaar Allrisk is echt veel te lang en het argument dat gebrek aan geld voor een nieuwe een reden is om allrisk te verzekeren gaat ook niet op. In dat geval kan je ook de hogere premie niet echt betalen. Reken je dus niet rijk met Allrisk maar koop een fiets die je kan betalen en (eventueel met pijn in de portomonee) kan vervangen.
 
verkijk je niet op de voordelen van Allrisk. UIteindelijk betaal je door verlies van no-claim bij schade het grapje gewoon zelf. Het is meer een soort uitgestelde betaling. 7 jaar Allrisk is echt veel te lang en het argument dat gebrek aan geld voor een nieuwe een reden is om allrisk te verzekeren gaat ook niet op. In dat geval kan je ook de hogere premie niet echt betalen. Reken je dus niet rijk met Allrisk maar koop een fiets die je kan betalen en (eventueel met pijn in de portomonee) kan vervangen.

Hmmm ..moet eerlijk zeggen dat ik me wel erg goed in jou mening kan vinden..
 
verkijk je niet op de voordelen van Allrisk. UIteindelijk betaal je door verlies van no-claim bij schade het grapje gewoon zelf. Het is meer een soort uitgestelde betaling. 7 jaar Allrisk is echt veel te lang en het argument dat gebrek aan geld voor een nieuwe een reden is om allrisk te verzekeren gaat ook niet op. In dat geval kan je ook de hogere premie niet echt betalen. Reken je dus niet rijk met Allrisk maar koop een fiets die je kan betalen en (eventueel met pijn in de portomonee) kan vervangen.

lijkt mij goede gedachtengang. Ik doe alleen het eerste jaar all-risk, daarna WA+. Heb dan wel een tweedehandsje van 2000euro, maar ik denk dat als ik een nieuwe fiets koop, ik dezelfde gedachtengang zou volgen.
 
verkijk je niet op de voordelen van Allrisk. UIteindelijk betaal je door verlies van no-claim bij schade het grapje gewoon zelf. Het is meer een soort uitgestelde betaling. 7 jaar Allrisk is echt veel te lang en het argument dat gebrek aan geld voor een nieuwe een reden is om allrisk te verzekeren gaat ook niet op. In dat geval kan je ook de hogere premie niet echt betalen. Reken je dus niet rijk met Allrisk maar koop een fiets die je kan betalen en (eventueel met pijn in de portomonee) kan vervangen.

lijkt mij goede gedachtengang. Ik doe alleen het eerste jaar all-risk, daarna WA+. Heb dan wel een tweedehandsje van 2000euro, maar ik denk dat als ik een nieuwe fiets koop, ik dezelfde gedachtengang zou volgen.
 
je zou kunnen proberen te zoeken naar een all riks verzekering met een hoger eigen risico; dat scheelt je nl premie. Via de knmv hebben ze bijvoorbeeld de mogelijkheid te kiezen voor een eigen risico van E 675 wat je E 450 premie scheelt. Via andere verzekeraars kun je dit soms ook wel regelen, maar mijn ervaring is dat de premiekorting dan lager is.

Je bent op die manier in elk geval voor de excessen verzekerd en kleinere schades draag je zelf.
 
Zo'n 6 wielenplan scheelt idd een stuk..

Binnenkort sowieso al m'n verzekeringen omgooien (ook van het huis.... ik ga verhuizen)..

Dan maar eens kijken of alles bij 1 firma ondergebracht kan worden.
M'n meissie heeft ook een auto en een motor.... (nieuwe Bandit, All-risk verzekerd)

Dan heb ik een mooi pakket in de aanbieding.... en mag de verzekeraar met een mooie korting komen :)
 
m'n pa had een thundercat gekocht en allrisk verzekerd, na een week ging hij onderuit en had hij 3300 euro schade(alleen deuk in de tank en aan 1 kant schade aan de kappen) dan is het toch wel pijnlijk als je bijna de helft van de waarde van je motor aan een beetje plastic opnieuw uit moet geven. ik verzeker bij bandiet ook lekker all risk alleen ik zit nog te prakkizeren waar :?
 
premie is volgens mij wat aan de hoge kant (ga eens verder shoppen dus)


maar hoe dan ook, verschil tussen wa+ en volledig casco is bij een motor erg groot. bij mij scheelde het bijna 800 euro per jaar. (dagwaarde 7000 euro).

ik zet dat geld dus liever op de bank en "verzeker hem bij mezelf" voor 800 euro kan ik een aardige huis tuin en keuken schuiver herstellen. rij ik 9 jaar schadevrij, dan heb ik in feite 100% (!) no claim korting opgebouwd ;P


vergeet ook niet dat bij claimen bij de verzekeraar je no-claim korting daalt en je vaak ook nog met een eigenrisico zit. ok, rij ik morgen mijn motor TL, dan heb ik mijn verlies te nemen. heb ik hem over 5 jaar nog niet serieus in de kreukels gereden, dan lach ik iedereen uit die wel duur verzekeren.
 
Terug
Bovenaan Onderaan