Wederom in gebruiknemen van Guzzi Monza V50

Radish

MF veteraan
18 jul 2003
1.009
2
Bloemendaal
BMW R80 afgefikt en weggedaan. Nu maar weer eens gekeken naar m'n kekke "brommer-grote" (lees: lage) Guzzi V50, een kaal gemaakte voormalige Monza.

2005%5C07%5C06%5Cbikepics-387242-200.jpg
2004%5C09%5C01%5Cbikepics-205021-200.jpg


Die zal na (ik denk zo'n 6 jaar niet-gebruik in een weliswaar droge garage, onder een zeil) weer in ere worden hersteld, al was het maar voor de kleine eindjes. Op de foto zie je rare kleine uitlaten. Die heb ik ooit vervangen voor Harley pijpen. Daarmee werd konnik me herinneren de tegendruk verknoeid waardoor je de Monza moeilijk aan de praat kreeg.

Gaat allemaal uitgezocht worden door Motortoer in A'dam, die zeiden dat zo lange stilstand geen probleem hoeft te zijn. Een van de knipperlichten is gejat zaggik. Daar zoek ik vervanging voor.

Meer mensen die een Guzzi V50 voormalige Nato of Monza exemplaar rijden? Waar zal ik op moeten letten bij weer in gebruik nemen? Accuutje yes (iemand die weet hoeveel ampere?), benzine zal 'vergaan' zijn. Meer dingen?
 
Laatst bewerkt:
Ja beginnen met die nieuwe benzine er in te doen .
Carburateurs schoonmaken en nieuwe olie plus filter .
Accu die is minimaal 24 amp groot dus
Zolang er nog een Bosch of Lukkas startmotor opzit kan je geen kleinere hebben of hij/zij moet binnen twee startpogingen altijd lopen dan kan je uitwijken naar een 18 amp exemplaar .
Als je een nieuwere startmotor van Valeo gaat gebruiken dan kan je drastisch kleiner gaan tot 10 amp als minimum

knipperlichten als het die rechthoekige zijn dan kan ik eens kijken of er daar nog een op zolder ligt meen in het verleden er wel eens een paar op zolder gegooid had zal dus zoeken worden .
 
Weet niet of deze motor een electrische ontsteking heeft? Zo niet dan nieuwe benzine, Carburateur schoon maken en aandrukken die handel. Dan zal hij wel moeten willen lopen.

Daarna accu ed aanpassen.

Wanneer er wel een elektrische ontsteking op zit dan wel eerst de accu vervangen ander heb je geen vonk.

Om de olie te wisselen en het filter zal ik het blok eerst even een keer warmrijden zodat alle smeer die vast is gekoekt los komt en bij de oliewissel dan mooi mee naar buiten komt.
Succes ermee
 
Met een lege of een te lege accu zal je ook met aandrukken niet aan te praat krijgen .
Is een accu bobine ontsteking al dan niet met puntjes of electronisch .
Je kan alleen een motor aandrukken als deze een eigen voeding heeft vanaf de dynamo zoals veel cdi ontstekingen

Bedankt voor het aanvullen van de informatie. Dan gaat het aandrukken inderdaad niet werken.
 
Dank voor de antwoorden. Het knipperlicht is er eentje op een stalen buisje, zoals op de foto. Ik heb nog een paar maanden ouwe accu uit de BMW R80, met 19 ampere... Moet toch ook kunnen, als ik 'm erin kan passen? Niet dan :?
 
Okay, ik hoor het wel....

Zeg, na zo'n 6 jaar geen gebruik neem ik aan dat de cilinderwanden helemaal droog zijn. Is het dan een idee om via de bougiegaten eerst wat olie in de cilinders te druppen?
 
Terug
Bovenaan Onderaan