Wedstrijdje met ferrari

FireFoz

Die hard MF'er
30 aug 2003
475
0
Arnhem
ansich niet zo'n boeiend topic maar goed :+
Vandaag (of eigenlijk gister alweer), reed ik op de a12 richting Arnhem. Ter hoogte van Ede zag ik een Ferrari. Nou zie je die niet elke dag, dus ik ging er ff achter hangen; hij ging er bij Ede af. Eigenlijk moest ik naar Arnhem, maar ik rijd ook wel eens binnendoor via wageningen->renkum dus ik dacht dan ga ik maar zo, dus ik er achteraan. Bij het einde van het de uitrit is de weg 2-baans geworden, en staan we naast elkaar, het stoplicht is rood.

Het stoplicht springt op groen, en aangezien ik al ff achter hem had gezeten en het geluid van mijn uitlaat/motor hem vast niet on-opgevallen is gebleven, had ik wel verwacht dat ie gas zou geven. En dat deed ie ook; na de bocht naar rechts gemaakt te hebben trapte ie het pedaal in, en ik trok mijn gashendel open. Jammergenoeg voor hem moest ie het toch echt afleggen, wat het vrouwtje dat naast hem zit nogal leuk vond volgensmij (zag er goed uit overigens :9~ ).

Was wel ff lachen, niet dat ik hem er dik uit trok ofzo, maar toch wel duidelijk. Heb na 1700 km nog geen een keer zo'n situatie meegemaakt, en "normale" auto's zijn eigenlijk geen partij, maar een Ferrari is toch wel wat speciaals natuurlijk:) Was voor mij ook wel ff spannend of ik het ging trekken of niet, aangezien het uberhaupt mijn eerste "race" was.

Het was overigens volgensmij een 612 Scaglietti, maar dat weet ik niet geheel zeker, het kan ook een 360 geweest zijn.
Wel jammer dat er niet meer Ferrari's rondrijden ;)
 
Laatst bewerkt:
Probeer het nog eens wanneer jij en de Ferrari beide 150 rijden.... Maar zonder dolle, het is natuurlijk altijd leuk als je zo'n situatie tegen komt...
 
Heb een keer gehad dat zo'n Subaru Impreza (blauw geval, je weet wel) me aardig bij kon houden tot rond de 100, 110. En dat was toen ik een XJ600 had, da's een vlot ding maar zeker geen kanon.

Met een beetje fiets blijf je echt (bijna) alle auto's voor met acceleratie.
 
Is dit degene??
Die is van een vriend van me, de linker ben ik zelf trouwens. Hij is niet zo'n racert. Hij woont in Ede en werkt in Veenendaal dus zou helemaal kunnen kloppen.
 
Laatst bewerkt:
novitec612.jpg

Een 612...
of
FERRARI_360_Modena.jpg


Toch een wezenlijk verschil dunkt me :P
 
Laatst bewerkt:
ansich niet zo'n boeiend topic maar goed :+
Vandaag (of eigenlijk gister alweer), reed ik op de a12 richting Arnhem. Ter hoogte van Ede zag ik een Ferrari. Nou zie je die niet elke dag, dus ik ging er ff achter hangen; hij ging er bij Ede af. Eigenlijk moest ik naar Arnhem, maar ik rijd ook wel eens binnendoor via wageningen->renkum dus ik dacht dan ga ik maar zo, dus ik er achteraan. Bij het einde van het de uitrit is de weg 2-baans geworden, en staan we naast elkaar, het stoplicht is rood.

Het stoplicht springt op groen, en aangezien ik al ff achter hem had gezeten en het geluid van mijn uitlaat/motor hem vast niet on-opgevallen is gebleven, had ik wel verwacht dat ie gas zou geven. En dat deed ie ook; na de bocht naar rechts gemaakt te hebben trapte ie het pedaal in, en ik trok mijn gashendel open. Jammergenoeg voor hem moest ie het toch echt afleggen, wat het vrouwtje dat naast hem zit nogal leuk vond volgensmij (zag er goed uit overigens :9~ ).

Was wel ff lachen, niet dat ik hem er dik uit trok ofzo, maar toch wel duidelijk. Heb na 1700 km nog geen een keer zo'n situatie meegemaakt, en "normale" auto's zijn eigenlijk geen partij, maar een Ferrari is toch wel wat speciaals natuurlijk:) Was voor mij ook wel ff spannend of ik het ging trekken of niet, aangezien het uberhaupt mijn eerste "race" was.

Het was overigens volgensmij een 612 Scaglietti, maar dat weet ik niet geheel zeker, het kan ook een 360 geweest zijn.
Wel jammer dat er niet meer Ferrari's rondrijden ;)

Hey man, was jij dat op de motor?
Ik hield je inderdaad niet bij met mijn Ferrari.
maar ja .... shit happens :+
 
[http://www.rsportscars.com/foto/02/novitec612.jpg (afbeelding)]
Een 612...
of
[http://img.alibaba.com/photo/11471131/FERRARI_360_Modena.jpg (afbeelding)]

Toch een wezenlijk verschil dunkt me :P

Yep groot verschil...kan iedereen wel zien, de ene is zwart de andere grijs..... :+
 
Ik heb een tijdje in Belgie bij een kartbaan gewerkt. Als je dan terug naar maastricht rijdt ga je via een rondweg om maasmechellen heen. Ik had in die tijd de Opel Corsa (ja, sorry...) van mn ma geleend en reed meestal om een uur of 2 snachts terug. Opeens zie ik voor mij een stel lage achterlichten. Dus na een beetje gas bij te hebben gegeven kwam ik erachter dat ik achter een ferrari 360 reed. Je mocht daar 70 en ik reed inmiddels al tegen de 100. Die weg is goed overzichtelijk, dus ik pers nog 20 km extra uit dat blik en sjees aan hem voorbij met mijn duim omhoog. -ferrarimensen hebben doorgaans behoefte om hun ego te verdedigen, dus hij trapt mee...en zo heb ik met een corsa om 2 uur s'nachts met 140 over een rondweg lopen racen.. *D
 
Dit alles doet mij denken aan een jaar of 20 terug.
Reed toen op een Yamaha XS 750 3 pitter.
Daar ik nogal haast had en er opeens een bruine wagen voor mij
kwam staan dacht ik toen opzouten!
Deze wagen gaf gas en ik kon hem compleet niet bijhouden.
Mijn ego was toen heel erg gedaald.

Vraag me vandaag de dag nog steeds af was die wagen getund?
 
Is dit degene??
Die is van een vriend van me, de linker ben ik zelf trouwens. Hij is niet zo'n racert. Hij woont in Ede en werkt in Veenendaal dus zou helemaal kunnen kloppen.

[afbeelding]


nee dat was hem niet, hij was zwart, en sowieso niet dat model.

Hmm ja het ging allemaal wel snel, dus ik heb niet echt goed kunnen kijken op de achterkant na, toen ik er voorbij ging was de acceleratie dermate hoog dat ik me met andere dingen bezig hield :) Denk iig wel een van die twee, wss de 612. Wel een :9~ bak.

Hey man, was jij dat op de motor?
Ik hield je inderdaad niet bij met mijn Ferrari.
maar ja .... shit happens :+

jaja, dat zal best :P


Ferrari is denk ik toch wel de ultime :9~ auto :) Je ziet ze ook niet zo veel.
Ik woon nu in een nieuw dorp, en hier in de buurt staan wel wat behoorlijk grote huizen waar ze zelfs Bentleys op de oprit hebben staan (huizen van 2,5 miljoen :X )
Er rijden hier ook 2 nieuwe audi RS4en rond, een andere ferrari (rode), een m3, en een zooitje porsches, dus hopelijk krijg ik nog vaker van dit soort leuke acties:)
 
ansich niet zo'n boeiend topic maar goed :+
Vandaag (of eigenlijk gister alweer), reed ik op de a12 richting Arnhem. Ter hoogte van Ede zag ik een Ferrari. Nou zie je die niet elke dag, dus ik ging er ff achter hangen; hij ging er bij Ede af. Eigenlijk moest ik naar Arnhem, maar ik rijd ook wel eens binnendoor via wageningen->renkum dus ik dacht dan ga ik maar zo, dus ik er achteraan. Bij het einde van het de uitrit is de weg 2-baans geworden, en staan we naast elkaar, het stoplicht is rood.

Het stoplicht springt op groen, en aangezien ik al ff achter hem had gezeten en het geluid van mijn uitlaat/motor hem vast niet on-opgevallen is gebleven, had ik wel verwacht dat ie gas zou geven. En dat deed ie ook; na de bocht naar rechts gemaakt te hebben trapte ie het pedaal in, en ik trok mijn gashendel open. Jammergenoeg voor hem moest ie het toch echt afleggen, wat het vrouwtje dat naast hem zit nogal leuk vond volgensmij (zag er goed uit overigens :9~ ).

Was wel ff lachen, niet dat ik hem er dik uit trok ofzo, maar toch wel duidelijk. Heb na 1700 km nog geen een keer zo'n situatie meegemaakt, en "normale" auto's zijn eigenlijk geen partij, maar een Ferrari is toch wel wat speciaals natuurlijk:) Was voor mij ook wel ff spannend of ik het ging trekken of niet, aangezien het uberhaupt mijn eerste "race" was.

Het was overigens volgensmij een 612 Scaglietti, maar dat weet ik niet geheel zeker, het kan ook een 360 geweest zijn.
Wel jammer dat er niet meer Ferrari's rondrijden ;)


Ik heb 3 weken terug nog een 612 scaglietti gekilled op de a1 tijdens een 120-180 sprint 8-)

Scheelde wel weinig maar ik was sneller
Toch lullig als je met een auto van 3 ton er nog uit gereden wordtr door een goedkoop motortje van onder de 10 ruggen


Grtzzz Redline Rider :W
 
Laatst bewerkt:
Ik heb 3 weken terug nog een 612 scaglietti gekilled op de a1 tijdens een 120-180 sprint 8-)

Scheelde wel weinig maar ik was sneller
Toch lullig als je met een auto van 3 ton er nog uit gereden wordtr door een goedkoop motortje van onder de 10 ruggen


Grtzzz Redline Rider :W

Jaja,

Ik denk dat hij zich behoorlijk lullig voelde in zijn vette Ferrari, die ongeveer kost wat een gemiddeld huis kost...., wat zal hij balen zeg... :P :P :P :P

:+
 
Terug
Bovenaan Onderaan