Wedstrijdje met ferrari

Een Ferrari is toch een getunde Fiat waar vanalles aan mankeert met karakter

(_BARBARUS HIC EGO SUM QUIA NON_ Wat erg voor jou _O-)

een Ferrari inhalen en voorblijven op de motor is niet zo heel moeilijk hoor , het is voor de bestuurder in die Ferrari moeilijker om de power onder controle te houden .
Ik zat er vorig jaar een te sarren (Testarossa)en toen brak zijn achterkant uit na het verlaten van een rotonde _O- , je had zijn kop moeten zien :Y :Y
 
Laatst bewerkt:
nuja, ik heb al eens op m'n doos gehad ze.

op de R4 van Gent richting zelzate, een mercedes C55 AMG, tot de 200 ging alles goed maar dan ;(


* mijn knetterding ging hem wel lekker voorbij in een lange bocht , in theorie moet hij met de auto dan nog veel meer kunnen maar die was duidelijk nog niet afbetaald ;)
 
ansich niet zo'n boeiend topic maar goed :+
Vandaag (of eigenlijk gister alweer), reed ik op de a12 richting Arnhem. Ter hoogte van Ede zag ik een Ferrari. Nou zie je die niet elke dag, dus ik ging er ff achter hangen; hij ging er bij Ede af. Eigenlijk moest ik naar Arnhem, maar ik rijd ook wel eens binnendoor via wageningen->renkum dus ik dacht dan ga ik maar zo, dus ik er achteraan. Bij het einde van het de uitrit is de weg 2-baans geworden, en staan we naast elkaar, het stoplicht is rood.

Het stoplicht springt op groen, en aangezien ik al ff achter hem had gezeten en het geluid van mijn uitlaat/motor hem vast niet on-opgevallen is gebleven, had ik wel verwacht dat ie gas zou geven. En dat deed ie ook; na de bocht naar rechts gemaakt te hebben trapte ie het pedaal in, en ik trok mijn gashendel open. Jammergenoeg voor hem moest ie het toch echt afleggen, wat het vrouwtje dat naast hem zit nogal leuk vond volgensmij (zag er goed uit overigens :9~ ).

Was wel ff lachen, niet dat ik hem er dik uit trok ofzo, maar toch wel duidelijk. Heb na 1700 km nog geen een keer zo'n situatie meegemaakt, en "normale" auto's zijn eigenlijk geen partij, maar een Ferrari is toch wel wat speciaals natuurlijk:) Was voor mij ook wel ff spannend of ik het ging trekken of niet, aangezien het uberhaupt mijn eerste "race" was.

Het was overigens volgensmij een 612 Scaglietti, maar dat weet ik niet geheel zeker, het kan ook een 360 geweest zijn.
Wel jammer dat er niet meer Ferrari's rondrijden ;)

Was het een zilvergrijze cabrio, zaten ook een man een een leuk vrouwtje in, ook op de A12, probeerde nog of hij een wedstrijdje wilde doen, maar hij wilde niet, denk dat ie angst had om klop te krijgen :+

Dus toen maar duim omhoog als teken dat ik het een erg mooie auto vond en er vandoor :W
 
Kwam van de week een Lotus Elise tegen.... Ziet er snel uit maar valt best mee... Mijn motortje bleef de auto op alle fronten de baas. Thuis dus even de specificaties van de Lotus bekeken. En dan kom je erachter dat zo'n auto er leuk en snel uitziet
(en waarschijnlijk ook wel is voor een auto) maar voor een motor geen partij is.
 
Kwam van de week een Lotus Elise tegen.... Ziet er snel uit maar valt best mee... Mijn motortje bleef de auto op alle fronten de baas. Thuis dus even de specificaties van de Lotus bekeken. En dan kom je erachter dat zo'n auto er leuk en snel uitziet
(en waarschijnlijk ook wel is voor een auto) maar voor een motor geen partij is.


lotus is zo triest he, hoe moet je als lotus eigenaar nou verkopen dat je in je auto van een ton een OPEL motor hebt....
 
Zelfde gehad met porche man(vrouwtje er naast) ,..oprit ..2 km snlwg en afrit .Alles redelijk voluit.
Onderaan afrit nog ff drie woorden gesproken en duimen omhoog.

WIe sneller was ging het niet om maar de fun en wederzijds respect was mooi. *D
 
Laatst bewerkt:
met mijn 25kw een 220pk sterke getunede charade de baas gebleven (behalve in de bochten, durfde nog niet zo scheef :-P)
 
Laatst bewerkt:
En toen schakelde de Ferrari terug en hoorde dikke klappen uit
de uitlaat komen en toen vloog ie je voorbij met een bloedgang.
Éénmaal op de snelweg ben je geen enkele partij meer voor
een recente Ferrari :N

ik denk dat weinig ferarri eigenaren nog snel boven de 200 gaat zitten met struikroversbende Spee in de berm '(

wel geniaal. motor van 10k rijdt auto 200k zoek.

en bovendien heb je een kleine lul en midlife crisis als je ferarri rijdt :j
 
Eerder vaak ook wel...je moet het vermogen ook normaal op de
weg zien te krijgen.

...en in de juiste lage versnelling zitten.
Als de snelheid zo laag is dat ik geen vol gas kan geven, hoeft dat ook niet.
Boven de 200 ben ik niet bang voor een spinnend achterwiel. ;)


en bovendien heb je een kleine lul en midlife crisis als je ferarri rijdt :j

Je moet eens raden wat ze over motorrijders met te snelle motoren zeggen.
Ferrari... :}
 
Laatst bewerkt:
...en in de juiste lage versnelling zitten.
Als de snelheid zo laag is dat ik geen vol gas kan geven, hoeft dat ook niet.
Boven de 200 ben ik niet bang voor een spinnend achterwiel. ;)Je moet eens raden wat ze over motorrijders met te snelle motoren zeggen.
Ferrari... :}

tis gewoon een poserbak voor mensen met teveel geld en geen smaak.

koop maar een ferrari en dan zit je altijd goed.

dan liever een elise een rx 8 of een jag e-type

ik heb laatst een elise verslagen met een polo in bochtenwerk 8-)
maar dat was denk ik omdat hij van pa of schoonpa de elise mocht lenen nadat hij 100 keer had beloofd om niet gevaarlijk te rijden :P
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan