Wedstrijdje met ferrari

Jaloers omdat je graag een Ferrari zou willen hebben, maar em niet kunt betalen? :W


nee hoor. een ferrari is een status symbool en in de meeste gevallen niet omdat de eigenaren verstand van rijden hebben.

die elise waarover nogal eens mensen minachtend doen is een ultieme smijt en gooie karretje waar je extreem veel lol mee kunt hebben :)

voor dat geld zou ik toch echte leukere dingen gaan doen.
een leuke arobatics kistje kopen of zo 8-)
 
ik denk dat weinig ferarri eigenaren nog snel boven de 200 gaat zitten met struikroversbende Spee in de berm '(

wel geniaal. motor van 10k rijdt auto 200k zoek.

en bovendien heb je een kleine lul en midlife crisis als je ferarri rijdt :j


Tel er nog maar 102 duizend bij op :Y
 
nee hoor. een ferrari is een status symbool en in de meeste gevallen niet omdat de eigenaren verstand van rijden hebben.

die elise waarover nogal eens mensen minachtend doen is een ultieme smijt en gooie karretje waar je extreem veel lol mee kunt hebben :)

voor dat geld zou ik toch echte leukere dingen gaan doen.
een leuke arobatics kistje kopen of zo 8-)

Al zou ik een Ferrari (kunnen) kopen zou het niet zijn omdat het een status symbool is, maar gewoon omdat ik het een prachtige wagen vind.
 
Laatst bewerkt:
Een Mercedes SLR Mclaren is ook goed, hoeft niet altijd een ferrari te zijn. :9
 
Ik heb wel eens een Ferrari gereden. weet niet welk type, maar was er een met 300PK en ook al 20 jaar oud.

Nou daar wil je echt niet mee rijden hoor. Een koppeling waarvoor je eerst naar het krachthonk moet en daarbij een brakke versnellingspook. En qua vering had ik het idee in een kart te rijden.

Hoop voor de Ferraribezitters dat de modernere wat meer luxe bieden. Ik zit op mn FJR stukken beter.
 
iemand topgear gezien gisteren :)

over comfort gesproken...

ferrari - zonda - ford gt40 ( die 't meeste comfort had overiges :) )
 
Blijf het toch leuk vinden hoe auto's het toch opnemen tegen motoren.
Was dit weekend naar Bloemendaal, onderweg door een Golf Gti uitgedaagd. Zelfs met 25kw was dat dus _O-
Vraag me het toch af wanneer ze het leren :)
 
Kijk, en daarom heb ik een aanhanger achter mijn ouwelullen BMW, dan is het nog erger voor zo'n poser als je hem voorbijrijd :+
 
En toen schakelde de Ferrari terug en hoorde dikke klappen uit
de uitlaat komen en toen vloog ie je voorbij met een bloedgang.
Éénmaal op de snelweg ben je geen enkele partij meer voor
een recente Ferrari :N

Met een moderne 1000cc fiets blijf je alles voor tot minimaal de 250.

Had voor een week of 7 terug nog gespeeld tegen een RS6.
450pk als ik het goed heb, maar je vliegt er nog met een rot vaart
langs. En zo'n Ferrari, steld geen fuck voor :Z Ja, ze kunnen 320, de snellen,
maar dan nog zijn ze traag vergeleken een moderne 1000 qua acceleratie.
 
Laatst bewerkt:
De bestuurders van ferrari's zijn even zielig als de motorrijders die zich ermee bemoeien.
 
Sprintje met de turbobusa (316 pk versie) vs de Veyron...moet je kunnen winnen
13.5s vs 16,7s

Als je de specs bekijkt van auto's als de veyron dan heb je een leuk koppel van 1250nm en een leuke 1001 pk, maar als je dan ook verder kijkt zie je dat het apparaat 2 ton weegt...1888kg
Motorfietsjes met een gewicht van minder dan 200kg en een vermogen van rond de 200 pk en een koppel van 115 nm (154Nm 200PK voor de ZZR1400 = 215kg) geven betere vermogen en koppel/kg waarden dan deze auto. Enzo's komen ook niet in de buurt..
Je verliest het puur op de begrensde topsnelheid, en je eigen vaardigheden. Een auto is makkelijker onder controle te houden met alle technische fratsen die ze tegenwoordig hebben.

Lotus Elise of Exige zijn btw wel hele mooie autootjes...puur rijden zoals het hoort. De motor is prima in combinatie met het chassis, zeker op bochtige wegen waar de snelheid niet super hoog is heb je het wel lastig i guess. Zeer goede circuit auto's zijn het.
 
Ik zeg geen nee tegen een ferrari...vooral de 360 en 430... zien er mooi uit, rijden goed en het geluid is geweldig...Enzo is ook wel leuk. Wie is zo lief om mij een (meer mag ook) zo'n autootje op te sturen? :+



















ok ok... ik pluk zelf wel de briefjes uit mijn geld boompjes O-)
 
Leuk filmpje...

Auto heeft rond de 650Pk.
1e motor: ZX10R '05
2e motor: ZX6R
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan