Weekeindje Belgische ardennen

Njiua

MF'er
5 okt 2015
48
2
Ha luitjes!

Van het weekeinde is het dan zo ver, mede om te vieren dat de vriendin haar rijbewijs heeft…
Maar voornamelijk omdat het kan en ik haar wil verassen gaan we een weekeindje naar de Belgische Ardennen.

Helaas omdat we tot nu toe nog maar één motor hebben, en huren geen optie is, gaan we met z’n tweetjes op de 35kw Yamaha Diversion.
Vol geladen topkoffer, en vanmiddag nog maar even een tanktas halen zodat ook mevrouw d’r make-up tas mee kan.

Ondanks ik in de afgelopen twee jaar behoorlijk wat (duo) ervaring heb opgedaan, heb ik nauwelijks nog ervaring met het rijden in heuvels/bergen.
Vandaar dat het een weekeinde is in plaats van een dagjes.

De planning staat als volgt,

Zondag ochtend rond een uur of 11 wil ik weg rijden, op weg naar Brussel. Na een uurtje of wat even de benen strekken,
wat eten en weet door. Als we rond 2 in Brussel aangekomen zijn gaan we eerst de verkoeling opzoeken.

Na de stad te verkennen, gezwommen te hebben en de hele rattenplan zal het ongeveer een uur of 7 zijn.
Dus weer hoogtijd om de motor op te klimmen. Volgens het hotel en google maps zou het ongeveer een uur rijden zijn vanuit Brussel.

Met nieuwe energie dus richting de Ardennen! En natuurlijk met een omweg om alvast wat heuveltjes te verkennen.
Verwachting is dat we rond een uur of 8.30 aankomen bij het hotel in Namen. (Namur)
Waar we ons even opfrissen en dan opnieuw op verkenning gaan naar voedsel (aangezien het restaurant helaas gesloten is)

Maandag wordt er verwacht dat we rond een uur of 11 uitchecken, waarna we eerst maar eens flink gaan ontbijten, en een route uit gaan stippelen (tips zijn welkom!)

Ik hoop na een flink stuk gereden te hebben, veel bezichtigd te hebben rond een uur of 6 weer in Antwerpen te zijn, hier even wat gaan eten, en daarna weer terug rijden naar amsterdam.

In totaal zal dit ritje tussen de 600-1000km zijn, volgens mij is dit wel goed te behappen, zeker met de verwachte tempratuur van ongeveer 20 graden.

Graag hoor ik nog verdere Tips en Tricks van mensen die leuke locaties/dorpjes/bezichtigingen weten. Wegens het gebrek aan DB-killers wil de tour wel binnen de grenzen van Nederland en België houden.

Groetjes!
 
Leuke verrassing. Het is totaal de verkeerde kant op, maar de hautes Faugnes vind ik altijd een heerlijk gebied om te rijden.
 
Pasgeleden nog een leuk rondje gereden, misschien dat je hier iets mee kunt. Ik vertrok om 8 uur uit Oosterhout en zo via Breda Antwerpen Brussel naar Namen (en dan de 2e afslag). Via de Maas omlaag naar Dinant en zo Frankrijk in. De maas volgen tot aan Monthermé waar deze zich weer splitst. Vanuit hier de Semois volgen tot aan Bouillon. Vanuit hier de lijn volgen naar Neufchateu en zo richting Esche sur Sure. Vanuit daar Bourgscheid, Vianden, omhoog langs de rivier naar Dasburg om naar de grens te rijden via de N7, Tanken en via de N69 Vielsalm Trois Ponts omhoog naar luik en zo weer een stukkie snelweg kachelen naar huis.
760 km op een dagje maar wel heerlijk gereden.
 
Langs de Maas afzakken en dan de heuvels inslaan is erg leuk rijden..
De bewegwijzering is eh, van die streek en niet echt kogelvrij..
Veel lekkere kaasjes in de supermarkten, ook veel speciaalbier.. :9
De grotten van Han en bijbehorend wildpark is erg touristisch maar best leuk.
 
In Revin heb je overigens ook een erg mooi uitzichtspunt over de Maas heen. Rue George Sand (effe zoeken) en daar) omhoog rijden.
 
... Vol geladen topkoffer, en vanmiddag nog maar even een tanktas halen zodat ook mevrouw d’r make-up tas mee kan.
...
:? mevrouw's beautycase, ik dacht dat IS de topkoffer ...







Anyway ... veel plezier gewenst :]
Als je niet te kritisch bent over de wegen, en regelmatig de hoofdbanen verlaat ga je het zeker fijn vinden 8-)
 
Dank u voor de raeacties, Zo te horen veel te doen en te bezichtigen!

Veel lekkere kaasjes in de supermarkten, ook veel speciaalbier.. :9
Laat ik daar maar niet aan beginnen... dan moet ik de rest van de rit lopen

:? mevrouw's beautycase, ik dacht dat IS de topkoffer ...
Het is een givi OneKey systeem, formaatje kunnen net geen 2 helmen in. Dus hopelijk kan daar de overige kleding in :)

We gaan het beleven, ik heb voor de zekerheid m'n navigatie bij me dus thuis komen zal altijd lukken
 
Een lekker biertje!!!! (of een paar meer)

Wat dat betreft nog goede herinneringen vorig jaar in Bouillon.
Leuk stadje-lekker bier!
 
Terug
Bovenaan Onderaan