Weekend kamperen Zwarte Woud

24 aug 2016
210
142
Ik wil het weekend van vrijdag 2 tot maandag 5 september kamperen in het zwarte woud. Het plan is om de camping als uitvalbasis te gaan gebruiken. Het liefst ook op de camping het ontbijt en avondeten kunnen halen (en uiteraard douchen). Maar bij het zoeken krijg ik veelal grote (en dure) familiecampings. Nu ben ik op zoek naar een relatief goedkope camping in het Zwart Woud. Iemand hier ervaring met een leuke camping?
 
Paar weken terug stond ik hier: Ausruhen, erholen, genießen | Trendcamping ist Ihr Campingplatz im Schwarzwald

Prima camping, net sanitair en een restaurant met barretje erbij. Broodjes bestellen kon ook. Niet zo groot. En wat is duur? Ik betaalde denk ik rond de 15 euro in het voorseizoen. Niet heel goedkoop, maar mijn ervaring is wel dat de kosten van campings de laatste tijd ook flink gestegen zijn.
 
Bedankt, ziet er goed uit. en qua prijs komt het ook wel aardig overeen met wat ik verder heb gezien.
 
Jaren geleden op deze camping geweest, ligt wel helemaal in het zuiden van het Zwarte Woud.
Vanaf Utrecht zo'n 650 kilometer.
Wel een mooie uitvalsbasis, Zwitserland en Frankrijk om de hoek.
Prijzen: 10 euro voor een tent, en 7 euro per persoon.
Ontbijt is niet af te halen, avondeten op 100 meter.

 
Ik ben er nog niet geweest maar hier ben ik September van plan om een nachtje heen te gaan op Doorreis:

 
Camping Alpirsbach in het gelijknamige plaatsje, bevalt mij altijd prima. Klein restaurantje, bier van de lokale brouwerij voor 2 euro per fles. En de eerste bij aankomst is gratis.
 
Camping Alpirsbach in het gelijknamige plaatsje, bevalt mij altijd prima. Klein restaurantje, bier van de lokale brouwerij voor 2 euro per fles. En de eerste bij aankomst is gratis.
Kan ik bevestigen, dit is echt een leuke relaxte camping. Zeker bij het beekje. En het welkom met een heerlijk gratis biertje is goud:}
 
Terug
Bovenaan Onderaan