Weekend Luxemburg, hotel tips?

Roeleey

MF veteraan
Donateur
28 aug 2011
9.041
1.705
Thuis natuurlijk...
:W Voor het GSR topic heb ik nu twee keer een weekendje Eiffel geregeld. Aangezien we eens wat anders willen ben ik nu een beetje aan het kijken in Luxemburg. Aangezien mijn ervaring met dat land niet verder gaat dan goedkope benzine en tabak kopen op doorreis wil ik graag jullie ervaringen horen over hotels aldaar.
Welke moet ik absoluut vermijden of welke raden jullie juist aan?
 
8-) 8-) 8-)


Wij hebben onlangs met de club overnacht in Hotel Keup in Weiswampach.

Ruime parking, afgesloten plaats om de motoren binnen te zetten, Benzine station naast het hotel, en vriendelijke bediening.

Goed eten, en ruime kamers.


grtz Drummer.
 
Hotel du Commerce in Clervaux, niet doen.
Hotel Koenen Clervaux is beter.

Grand Hotel de Vianden, niet doen.
Hotel Belle Vue is beter.

Misschien kun je iets zoeken in Duitsland, tegen de Lux grens aan, zo groot is Luxemburg niet.
 
Ben net terug van 4 dagen Luxemburg.

Uitvalsbasis was Vianden, hotel Belle Vue.
Echt top, Nederlandse uitbater, prima kamers, goed ontbijt, zwembad en motors gratis parkeren in de afgesloten garage.

Café Cinema is een leuke tent voor een biertje.
50 meter vanaf hotel Belle Vue zit Petry, daar hebben ze heerlijke pizza's.
 
Baton Rouge www.benhet.be iets boven luxemburg in de Ardennen en als je echt in luxemburg wilt zitten The Mill in Consdorf
 
Hotel Nagel, Vianden

:^


Ben 2 weken geleden met een groepje die richting op gegaan, we zaten aan de duitse kant maar binnen no time ben je in Luxemburg. We zaten in Gasthaus Geimer in Plutscheid, echt een tophotel met nette kamers en zonder dollen supergoed eten :Y

kosten nog geen 300 euro voor overnachtingen, ontbijt en avondeten en drank van donderdag t/m maandag
 
2 ervaringen.

Grand Hotel de Vianden;
-Prima, wat oud hotel
-Prima ontbijt
-Goed te eten savonds
-Nederlandse eigenaar

Wat me veel beter is bevallen, is een camping met challets. Met zn 6e in een challet, en je weekend weg is ook nog eens erg goedkoop ineens. Ze hebben div. groottes.

Camping Kohnenhof
-Erg mooie locatie
-Midden in de beste bochten, 50m verderop begint het al top te worden.
-Nederlandse eigenaar + Nederlands personeel
-Challets incl. WC's / Douche e.d.
-Prima restaurant erbij
-Motor kan je bij je challet parkeren (verhard)
 
Ik combineer regelmaltig een (lang)weekend Luxemburg met Moezel en Eifel en kies dan steeds voor een hotel in Duitsland maar dicht bij de Luxemburgse grens.
Het prijsverschil is aanzienlijk en volgens mijn ervaringen zijn de Duitsers net iets gemoedelijker dan de Luxemburgers.
 
Wij komen net terug van Hotel Huberty in Kautebach. Lekker centraal gelegen, Prima ontbijt, nette kamers met goede bedden en het avondeten is ook goed.

Even algemeen: de weg tussen Wiltz en Kautebach moet je gereden hebben. 10km aan circuitasfalt. Soort mini Nordschleife :+
 
Vorig jaar 4 dagen naar hotel Belle Vue in Vianden geweest, nette kamers, goed ontbijt, binnenzwembad, motoren in parkeergarage, vriendelijk personeel, aanrader dus!
 
The Mill in Consdorf zeker niet doen, wij zijn daar geweest onlangs. Wat een zootje, kamer met stapelbedden zonder zelfs maar een stoel of wat dan ook. En de service is prima als je van tokkies houd, maar dat is dan ook alles. Zal niet zo lang bestaan denk ik. ;( ;( ;(
 
Vorige maand een weekendje gedaan bij hotel Perekop, nette kamer en het eten was zeer goed, op vrijdag een prima dagmenu met soep, hoofdgerecht en nagerecht, op zaterdag hebben we meegedaan aan het buffet, dat was echt meer dan goed, zelfde gold ook voor het ontbijt. Kosten voor eten en drinken zijn vergelijkbaar met Dld, dus niets van te zeggen. Kamerprijs ligt dan wel weer wat hoger. Eigenaresse spreekt Nederlands, dus dat is wel makkelijk. Bijkomend voordeel; je rijdt de garage uit en het lijkt wel of je in Zwitserland rijdt, in het klein dan he.....

Hotel Perekop
 
Laatst bewerkt:
Wij zijn van het weekend in the mill geweest en vonden het daar wel goed, ik vind ons nu niet direct tokkies. Er waren bedden, er was een douche en toilet op de kamer en genoeg bier in de bar.
Wij vonden het beregezellig.

En het hangt er ook maar van af wat je verwacht...
 
Terug
Bovenaan Onderaan