Weekendje Denemarken Oresund brug .

Oneeye

MF veteraan
26 jan 2005
5.030
272
Onder de rook van R'dam
Beste,

Ben van plan ergens begin juli een weekendje Denemarken te pakken en daar de twee grote bruggen te passeren, vooral de Oresund brug/tunnel die Denemarken en Sweden verbind.

Mijn vraag is, hoe is de wetgeving in Denemarken betreffende file rijden? Is het toegestaan om te filtreren of niet?

Alvast dank in deze.

8-)
 
Tip: pak in de haven van Rodby (waar de boot aankomt vanaf Puttgarden) het expo centrum mee voor het 10 miljard kostende project om de route Hamburg Stockholm met 160km te verkorten!!!

En de Storebeltbrug ook super! Aan de westkant, Edit het is de oostkant!! kan je eronder door lopen.
ARHUS is superleuk als etappeplaats!!!
 
Laatst bewerkt:
Dat 'gewoon meerijden' is mss wel het probleem in DK.
Als je gewoon rijdt, dan ga je echt wel opvallen.
Man-man-man wat een stel ouwe wijven daar. Nooit ergens zoveel sufkutten bij elkaar gezien.
Van mijn grootmoe van 93 denken ze in Denemarken, dat ze meetraint met Max verstappen.
Nou, dan heb je nog nooit de vrijdagmiddaguittocht uit Kopenhagen meegemaakt ! Ik reed die snelweg vaak vanuti Zweden , Oresundbron en dan richting Rodby. Levensgevaarlijke gekken net buiten Kopenhagen, totale dwaasheid met inhalen, knetterhard rijden ( 160 + ) en dan vol in de remmen .
 
Dat 'gewoon meerijden' is mss wel het probleem in DK.
Als je gewoon rijdt, dan ga je echt wel opvallen.
Man-man-man wat een stel ouwe wijven daar. Nooit ergens zoveel sufkutten bij elkaar gezien.
Van mijn grootmoe van 93 denken ze in Denemarken, dat ze meetraint met Max verstappen.
Heerlijke reactie _O-
 
En weer terug in Nederland wat een heerlijke ervaring, ondanks het kletsnatte weer op de heenweg !
5252425a-945b-4dc5-aa9e-6ec04bd5e159.jpg
f1e0b205-87b7-457e-ace5-336386bd5725.jpg
 
Van deze brug schrik ik nog wel eens wakker!

Op het filmpje is de max snelheid op de brug 70.
Zoals hier getoond, was dat in dit geval voor de motor geen enkel probleem
Toen ik daar was, was de situatie wel anders. Vol bepakt, met straffe zijwind over de brug.
Vanwege hevige wind was toen de max snelheid 60. Maar zelf durfde ik echt niet sneller dan 50.
Vooral ter hoogte van de pilonen was het een tricky situatie.
Volle wind van de zijkant, en dan effe voor 1 moment bij de staander helemaal nix.
1 tel later weer volle kracht. Ik zwiepte de hele weg over.
BTW Wat je ook nauwelijks waarneemt, is hoe hoog die brug is. Brugdek is op 65m hoogte.
 
  • Leuk
Waarderingen: JBi
Wil wel is een windje staan ja:9

Kom regelmatig over de Belt en
Øresund brug. Wel met 6x zoveel wielen. Als je niet zo zwaar bent is het wel is oppassen.
 
Ik was toen iig blij dat ik aan de overkant de banden weer gewoon 'op aarde' had staan.

Toch heel vreemd.
Bij Capo Fisterra (NW Spanje) reed ik ook met ernstige wind.
Mss waaide het daar nog wel harder dan in DK. Toch lijk je er dan, gewoon aan de grond, veel minder last van te hebben.
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan