Weekendje Hamburg - DB-eater meenemen?

RudeRuud

Rookie
15 jun 2014
5
0
Amsterdam
Hallo luitjes,

morgen ga ik even richting Hamburg.Een oud-collega bezoeken. Nu heb ik veel zin en onzin gehoord en gelezen. Zal ik db-eaters meenemen of thuis laten? Of erop zetten?

4mnd geleden was ik met de vliegtuig naar hamburg en tijdens mijn verblijf zag ik zat motorrijders door de stad met overduidelijk open uitlaten. Althans, ik kon horen dat het niet af-fabriek uitlaatjes zijn.

alvast bedankt voor jullie advies.

Groetjes,
Rudy :W
 
Ik zou ze persoonlijk in ieder geval meenemen. Ik ben nu al aantal keer door de eifel gereden ook zonder DB killer maar ik had hem wel altijd bij me. Als ze je dan aanhouden kun je dan in ieder geval nog zeggen dat je hem bij je hebt en hem er ter plekke indoen. Volgens mij willen ze je dan vaak wel laten gaan.
 
Ik zou ze persoonlijk in ieder geval meenemen. Ik ben nu al aantal keer door de eifel gereden ook zonder DB killer maar ik had hem wel altijd bij me. Als ze je dan aanhouden kun je dan in ieder geval nog zeggen dat je hem bij je hebt en hem er ter plekke indoen. Volgens mij willen ze je dan vaak wel laten gaan.

Stop ze er dan gewoon in, voor iedereen is dat prettiger. Laatst zat ik in de Eifel op een terrasje langs een mooie slingerweg. Een hoop motoren kwamen er ook langs en zodra er dan iemand langs komt zonder DB-killer / katalysator of met een open uitlaat begrijp je meteen waarom de politie er daar streng op is. Je kunt elkaar vaak nauwelijks meer verstaan.

Natuurlijk is het niet erg als het een enkeling is die veel lawaai maakt, maar als er iedere paar minuten iemand op met zoveel lawaai langs komt is de lol er gauw af.
 
njah ik moet wel zeggen dat ik vaak wel door dorpjes heen ga op bijna stationair toerental en hij dan sowieso niet zoveel geluid maakt. Ik rij liever zo dan dat ik met db killer moet rijden.

Maar het blijft een risico wat je neemt natuurlijk. Wil je het risico niet lopen, rij dan inderdaad gewoon met de killers erin.
 
Ik zou ze persoonlijk in ieder geval meenemen. Ik ben nu al aantal keer door de eifel gereden ook zonder DB killer maar ik had hem wel altijd bij me. Als ze je dan aanhouden kun je dan in ieder geval nog zeggen dat je hem bij je hebt en hem er ter plekke indoen. Volgens mij willen ze je dan vaak wel laten gaan.

klopt, je mag dan wel uitleggen waarom je 'm "op zak" hebt :?
met wat pech krijg je 2 prenten of de eerste wordt verhoogd :+
 
Tip: schroef hem erin, de politie vindt het écht niet tof als je hem wél bij je hebt maar er niet in hebt.

Je rijdt toch ook niet bewust een deuk in iemand zijn auto, en vertelt dan doodleuk dat je gelukkig een uitdeuk/schade herstel setje in je achterbak hebt liggen :+
 
Thanks. En bedankt voor de adviezen. Maar ik vroeg mij af of iemand hier ERVARING heeft met de Polizei.

Zelf niet, wel gelezen dat iemand hem ooit terplekke kon inpoppen anders prent. En een ander mocht niet meer verder rijden + prent.

Zelf snap ik niks van de logica: wel meenemen maar niet monteren. Angst voor te weinig aandacht zodra je langs een terrasje rijd? Ik kan me goed voorstellen dat een politieagent met controle je zeker weten een prent gaat geven; je blijkt donders goed te weten dat het niet is toegestaan en toch lap je het aan je laars.
 
Terug
Bovenaan Onderaan