Weekendje naar Hotton, Belgie.........

Stadje Durbuy, mooi middeleeuws stadje met oudste stadsrecht van Belgie. De wegen er naartoe en er vandaan zijn lekker bochtig. Ideaal motorrijden daar.
 
francorchamps, of ff naar luxemburg, rij dan van das burg naar vianden, heel mooi, la roche is mooi rijden.
Van la roche ri baraque de friteur is net buiten la roche mooi rijden, zeer bochtig.
Malmedy is mooi, ach overal wel bijna mooi.


VFRiendelijke groetuh
Speedy, die over een aantal weken ook weer lekker daar rondtoerd.
 
Tja, ligt eraan wat voor iets je zoekt. Ik ben in december vorig jaar in een hotelletje in Hotton geweest.

Mijn doel was natuurfotografie en dat kun je daar volop uitoefenen. De natuur is er prachtig, met mooie bochtjes voor het sturen. Zelfs in de winter is het er mooi, zie bijgaande foto van de Ourthe:
1975448-md.jpg
 
De weg van Houffalize naar La Roche, Slecht asfalt maar zulke lekkere bochten !!!!! en in La Roche staat een mooie ruine van een oud middeleeuws kasteel
 
Als het om het rijden te doen is koop een detailkaart van Michelin, alles wat groen is, is de moeite. Als je naar Lux wil kan ik je zeker de weg naar Vianden aanraden, je kan er op 10 manieren heen en terug. De hele vallei van de Sure is de moeite (zowel beneden maar ook de Route de la Haute-Sure, echt stuurweggetje)

Tip : In Vlaanderen staan er flitspalen maar ook in Luik en met name op de autostrade naar de Ardennen. Hou je aan de snelheidsbeperkingen in de tunnels en vooral de stukjes ertussen. Je bent pas veilig na Tilff. Ook bij het terugkeren heb je een fantastische afdaling vanuit Tilff (enige reden om in die streek de autoweg op te gaan) maar die is nu ook verbrod door onbemande camera's die ALTIJD in werking zijn. Voor het overige is Wallonie gelukkig nog "Flitspalenvrij".

Have Fun.
 
Ik was er een paar weken geledemn doordeweeks maar toen was alles dicht om 21.00u m.u.v. een tunesisch restaurant, daar konden we dan nog een pilsje drinken. Maar dat was een zware tegenvaller voor zo een touristisch dorp.
 
Terug
Bovenaan Onderaan