Weer een aso en een motorrijder

Bron AT5:

Motoragent gewond na achtervolging
Een motoragent is donderdagmiddag zwaargewond geraakt bij een wilde achtervolging tijdens het spitsuur.
In De Pijp hield de politie een automobilist aan die tegen het verkeer inreed. Toen agenten hem om zijn rijbewijs vroegen, bleken de gegevens niet juist. Vervolgens reed de man in op de agenten. Er ontstond een gevaarlijke achtervolging. Bij de afslag Muiderberg ging een motoragent onderuit. Hij is in zorgwekkende toestand in een ziekenhuis opgenomen.

Ik hoop dat alles goed met hem komt.

Da's dan weer stevig balen zo'n bericht. Die jongens doen hun best om dat schorriemorrie van de weg te halen en dan belanden ze zelf in het ziekenhuis :(
Ik hoop maar voor zijn familie en directe omgeving dat 'ie er weer goed bovenopkomt.
Die aso's die gepakt zijn, zijn nu flink de klos, maar ja, wat schiet die jongen daar mee op?
 
In Amerika hebben ze van die guns die electronische elementen enzo uitschakelen. Een chip schakelt alles uit waardoor je automotor niet meer werkt.

Is dat niet een verstandige investering voor dhr. Spé om al dat geïncasseerde flitsgeld weg te krijgen?
 
In Amerika hebben ze van die guns die electronische elementen enzo uitschakelen. Een chip schakelt alles uit waardoor je automotor niet meer werkt.

Is dat niet een verstandige investering voor dhr. Spé om al dat geïncasseerde flitsgeld weg te krijgen?
Of gewoon een bullbar/rambar op elke politiewagen. Van die onopvallende die ze in de VS ook hebben. Zijn vast goedkoper en als backup voor als die electro-guns niet werken }) Zal in dit geval niet geholpen hebben, maar meer in 't algemeen zeg maar.

Beterschap aan de betreffende agent '(
 
Ik heb de bewuste agent zien rijden met zwaailicht en het ging loeihard..ik dacht toevallig nog...zooo..die heeft lef.

Heel sneu voor de man. Ik wens hem veel sterkte bij zijn herstel
 
Deze auto had ook jij op de motor kunnen zijn. Wie is dan de aso?
boem.jpg

BTW de boef die achtervolgd werd zit in dit geval niet in de auto met het kinderzitje.

Ik wil slechts aangeven dat met verstand gehandeld moet worden. Natuurlijk scoren we allemaal een foutje. Nu en dan. Als bewust een risico wordt opgezocht voor anderen (!) door als achterlijken door een rood licht te knallen zonder werkend zwaailicht en/of meertonige hoorn (vandaag nog gehad) of op m'n nummerplaat rijden (2 secondenregel geldt niet als je bij de kit werkt) dan heb ik dus geen begrip.
En verder heb ik al gezegd dat ik het zielig vind voor de motoragent.
 
Laatst bewerkt:
sterkte voor de man en zijn familie.....

dit geval staat niet op zich.....
het hoofdpunt wat de aanleiding gaf, is ook voor ons 'gewone' peoples iets om voor uit te kijken..... :(
er rijden..( hoe onbegrijpelijk het soms klinkt vandaag de dag..), nog steeds HONDERDEN "mensen" in de rondte, ZONDER rijbewijs/verzekering..... :X
 
Het valt me wel op dat er steeds meer 1-hersencellige randdebielen zijn die het normaal vinden om hun koekblik als moordwapen in te zetten..... |(
Misschien omdat er in ons geitenwollensokkenland (veel) te kleine sancties op staan?

Veel sterkte voor de plisie-motormuis (en zijn familie, vrienden en collega's uiteraard).
 
Deze auto had ook jij op de motor kunnen zijn. Wie is dan de aso?
(Afbeelding)
BTW de boef die achtervolgd werd zit in dit geval niet in de auto met het kinderzitje.

Ik wil slechts aangeven dat met verstand gehandeld moet worden. Natuurlijk scoren we allemaal een foutje. Nu en dan. Als bewust een risico wordt opgezocht voor anderen (!) door als achterlijken door een rood licht te knallen zonder werkend zwaailicht en/of meertonige hoorn (vandaag nog gehad) of op m'n nummerplaat rijden (2 secondenregel geldt niet als je bij de kit werkt) dan heb ik dus geen begrip.
En verder heb ik al gezegd dat ik het zielig vind voor de motoragent.
Geen idee, weet jij precies wat hier gebeurt is dan :?
En dan bedoel ik precies, niet alleen wat er in de media stond O-)

Uiteraard zullen achtervolgende politiemensen een afweging moeten maken over of de gepleegde overtreding/misdrijf de achtervolging waard is. Maar als je uberhaupt alles maar laat rijden dan weet je zeker dat iedereen er voortaan vandoor gaat. En t komt idd niet zo vaak ik het nieuws maar het gebeurt ook regelmatig dat een achtervolging afgebroken word, zeker als de bestuurder een bekende van de politie is. Zonder zwaailicht door rood mag trouwens ook maar dat is al vaak genoeg uitgelegd, "use search", uiteraard mag dat alleen als het nodig is voor het werk maar dat kun je nu eenmaal niet zomaar zien aan de buitenkant als ze langskomen.



sterkte voor de man en zijn familie.....

dit geval staat niet op zich.....
het hoofdpunt wat de aanleiding gaf, is ook voor ons 'gewone' peoples iets om voor uit te kijken..... :(
er rijden..( hoe onbegrijpelijk het soms klinkt vandaag de dag..), nog steeds HONDERDEN "mensen" in de rondte, ZONDER rijbewijs/verzekering..... :X
Aanleiding zal toch vooral het inrijden op mensen zijn geweest wat idd gewoon domweg poging doodslag oplevert en niet alleen het rijden zonder rijbewijs en verzekering. Wat idd veel en veel te veel gebeurt en, naar mijn idee, ook steeds meer gebeurt.....Denk dat honderden duizenden zullen zijn :X :X
 
Zoals al eerder gezegd: sterkte voor de agent en zijn familie.

Is er al meer over zn toestand bekend btw?
 
Geen idee, weet jij precies wat hier gebeurt is dan :?
En dan bedoel ik precies, niet alleen wat er in de media stond O-)

Uiteraard zullen achtervolgende politiemensen een afweging moeten maken over of de gepleegde overtreding/misdrijf de achtervolging waard is. Maar als je uberhaupt alles maar laat rijden dan weet je zeker dat iedereen er voortaan vandoor gaat. En t komt idd niet zo vaak ik het nieuws maar het gebeurt ook regelmatig dat een achtervolging afgebroken word, zeker als de bestuurder een bekende van de politie is. Zonder zwaailicht door rood mag trouwens ook maar dat is al vaak genoeg uitgelegd, "use search", uiteraard mag dat alleen als het nodig is voor het werk maar dat kun je nu eenmaal niet zomaar zien aan de buitenkant als ze langskomen.

Search gebruiken? Kan dat hier dan? Als ik search intik op ongevallen zie ik bijna alleen maar slotjes.
Geen idee wat er gebeurd is. Ook geen idee wat er in het echt gebeurt is bij de brokkenmaker waar de topicstarter het over heeft. Doet er ook niet zoveel toe lijkt me. Ik zie wel nogal eens waar dat gevaarlijke gedrag toe kan leiden.
Jij chargeert door te stellen dat het onverstandig is om alle boeven maar te laten rijden. Herkenbaar hoor. Ik heb het nadrukkelijk over verstandige afwegingen maken. En ook dat ook ik begrijp dat foutjes nu eenmaal worden gemaakt.
Dat de pliesie zonder gebruik van daartoe geeigende signalen met hoge snelheid een rood verkeerlicht mag negeren betwijfel ik. Jij zal het wel weten, neem ik aan.
Als dat zo is, vind ik dat zorgwekkend. Het verse voorbeeldje wat ik aanhaal betrof in ieder geval een onverantwoorde, levensgevaarlijke actie. Die gelukkig net goed afliep.
 
soms heb ik me twijfels over snelle achter volgingen in de binnen stad.
wat niet alleen gevaarlijk is voor politie ( die er voor op zijn geleid en weten wat ze doen ) maar meer voor de omstanders die toevallig daar lopen.
ik weet niet echt wat het vergrijp is, maar denk soms dat het een beetje overtrokken is om iemand ,als je weet wie het is, met hoge snel heid te achter volgen.

hebben ze hem nou te pakken die !@#$$%^ ????????? stond er niet bij.

hoop dat verder alles goed gaat,komt met die motoragent.

Volges mij heb jij gewoon liever dat je ook niet achtervolgd word in de binnestad ;)

Maarre focked op voor die MoPo is t wel sterkte aan die gast.
 
Deze auto had ook jij op de motor kunnen zijn. Wie is dan de aso?
(Afbeelding)
Ik wil slechts aangeven dat met verstand gehandeld moet worden. Natuurlijk scoren we allemaal een foutje. Nu en dan. Als bewust een risico wordt opgezocht voor anderen (!) door als achterlijken door een rood licht te knallen zonder werkend zwaailicht en/of meertonige hoorn (vandaag nog gehad) of op m'n nummerplaat rijden (2 secondenregel geldt niet als je bij de kit werkt) dan heb ik dus geen begrip.
Ik heb er zelf geen ervaring mee, maar ik denk dat je het rijden in / met een voorrangsvoertuig niet moet onderschatten. Artikel 5 van de Wegenverkeerswet hangt namelijk als een zwaard van Damocles boven het hoofd van de bestuurder van het voorrangsvoertuig. Ook zij mogen anderen niet in gevaar brengen. En dat geldt niet alleen voor de politie, maar ook voor ambulance-chauffeurs en de brandweer.

En vergeet ook niet om zelf es uit je doppen te kijken (lees: naar links en naar rechts) voor je met groen licht een kruising over rijdt. Heb vaak genoeg gezien dat het juist de bestuurder van een voorrangsvoertuig was die een aanrijding wist te voorkomen.....
 
Heeft iemand eigenlijk enig idee hoe vaak een politieman-met-haast bij een ongeval betrokken is? Want volgens mij valt dat namelijk heel erg mee :?
Vergeet niet: waar gehakt wordt vallen spaanders, ook in beroepen waar de gevolgen ernstig kunnen zijn.
 
Ik vind het een beetje matig dat zoiets gepost wordt... Ok hij rijdt dan ook motor, maar dat is verder niet echt veel toevoegende waarde aan het idee erachter en als het een koekblikrijder was, had je niemand gehoord. :z
 
Ik vind het een beetje matig dat zoiets gepost wordt... Ok hij rijdt dan ook motor, maar dat is verder niet echt veel toevoegende waarde aan het idee erachter en als het een koekblikrijder was, had je niemand gehoord. :z
Daarom heet het hier ook motor-forum en geen koekblik-forum.

En ja het blijft een gevalletje bedrijfs ongeval, maar daarom is het nog niet minder erg.
 
Daarom heet het hier ook motor-forum en geen koekblik-forum.

En ja het blijft een gevalletje bedrijfs ongeval, maar daarom is het nog niet minder erg.
True, maarja, vandaar ook dat "niet veel toevoegende waarde". Het is natuurlijk zot dat het gebeurt. Sterkte aan de politie-agent, en de andere tig die iets oplopen aankomend jaar tijdens het werk. :)

edit: pas maar op, ikheb net het michel vermaat topic gelezen }) Zou het michel zijn geweest? hehehe :D
 
Laatst bewerkt:
Bij de afslag Muiderberg ging een motoragent onderuit. Hij is in zorgwekkende toestand in een ziekenhuis opgenomen.

Ah, die heb gezien, zag hoe zijn fiets op de aanhanger getild werd.
Klote bocht trouwens... Onoverzichtelijk en glad.

Agent of niet, blijft klote. Veel sterkte iig!

Stond trouwens een lange lange file... (op zich wel weer goed voor 555, per km file werdt er een bedrag gestort, maar deze oorzaak is toch minder.)
 
Laatst bewerkt:
ging de agent nou onderuit in de bocht(oprit)naar de a6????
als dat zo is is dat nummer tig in het rijtje van blij dat ik glij in de desbetreffende koelerebocht......er stond laatst hier weer een topic over deze bocht.

weet iemand of het om deze bocht gaat of heb ik het mis?
 
Ik vind het een beetje matig dat zoiets gepost wordt... Ok hij rijdt dan ook motor, maar dat is verder niet echt veel toevoegende waarde aan het idee erachter en als het een koekblikrijder was, had je niemand gehoord. :z

Zag zijn fiets gister in de takels hangen bij de afrit, Gs'je volgens mij, tja, shit happens, risicocalculatie heet dat d8 ik, mja, blijft kut voor de man.
FOL, wijzig ff je ikoon man, je verziekt mijn blikveld met die klotegnoom :P
 
ging de agent nou onderuit in de bocht(oprit)naar de a6????
als dat zo is is dat nummer tig in het rijtje van blij dat ik glij in de desbetreffende koelerebocht......er stond laatst hier weer een topic over deze bocht.

weet iemand of het om deze bocht gaat of heb ik het mis?

afrit muiderberg als je vanaf knpnt. Diemen rekent.
 
Terug
Bovenaan Onderaan