Weer een collega minder...

SLIK, brrrrrrr, kippenvel '( '( '( .

Na zo.n bericht zit ik de 1e paar km's toch nooit echt helemaal lekker op de motor. |(
 
Gisteren stond er in de Telegraaf een bericht van een motorrijder die bij een ongeluk in de brand raakte en ter plaatse is overleden.
.
.
.
.
.
.
.
Ik ben van mening dat het bericht van de motorrijder met de dwarslesie en nu dit bericht (ook al meld ik het zelf) eigenlijk niet op het forum thuis horen. Natuurlijk is het vreselijk voor de betrokken naasten, maar ik denk niet dat deze naasten op het M-F rondkijken of er een topic aan besteed wordt.
Ik doe dus een beroep op jullie e.e.a. niet op een topic te zetten.
 
Gisteren stond er in de Telegraaf een bericht van een motorrijder die bij een ongeluk in de brand raakte en ter plaatse is overleden.
.
.
.
.
.
.
.
Ik ben van mening dat het bericht van de motorrijder met de dwarslesie en nu dit bericht (ook al meld ik het zelf) eigenlijk niet op het forum thuis horen. Natuurlijk is het vreselijk voor de betrokken naasten, maar ik denk niet dat deze naasten op het M-F rondkijken of er een topic aan besteed wordt.
Ik doe dus een beroep op jullie e.e.a. niet op een topic te zetten.

Dit ben ik TEN ZEERSTE ONEENS met jou!
Eenieder moet telkens weer op gezette tijden onder ogen zien dat er consequenties
aan het motorrijden verbonden zijn, en door dit af en toe eens te posten blijft eenieder hopenlijk wat scherper opletten op de motor.
Natuurlijk moeten we met z'n allen proberen het zo lollig/plezierig mogelijk te maken met elkaar, maar we mogen onze veiligheid én de serieuze aspecten niet uit het oog verliezen!
Tevens denk ik dat als nabestaanden en/of slachtoffers zien dat hier aandacht aan besteedt wordt, dan weten ze dat er iig nog iemand erom geeft!
Het gezegde "gedeelde smart is halve smart" komt hierbij niet uit de lucht vallen.
En laten we eerlijk zijn, hoe zou jij je voelen als je echt serieus op je plaat was gegaan, en je kon je verhaal hier niet kwijt, dan zouden wij mede-forummers toch ook geen knip voor de neus waard zijn, of niet dan?
Iedereen hoort erbij, en zeker ook als het ff wat minder gaat!

Groeten Paul.
 
Ik denk dat je me verkeerd begrijpt!
Natuurlijk ben ik het met jou eens dat er aandacht moet zijn voor ongelukkige voorvallen wat de M-F-ers meemaken. Geen enkel probleem mee. Natuurlijk mag je je verhaal op het M-F zetten. Het zal opbeurend zijn als 'de collega's' daar op sympathiek op reageren. Ik zou zelfs zeggen dat daar mischien een genezende werking van uit gaat (in iedergeval mentaal).

Wat ik bedoel gaat over de overledenen. Zij zijn niet geholpen met wat verzamelde meningen van mensen zo als jij en ik. Ook de nabestaanden niet. Alles wat er over gezegd wordt komt niet aan bij degene om wie het gaat. Ieder woord is te weinig en nooit juist.
 
Ik denk dat je me verkeerd begrijpt!
Natuurlijk ben ik het met jou eens dat er aandacht moet zijn voor ongelukkige voorvallen wat de M-F-ers meemaken. Geen enkel probleem mee. Natuurlijk mag je je verhaal op het M-F zetten. Het zal opbeurend zijn als 'de collega's' daar op sympathiek op reageren. Ik zou zelfs zeggen dat daar mischien een genezende werking van uit gaat (in iedergeval mentaal).

Wat ik bedoel gaat over de overledenen. Zij zijn niet geholpen met wat verzamelde meningen van mensen zo als jij en ik. Ook de nabestaanden niet. Alles wat er over gezegd wordt komt niet aan bij degene om wie het gaat. Ieder woord is te weinig en nooit juist.

Als je het zo bedoelt heb ik het verkeerd geïnterpreteerd, en kan ik me gedeeltelijk bij jou mening aansluiten.

Groeten Paul.
 
Op vrijdag 04 oktober 2002 20:43 schreef VmaxGEK het volgende:
...Ik ben van mening dat het bericht van de motorrijder met de dwarslesie en nu dit bericht (ook al meld ik het zelf) eigenlijk niet op het forum thuis horen. Natuurlijk is het vreselijk voor de betrokken naasten, maar ik denk niet dat deze naasten op het M-F rondkijken of er een topic aan besteed wordt.
Ik doe dus een beroep op jullie e.e.a. niet op een topic te zetten.

Hier zie ik de logica even niet van in. De naasten van de slachtoffers kijken toch niet op dit forum, dus moeten we er geen topics over openen :? Als die mensen nou wel op het forum keken zou je kunnen zeggen dat er geen topic over moet openen omdat je dan te snel verkeerde dingen zegt, maar als je er vanuitgaat dat ze toch niet kijken hebben 'we' toch niets met ze te maken.

Ik heb altijd een beetje het idee dat het 'niet mogen plaatsen' van berichten over ongelukken een soort struisvogelpolitiek is voor veel mensen, die niet met de harde realiteit van het motorrijden geconfronteerd willen worden. Zelf denk ik dat je je best regelmatig mag realiseren dat motorrijden gewoon vrij grote risico's met zich meeneemt en dat je daar bewust voor moet kiezen, ipv te doen alsof het niet zo is. Aan de andere kant vind ik ook niet dat elk ernstig ongeluk met motorrijders hier besproken hoeft te worden, maar om nou gelijk elk topic erover dicht te gooien vind ik ook overdreven.
 
Heb je ook de verduidelijking gelezen, na mijn eerste reactie? Wellicht zie je dan wel de logica in. Nogmaals, het is absoluut niet mijn bedoeling aan een soort struisvogelpolitiek te doen. Iedereen die een betrokken is geweest bij een ongeluk (ik dus ook) wil daar op gezette tijden over praten. Ook dit forum is daar geschikt voor.

Wat mij alleen tegen de borst stuit zijn de verhalen van derden (lees: niet betrokkenen) die zonodig het vreselijke leed nog eens dunnetjes willen etaleren. Denk nou niet dat iedere motorrijder extra voorzichtig zal doen na het lezen van een dergelijk bericht. Eigenlijk weet iedere motorrijder best dat er gevaren zijn, daar behoef je 'm niet op te wijzen met dit soort berichten.

Ik wil ieders mening respecteren, maar begrijp je de kern van m'n betoog?
 
Ja, ik heb ook je verduidelijking gelezen, maar daar heb je het toch ook over de overledenen die hier niet mee geholpen zijn, maar die hebben net als 'het-MF-niet-bezoekende' nabestaanden toch ook geen enkele last van wat wij hier bespreken :?

Verder ben ik wel met je eens dat er niemand zit te wachten op verhalen over wat voor een spectaculair bloederig ongeluk er nu toch weer in de krant stond beschreven, maar vind ik niet dat ieder topic over ongelukken waar geen MF-er bij was meteen op slot moet.
 
Nou, We zijn het niet zo oneens met elkaar dan het op het eerste gezicht leek. Natuurlijk behoef je niet ieder woordje op een goudschaaltje te leggen, maar als we (als M-Fers) wat terughoudend zijn en het inderdaad niet over niet M-Fers hebben, zijn we er toch uit? :)
 
dat is weer een vreselijk voorbeeld van hoe afhankelijk wij als motorrijders soms (lees vaak) afhankelijk zijn van andere weggebruikers.
het zet je elke keer weer aan het denken en ik moet eerlijk zeggen dat ik er wel es aan denk om te kappen met het racen op de weg en lekker te gaan knallen in de zomeravondcompetitie en knmv-cup ! heb alleen de poen niet ff liggen om een seizoentje vol te racen.
dus nog maar even uitkijken op de weg.
maar het is in de 6 jaar dat ik nu motorrij wel errug druk geworden op de weg :(
en motorijders hebben het altijd gedaan op dijkweggetjes en weet ik veel waar nog meer nou ik begin er de balen van te krijgen :j : :r
weet iemand nog plekken in NL waar je zonder van je fiets af gereden te worden lekker hard kan rijden ik begin een beetje moedeloos te worden |( |(

Rij met je hersens want voor je het weet liggen ze op straat
P.S. ontzettend veel sterkte toegewenst aan de jongen waar dit topic om begonnen is.
 
Terug
Bovenaan Onderaan