Weer een debat over het gevaar van motorrijden, nu bij Joop

http://www.raivereniging.nl/markt-informatie/statistieken/wagenparkstatistieken.aspx

Als ik de typen auto's optel van bovenstaande bron reden er in 2009 ongeveer 9mln auto's rond, en 670.000 motoren.

Ik weet echter dat de cijfers die de beste man in het fragment gebruikt zeer oud zijn. Zal even bron zoeken.

SWOV heeft nieuw onderzoek gedaan, kan de oude even niet vinden waar het aantal ongelukken tegen het aantal km's werd afgezet, deze is wat recenter, en waarschijnlijk ook waar Joop zn verhaal op heeft gebaseerd:

http://www.swov.nl/rapport/Factsheets/NL/Factsheet_Motorrijders.pdf
 
Laatst bewerkt:
Das waar, het moet in ongelukken/kilometer uitgerekend worden..

Ook bij voetgangers? O-)

Ten opzichte van 2004 is het aantal dodelijke slachtoffers in auto's teruggelopen met 29.5 %
Bij motorfietsen is die daling 'slechts' 23 %
Dat steekt natuurlijk wel iets af...
 
Laatst bewerkt:
De schrijver van het artikel wordt lekker afgefakkeld, ook door professionele motorrijders.
 
Wat een stuk zeg.. Het is echt net alsof je een stuk leest wat je vroeger op school geschreven hebt voor Nederlands. Zo'n overtuigende text waarbij je dan van tevoren te horen krijgt of je vóór of tegen een bepaald onderwerp bent, en dan de argumenten er maar bij moet zoeken terwijl je vaak 0,0 verstand hebt van het onderwerp.

Het artikel zou een stuk beter zijn als hij van tevoren aan zou hebben gegeven dat hij het heeft over gasten die standaard overal 300 rijden op hun achterwiel aangezien er volgens deze text helemaal geen voorzichtige motorrijders of toerrijders bestaan.
 
dit is gewoon het resultaat van het "gedoogbeleid" bij mensen. dat je voor iedereen respect moet hebben en dat iedereen recht heeft op zijn eigen mening. en daar moet je allemaal respect voor hebben... zeggen ze.

maar ja, dan moet je het niet raar vinden als er een keer in de zo veel tijd zo'n prutser komt met een artikel over iets waar hij 0 verstand van heetft!

alleen maar bullshit daar, echt waar..
 
Sow zeg, de belastingscenten worden weer besteed aan het subsidieren van mensen die niks beters te doen hebben dan onderwerpen niet objectief voor te schotelen. Vervolgens wordt het niet objective stuk op een publieke omroep besproken, waarna de objectieve conclusie is dat je meer moet betalen als je op de motor wilt rijden ...

Van die uitzending en de voorbereiding hadden we toch weer 3 bochten met veilige vangrails gehad. En meneer vergeet wel mooi te zeggen dat die motormuizen met doodswens ook meebetalen aan de extra slijtage die zijn veel te grote koekblik aan de weg geeft. Dat de maatschapij betaald als hij in zn dikke graf SUV een kind over het hoofd ziet, omdat die krengen nou eenmaal een grote dooie hoek hebben. Hij heeft dan weer wel een mooie kreukelzone om dat op te vangen ...
 
Soow wat een hak-op-de-tak tekst. Begon me al te ergeren toen ik de eerste alinea las, maar gelukkig heb ik doorgelezen. Nu blijft alleen meedelijden voor de schrijver over.

Slecht beargumenteerde meningen, feiten die net zo goed verzonnen kunnen zijn omdat er nergens naar verwezen wordt (statistieken zeggen immers dat 87,35346% van alle statistieken verzonnen zijn) en geen duidelijke draad in zijn verhaal.. Wel leuk dat hij door zijn mening rond te blèhren weer genoeg aandacht heeft gekregen voor vandaag.

De kans dat zijn mening gevolgen gaan hebben naar aanleiding van dit prutseltje van een artikel is erg klein. Niet de discussie waard dus, imo dan.


Tot slot,

als het kon, zou ik wel boodschappen doen in een F-16 :9 .
 
dit is gewoon het resultaat van het "gedoogbeleid" bij mensen. dat je voor iedereen respect moet hebben en dat iedereen recht heeft op zijn eigen mening. en daar moet je allemaal respect voor hebben... zeggen ze.

maar ja, dan moet je het niet raar vinden als er een keer in de zo veel tijd zo'n prutser komt met een artikel over iets waar hij 0 verstand van heetft!

alleen maar bullshit daar, echt waar..

We gaan niet aan de grondwet morrelen he?
Kijk wat ik wel heel storend vind, is dat zo'n lul met vingers met publieke middelen wordt betaald om zoveel kolder te verzinnen. En daar kan ik inderdaad geen respect voor opbrengen. (Oftewel: Als iemand hetzelfde roept bij RTL haal ik mijn schouders op. :X )
 
Ach ja, men moet wat te onderzoeken/zeiken hebben, nietwaar? Typisch Hollands toch? Lekker polderen enzo...
Deze "feiten" zijn ook weer fijne gespreksstof op feestjes de komende tijd. Ik kijk er nu al naar uit. Jottum.
 
opzich heb je gelijk, maar jij bekijkt het een beetje vanuit een belastingtechnisch oogpunt. ik bekijk het meer vanuit een sociaal punt. ga je als journalist een hoop leugens verzinnen en kun je hetgene wat je zegt niet argumenteren, dan vind ik dat er een instantie moet zijn die je rechte intrekt. je houdt je immers niet aan de regels, en daar zijn ergere straffen voor dan geldboetes!
 
De 4 daagse lopen is ook levensgevaarlijk. Er viel meen ik vorig jaar een dode. Afschaffen dus.
(cynisch)

Wil wel eens cijfers zien van ongelukken met de motor waarbij niet de motorrrijder zelf als schuldige aangewezen is.
Ik denk dat dat cijfer hoger is dan een ongeval waarbij de motorrijder als "schuldig" aan te wijzen is.
Moeten we dan die andere verkeersgroep gaan verbieden??
Allemaal slap gelul en de betreffende columnist was ook al zo'n zwetser.
 
Sja ik heb liever dat motorrijden wat spannender is. Ik ben geen lid van belangen organisaties omdat die alleen maar de sensatie eraf halen met veilige vangrails, hesjes ICE tel-nrs en wat nog meer. Als men zo krampachtig doet over de motor kan men beter in de auto gaan zitten. HEt is de helaasheid der dingen dat iedereen die er wat over te zeggen heeft (ie belangverenigingen overheden enz) in ons landje niks anders meer kan dan reguleren,veiliger maken beperken. Er is in Nederland domweg niks anders te doen dan beperken... Als men dat niet zou doen dan zouden genoemde verenigingen geen bestaansrecht meer hebben omdat ze dan echt niks doen. Liever dat dingen weer teruggedraait worden en dat er weer minder motorrijders in NL zijn die oogluikend wordt toegestaan met een blerpijp door de file te steken. waar heb ik dat ding anders voor dan het Hooligan gehalte? Zuiniger is een motor niet (1op20 met 200 kilo vs. 1op16 met , al gauw 500 kilo of veel meer)
 
er zijn meer gevaarlijke hobbies.. zoals skieen en dat mag nog steeds zonder helm of bescherming of 'opleiding' whatsoever..

en ach ja er zal altijd wel weer iemand komen die motorrijden gevaarlijk vindt en tja je loopt ook meer risico en dat risico nemen we ....
 
Joop :')

Ja mensen motorrijden is gewoon drugsgebruik en er is totaal geen noodzaak iedereen kan gewoon twee uur per dag in de file staan aldus links.

( Met deze manier van denken kan je gewoon ik je bed blijven liggen, fietsen gevaarlijk, extreme sporten gevaarlijk, trappen in huis gevaarlijk, kleine auto's gevaarlijk :/ )

Maar wie leest Joop nou, viel nog mee dat hij niet begon over onnodig brandstofgebruik
 
opzich heb je gelijk, maar jij bekijkt het een beetje vanuit een belastingtechnisch oogpunt. ik bekijk het meer vanuit een sociaal punt. ga je als journalist een hoop leugens verzinnen en kun je hetgene wat je zegt niet argumenteren, dan vind ik dat er een instantie moet zijn die je rechte intrekt. je houdt je immers niet aan de regels, en daar zijn ergere straffen voor dan geldboetes!

Er is (bij mijn weten) nou eenmaal geen orde van journalisten die je terug kan fluiten wanneer je als journalist onzin verkoopt. Ook voor journalisten geldt dat ze de meest aperte onzin kunnen en mogen spuien zonder dat er een haan naar kraait.
Draai het anders maar eens om: Als je niet meer mag verkondigen wat je zelf wilt, verval je al snel in één of andere vorm van dictatuur en dat lijkt me ook geen oplossing.
 
Nou Gerard Mulder goed nieuws je beste/langste tijd zit er al op, mocht je heengaan dan organiseren wij een mooie motortocht special voor jou

Graag gegaan :+
 
Als je niet meer mag verkondigen wat je zelf wilt, verval je al snel in één of andere vorm van dictatuur en dat lijkt me ook geen oplossing.


Ervaring thuis? :P







;)


o foei , roflastc dat was niet aardig....

Verder moeten journalisten ook nonsense kunnen spuien het alternatief is dat er veel minder journalisten zijn omdat niet iedereen statistiek en wat nog meer goed kan lezen en interpreteren. Wellicht moeten universiteiten maar kranten gaan uitgeven en invullen dan weet je zeker dat hetgeen in de krant staat de minste twijfel kent.
 
Het valt me op dat mensen die niet motorrijden vaak afkeer hebben naar motorrijders... -O-
Met uitspraken als: 'allemaal aso's' blablabla idioten Ze gaan altijd roekeloos en rakelings langs je.
Dat komt omdat koekblikkers 9/10 x TOTAAL NIET opletten. Kijk maar naar koekblikkers die rijbewijs A hebben gehaald die zeggen stuk voor stuk ineens veel beter op motoren te letten.
Ik denk dat er meer 16-jarige met brommers overlijden dan motorrijders.
Het lijkt wel alsof mensen je gewoon niet gunnen dat jij wel vlot door het verkeer kan gaan.
In plaats van de motorrijders zo af te zeiken met zn domme verhaal kan hij beter gewoon gaan spiegelen in zn auto :X
 
Let ook op het zinnetje van die man in zijn eerste alinea. Hij heeft het niet over de motoragent en de motorracer, want die "kunnen heel goed voor zichzelf opkomen".

Dat verklaart natuurlijk waarom hij in de auto niet op motorrijders let: ze moeten maar voor zichzelf opkomen.

Overigens heb ik ooit toch echt een politiemotor op de trambaan zien liggen met ambulance erbij, en een VW golf met een flinke deuk in zijn linkerflank.
 
Met die redenering zou auto rijden het gevaarlijkst zijn, puur omdat daar de meeste doden zijn. *O* Relatief zullen er veel meer voetgangers zijn dan motorrijders ;)


Als je het per afgelegde kilometer gaat bekjiken is voetganger verreweg het gevaarlijkste hoor.. :+


Edit: volgens mij had iemand dit al geopperd zie ik net :X



Overigens heb ik ooit toch echt een politiemotor op de trambaan zien liggen met ambulance erbij, en een VW golf met een flinke deuk in zijn linkerflank.

Dan had de auto dus voorrang....
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan