Weer een gevaar erbij: (toename) lachgas in het verkeer.

Ben ik het zeker mee eens, ben zelf ook geen heilige. Maar als je ziet met hoeveel gemak en zonder na te denken de jeugd tegenwoordig alles neemt... bij het gebruik daarvan moet je gewoon heel goed je verstand gebruiken en dat gebeurt tegenwoordig niet meer heb ik het idee.

En idd, als alcohol vandaag de dag uitgevonden zou zijn dan stond het binnen de wet op nr1 als verboden middel. Maar zoals je al zegt het is geaccepteerd binnen de maatschappij.
daarom moet je het niet verbieden maar reguleren.
In een klap los je heel veel problemen op.
 
dat ook.

Maar als je drugs massaal maakt in fabrieken/kassen dan heb je een goede kwaliteit tegen een hele lage kostprijs.
Dan is er voor criminelen geen geld meer te verdienen.
Je bespaart op politie/justitie en verdient eraan.
Klopt, kijk maar naar portugal, daar is drugs gedecriminaliseerd en het aantal drugsgerelateerde doden/misdrijven is gekelderd.
Of zelfs in de VS, in de staten waar wiet is gelegaliseerd haalt de lokale overheid van Colorado meer dan een miljard per jaar aan belasting op wiet binnen.
 
Kijk als je nou per ongeluk de volgende ochtend met alcohol in je bloed achter het stuur stapt, stom/foutje, maar kan gebeuren.
Dit spul duurt maximaal enkele minuten en je bent die minuten volledig wazig. Hoe haal je t in je hoofd dat je lachgas en rijden kan combineren... En als lachgas gebruikt, wacht dan gewoon even die paar minuutjes en dan is t ook weer klaar :')
Eens, maar de laatste regel klopt helaas niet en dat is juist het probleem. Na de echte roes, blijf je nog uren "onder invloed" waarmee je niet zou moeten rijden. Paar weken geleden nog een paar jonge knapen op hun gezicht zien gaan met hun scootertje, ballonnetjes aan de mond. Verzin je toch gewoon niet, ga lekker ergens op een grasveldje liggen. Voor hetzelfde geld raken ze mij of mijn dochter op de fiets.
 
Al een eeuwigheid zoeken mensen naar manieren om op een "hoger" niveau te komen,dat gaat met verbieden echt niet ophouden.
 
Voor hen die niet begtijpend lezen: Hij parkeert zijn auto, dat doe je nadat je gereden hebt, en hij was niet van plan om te gaan rijden... dan hoef je ook niet te parkeren. Het lijkt erop dat hij lazarus uit de kroeg in zijn auto is gestapt en daar immekaar gezakt is.

Parkeren is hier gewoon correct gebruikt, en trouwens alleen in de titel in het artikel hebben ze het over stilstaan op de weg en het van de wereld zijn waardoor hij geen aanstalte maakte nog te gaan rijden;)

Parkeren is het laten stilstaan van een voertuig, niet zijnde een (brom)fiets, langer dan nodig is voor het (onmiddellijk) laten in- en uitstappen van passagiers of voor het (onmiddellijk) laden en lossen van goederen. Parkeren is normaliter het sluitstuk van een rit, tocht of vlucht.
 
Terug
Bovenaan Onderaan