Weer een GS1000

Rob.Z1

MF veteraan
12 okt 2009
7.077
0
65
Huizen
#53
Ik heb er niets meer van, alleen de foto's
Ik kocht hem als een vd eersten,en had er veel bekijks mee in die tijd,wie oh wie heeft hem?
Gekocht en verkocht Ton v Heugten Amersfoort, staat deze Suz ook in die omgeving?

 
Laatst bewerkt:

sunikoi

Die hard MF'er
10 jul 2005
604
0
17
#55
ik zit op wat fotootjes te wachten van je gs met de ohlins er op vind't wel leuk. gaat zo door!

Zal nog ff duren, de oude schokbrekers zaten met een vork
op de achterbrug, en de nieuwe hebben 2 ogen.
Moet eerst de achterbrug frezen, en dan een
aluminium deel frezen, en dat weer inlassen.
Is ff werk, maar wordt dan wel weer netjes.

:Y :Y :Y
 

loeser

Die hard MF'er
28 okt 2003
310
0
buitenland
#56
De ogen op de ohlins zitten er tog in geschroeft, kun je er geen gaffels op laten zetten, ik heb jaren terug de zelfde achtervork in mij z1000r gehad en had wp schokers achter heb ze toen aan laten passen bij nico bakker van oog naar gaffel. omdat ik de zaag niet in de achtervork wou zetten.
 

sunikoi

Die hard MF'er
10 jul 2005
604
0
17
#58
De ogen op de ohlins zitten er tog in geschroeft, kun je er geen gaffels op laten zetten, ik heb jaren terug de zelfde achtervork in mij z1000r gehad en had wp schokers achter heb ze toen aan laten passen bij nico bakker van oog naar gaffel. omdat ik de zaag niet in de achtervork wou zetten.
Klopt, heb ik niet eens aan gedacht, zal de optie open houden.
Hangt er vanaf wat het kost, en het is natuurlijk ook leuk om het pas te maken.
Kan natuurlijk ook zelf een nieuwe gaffel maken.
Bedankt voor de tip, heb nu meerdere opties. :}
 

sunikoi

Die hard MF'er
10 jul 2005
604
0
17
#59
Hey, die was mij laatst niet opgevallen. Vind hem er zeer netjes uitzien! Past neem ik aan precies zonder gebruik van spacer?
Nee hoor, moest echt alles pas maken, inclusief spacer(heb ik nu gemaakt, maar zit een foutje in, dus moet ff over).
Heb geen satndaard wielen en schijven, dus alles is anders.
Komt ook een lager in de montageplaat, omdat ik de remklauw onafhankelijk van de
achterbrug af steun.
Hiervoor moet de plaat om de as kunnen scharnieren.
 

Frits!

MF veteraan
15 mei 2005
1.365
0
37
Den Haag
#60
Nee hoor, moest echt alles pas maken, inclusief spacer(heb ik nu gemaakt, maar zit een foutje in, dus moet ff over).
Heb geen satndaard wielen en schijven, dus alles is anders.
Komt ook een lager in de montageplaat, omdat ik de remklauw onafhankelijk van de
achterbrug af steun.
Hiervoor moet de plaat om de as kunnen scharnieren.
Wat is het voordeel om de reactiestang van de klauw niet aan de brug, maar aan het frame te bevestigen? (zo ga je het doen toch?)
 

sunikoi

Die hard MF'er
10 jul 2005
604
0
17
#62
Wat is het voordeel om de reactiestang van de klauw niet aan de brug, maar aan het frame te bevestigen? (zo ga je het doen toch?)
Dit systeem werd vooral begin jaren 80 toegepast, en
voor zover ik het weet, was dit om tijdens het remmen het
stuiteren van het achterwiel tegen te gaan.
Ik pas het ook alleen maar toe omdat het in dat tijdbeeld past,
of het werkelijk werkt weet ik niet.
 

sunikoi

Die hard MF'er
10 jul 2005
604
0
17
#63
Hey....nog een oude(re) Soes met Braking OZ wielen *O* :}

Dit is de mijne met (bijna) dezelfde wielen......

[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]

Wielen staan perfect bij je soes, zie ook een mooie voorvork met radiale klauwen,
hulde, mooie combi.
De UPS voorvork met radiale klauwen ga ik gebruiken voor de volgende
gs 1000, die er bijna htzelfde uit gaat zien.
Alleen de eerste blijft min of meer klassiek,twinshocks, conventionele
voorvork, gewone remklauwen.
De 2e moet er hetzelfde uitzien(bijna), maar met UPS, radiale klauwen, monoshock,
veel modernere spullen, en meer racy.
Das het plan.
 

bartdeleeuw

Die hard MF'er
3 mrt 2010
512
0
39
hazerswoude rijndijk
#64
Dit systeem werd vooral begin jaren 80 toegepast, en
voor zover ik het weet, was dit om tijdens het remmen het
stuiteren van het achterwiel tegen te gaan.
Ik pas het ook alleen maar toe omdat het in dat tijdbeeld past,
of het werkelijk werkt weet ik niet.
Ik met een stomme vraag: maar als je de bevestiging op het frame maakt hoe doe je dat dan? Want als je achterbrug inveert en je frame niet dan is dat toch niet goed voor de bevestiging? Of zit dan de beweging in je remklauw/bevestiging op je as?
 

sunikoi

Die hard MF'er
10 jul 2005
604
0
17
#66
Ik met een stomme vraag: maar als je de bevestiging op het frame maakt hoe doe je dat dan? Want als je achterbrug inveert en je frame niet dan is dat toch niet goed voor de bevestiging? Of zit dan de beweging in je remklauw/bevestiging op je as?
Hey Bart,geen stomme vraag, als je het niet weet, is alles lastig.
De adapter zit met een kogellager op de achter-as, dus als je de trekstang
los zou maken, kan je de remklauw gewoon om de achter-as heen draaien.
Je hebt dus gelijk, als dit niet zo was, zou je bij het inveren rare krachten krijgen, en het veren zou gewoon niet lekker, of bijna niet gaan . :]
 

sunikoi

Die hard MF'er
10 jul 2005
604
0
17
#68
Eindelijk weer wat gedaan;
Balhoofdpen gedraaid, titanium moer gemaakt(komt nog een dop in),
en beugels gemaakt om het contactslot te monteren, en een nette kunststof afwerking hiervoor.
Voorpoten van een fireblade(95??) er in.

 

bartdeleeuw

Die hard MF'er
3 mrt 2010
512
0
39
hazerswoude rijndijk
#75
Hey Nico, goed om te zien dat je weer aan je gs kan klussen! Ziet er mooi uit die gaffels. Waar heb jij die van gemaakt? Haal jij staal/aluminium enz via je werk of heb jij een adresje in de buurt? Anders wil ik dat adresje ook wel weten aangezien ik ook nog wel wat materiaal nodig heb voor mijn project. Ik hoop dat je vorderingen nu sneller op mekaar volgen😉!
Grt.