Weer een keer rond..

pdv_moto

Mooi Weer Rijder
Donateur
20 sep 2013
10.051
5.452
Waarschijnlijk geen lange verhalen, maar als de tijd er is wil ik wel wat herinneringen optypen..

Dag-vantevoren op bedevaar geweest in Maashees..
30108434595_5cf943fa4f_b.jpg


Lunch met Sjaak. Leuk!
 
1e Dag : 5Oct.


Op tijd weg, doel is tot ergens in polen, hotel zoeken om om te werken en de ppts af te maken (zucht).

Onderweg naar Warsaw, met tussendoor een werk-vergader-telefoon-sessie gepland bij MacDo Hengelo.

Rijd lekker, ondanks nog wat woensdagochtendstpits (die wordt ook steed vroeger en drukker).

Duitsland. Mooi weer. Motor uitlaten!
Vibraties ? (nee, momenteel loop de motor heelijk trillingsvrij, is wel eens erger geweest..)
En we rijden net +/- 1000km na groot onderhoud... ?
De fameuze riem heeft er nu 12000 km opztten en zou nog 8000 moeten kunnen hebben.. (Hoop ik)


Dan, Na een dik uur lekker doorjakkeren in D: hoor ik daar een Ducati achter me.. ?
WTF waar komt die vandaan ??
Niets te zien in de spiegels??

Ooops.

Dit dus:
29506613713_302633e2f4_b.jpg


Viel nog mee: geen onderdelen kwijt, want alles is zo ontworpen dat het bijft hangen bij losschroeven (en dus ook bij lostrillen).

Inspectie naast langsrazende 40toners... Snel door maar.

En, mooi: in 18min gefixed bij een motorzaak die ik met wat rondvragen en googlen snel kon vinden..
Dank aan deze jongens
Startseite
(Wilden er niets voor hebben, dus dan maar 20E Trinkgeld)
Timing van 18min is verifieerbaar..
http://myadventure.bike/Trips/315

Verder hele middag regen...
Goede test voor mn regenjas en broek.

Met moeite haal ik de poolse grens om 1800, en zoek snel een droog hotel.
Morgenochted moet blijken of de wifi hier goed genoeg is om te vergaderen.


Andere aantekeningen:

De IXS GoreTex handschoenen houden zich Brilliant. Binnen helemaal droog. (geen indruip, want jas er met moete steeds overheen getrokken)

De Daytonas slaan een heel klein beetje door bovenop de voet: Heb ze al sinds retour-Juni niet meer ingevet- Stom.

De regenjas: wappert telkens stuk. Ductape. Straks even foto plaatsen...

Garmin: Batterijen voor de TPMS - vergeet ik steeds.

Garmin: ge-emmer als je wegrijdt vanuit een plek zonder GPS coverage.. Bijft die lullig msg van "GPS-off" terugkomen en dan moet je rebooten voor hij weer n GPS fix pakt. Handig op de Autobahn.

Nader verslag later.

Shopping lijst :
- meer ductape
- schoenvet
- twee batterijen voor de Tyre-sensors (Garmin, batterijtjes gaan 1yr mee, type BR1225 meen ik)
 
Laatst bewerkt:
Emoties als angst, onzekerheid en boosheid kun je onder controle houden door te focussen op de status van je uitrusting. Basic survival skills. :Y

Ben benieuwd of er later wat meer beleving in het verslag komt. Hoe dan ook. Ik kijk uit naar het vervolg.
 
06 Oct.

4 uur regen + 30min droogwaaien (link naar route)
blij dat ik bij hotel ben.
(en nu weer zonnig buiten...)

schouders regenjas deels losgewaaid.
ingeregend via hals.
mouwen van jas en broekskruis ook niet 100% watervast.

Handschoenen IXS goretex nu wel doorweekt, maar rechterhandschoen was al eerder nat: door niet-opletten bij tolplaza, het sluiten luistert heeeel nauw, en bij foutje weet je dat na 5min - te laat.

Laarzen: redelijk, maar slaan idd beetje door op bovenkant. Leer is daar doorweekt.

fotos: later.
verslag: wellicht...
 
Laatst bewerkt:
Rij je nou zo hard of is je regenjas dikke naad?
Hoe dan ook, ik zie uit naar 't volgende stukkie 😎

Beide: vandaag weer klein scheurtje naast de ductape op rechterschouder. Dit na gisteren wat poolse snelweg, en vandaag uurtje doorkachelen op brandnieuwe en rustige autobahn van Nove Mesto naar Bratislava. Boven 140 is dodelijk voor die jas.
Maar mn rol ductape is nog niet op...
(maar dit is bijna off-topic, ik doe TZT wel een review van die regenjas, en de IXS hanschoenen...)
 
10 Oct: Eindelijk weer even op de motor... 2x4km.
Woon-werk-dingetjes in regen.
Ook in spits is Pools verkeer relaxed, tolerant. Weinig te melden.
(Oja: eindelijk batterijen voor de TPMS gevonden... en guess what: de brandnieuwe batterijen geven nu al low-batt waarschuwing, dat krijg je met niet-gangbare batterijen..)

11 Oct.
Om 1230 laatste mail verzonden.
Afscheid van de mn kantoorgenoten (ik was op hun kantoor te gast - een kantoor werkt toch prettiger dan een hotelkamer). Was te gast bij een startupje gehuisvest in http://idid.pl/.

En dan Eindelijk weer Rijden.
Snel nog even een token-foto, bewijs dat de motor in Warsaw was:
29644228093_7d0ac62fd3_b.jpg


En Dan Lekker Rijden. Zelfs met regen en veel modderige "Baustellen".

Richting Krakow. heel veel Regen. Verrassend Vroeg donker.
Krakow, alwaar het vinden van hotel in het one-way-system nog niet mee viel: de GPS zei 100m Links, hotel was 100m Rechts. Ben ik om-niet over stoep en tegen verkeer in gerommeld. Was ook weer een ervaring.

Routes Alhier..

Meer Verslag: Later.
 
12 Oct.

Met veel werk wat fotos in Krakow geschoten (is toch een beetje een must.. tourist-trap). Regen. Gridlock. Doolhof. Garmin-hmpf.

Dan met Regen richting Slovakia.

En als je dan even een beetje droog waait... Gaat het weer regenen..

Slovakia : Mooi land (droog nog mooier), en Lekker rijden.
Op tweebaans wegen is men vrij tolerant: je mag er langs.
Ook 10km achter ambulance meegezogen. was wel lekker met die soms verstopte tweebaans.

Maar Bratislava in de spits .. hmmm.
Waarschijnlijk is filefilteren hier niet toegestaan: ben paar keer op zn duits afgeblokked.
Rijbanen wel lekker breed, dus soms ook lekker opschieten terwijl de koekblikken stilstaan.
Maar opletten voor "duitsers" dus.

Foto van de dag: View richting de Tatra mountains. Mooi eh?
30199236301_80c45bae01_b.jpg


Langer verslag later, als ik weer meer tijd heb.
 
Laatst bewerkt:
Beide: vandaag weer klein scheurtje naast de ductape op rechterschouder. Dit na gisteren wat poolse snelweg, en vandaag uurtje doorkachelen op brandnieuwe en rustige autobahn van Nove Mesto naar Bratislava. Boven 140 is dodelijk voor die jas.
Maar mn rol ductape is nog niet op...
(maar dit is bijna off-topic, ik doe TZT wel een review van die regenjas, en de IXS hanschoenen...)

_O- _O- Straks meer ductape dan regenjas _O- _O-
 
13 Oct.

Geen Regen.
even zoeken naar een Austria Vignette (de motor-vignettes zijn op...?)

Richting Wenen: prima splitten op de Autobahn, maar wenen zelf nogal krap. half uurtje in file.
paar uur bij Collega, even werken.

Prima Rij-Middag.
Toch wat trillen, en vooral weer Vibraties bij hard-remmen-voor: zou voorwiellager weer... ?

Gasthof via afgelegen weggetje, leuk.
Maar dan: IDSN internet snelheden ??? (jrn 90, wie weet nog hoe heerlijk snel IDSN toen was...)
M'n 4G is veel sneller, maar die beperkte roaming-data-bundle eh...
Gelukkig is M-F lekker character-based, en dus Snel.
 
14 Oct.

eerst lekker rijden, maar vibraties worden erger..

garage gevonden.... lang verhaal maar verder op huurfiets... F700GS. Lekker ding, maar toch.
weer even lekker rijden maar dan regen, regen, regen..
vanaf tankstation een guesthouse bij Skofja Loka geboekt, we gaan t zien.

Edit1: regen regen regen... geen fotos van de huurfiets, maar ik vond deze..
Faith has a way of saying: Enough Vignettes..
5b2c80a6af303da7b364245f7251338c
 
Laatst bewerkt:
Je moet na elke regel even "stop" schrijven ivm de telegramstijl van je verhaal.
Ik wordt er heel gejaagd van :+

Verder pittige rit wel,ben je nu voor het werk op reis of reis je en neem je werk mee?
 
15 Oct.

Vertrokken zonder regen.
10min later: Regen. en Forse Regen. Bellen en stromend water over asfalt.

29709642024_6bc358041f_b.jpg


Ook nog de prijs te vergeven voor de minst-vriendelijke tankstation-houder.. later.

Toch mooie rit: Skofja Loka - Ziri - Idrija - dan stukje snelweg naar Trieste.

Bij Trieste alweer bijna zonnig, rommelig stadje, relaxed italiaans verkeer (maar Slovenia ook heel vriendelijk voor motoren), wel duur-touristisch centrum, want Cruise-Liner in de haven.
Veel muricans op het Pizza unita d'Italia, maar ik moest en zou een foto hebben van de (huur)motor aldaar (dont ask).

Trieste - Koper - Portoroz: en toen was het zonnig. Lekker even opdrogen voor aankomst.
(motor staat voorlopig in gratis donker hoekje in de hotelgarage... )
30254242291_4a29b21124_z.jpg


Koffie, ijsje, .. morgen nog een social item en dan moet ik weer aan even werk gaan denken.

(@Paul: ik heb werk mee, laptop-remote,
en ik ben ook "voor werk op reis", presentaties houden en luisteren naar anderen... )
 
Witam, czy ktos z `Polaków mieszkajacych w Holandii jest na tym forum?

Hallo allen, zijn hier misschien de Poolse rijders die in Holland wonen ?
 
21Oct.

Ochtend nog wat "werk", dan rijden.
Van Rovinj richting Villach om mijn eigen Beauty weer op te halen.

De vervanger is een GS, dus ik wilde hiermee ook graag eens via Bovec rijden....
Was nog even spannend: boven 1000m lag de 1e sneeuw vh seizoen.
29841654104_62bc50d57a_z.jpg


Bleek nog best vlot te gaan, dus op Vrijdag nog mn eigen fiets kunnen ophalen, net voor sluitingstijd.

In donker een Gasthaus gevonden met matige, falende Wifi, maar ok kamer en ontbijt.
 
Laatst bewerkt:
22Oct

Start mistig en wat koud in Oostenrijk. Doorrijden maar.
Korte controlefile bij Grens D. Doorgezwaaid.

Even Zonnig in Z Duitsland.
Lekker mij Eigen ST weer eens uitlaten op een Autobahn.
Gefilterd bij Munchen
(mag niet in D? Maar bij Munchen zijn de wegen lekker breed en verkeer was tolerant).
Wat kan het daar trouwens druk zijn op Za-ochtend ???

Weer Regen.
Weersverwachting is niet gunstig (mist verwacht in NL?),
dus ik besluit zoveel mogelijk km te maken om op Zondag nog tijdig thuis te zijn.
En wanneer de mist invalt kruip ik wel ergens in een autobahnhotel of gasthaus....

Veel Buien, maar rijden gaat ondanks veel Stau en Baustelle best vlotjes.
(niet meer gefilterd, banen te krap en het duits zaterdagverkeer voelt niet lekker, niet regelmatig)

Nurnberg: Regenbuien.
Frankfurt: Regenbuien.
Regen en wind, dus... geen mist?
Besluit in omgeving Koln om maar door te bijten naar huis.
Uiteindelijk slechts paar mistbankjes bij zoetermeer...

Net op tijd thuis om nog wat te bestellen bij de bezorgbeer.
Toen flinke Zzzzz.

Samenvatting op kaartje
cd316802ff2e7fd22063ca7af10bf121


Detailverslagen: als ik tijd+zin heb (in de kerstvakantie...)
 
Terug
Bovenaan Onderaan