weer een kettingvraagje

Fabian

MF veteraan
27 jan 2002
4.483
0
Rijsbergen
Net mn ketting maar weer es gereinigd en k zie nu dat ik 1 O-ring mis en dat er aan eentje al een stukje van het rubbertje loshangt......do I have a problem now :?

K smeer mn ketting elke 300 km met S100, heb er 12000km opzitten en heb m pas 1,5 mm (op de achterbrug dus he)hoeven op te spannen.
 
als je weet wat voor ketting het is kan je eventueel de slechte schakels vervangen voor klinkschakels dat is als je het niet vertrouwt.
Ik zou de ketting gewoon vervangen.
Je moet er niet aan denken als ie verder demateraliseerd en besluit dat je verder maar moet gaan lopen.!!
 
Oops... als je een O-ring mist, dan gaat de smering verloren tussen de pen en de bus, daar is de O-X ring voor. Gevolg is grotere slijtage. Controleer direct of de pen niet 'gedraait'is dat kan je zien aan het klinksel, zo ja, zo snel mogelijk laten vervangen. Missende O-ringen is meestal te wijten aan slecht onderhoud :? de O-ringen zijn van rubber, hou je die niet vochtig (dmv kettingvet oid) dan drogen ze uit en brken ze uit
SUC6
 
Klote spul dus dat S100.
Ach, het hoeft niet aan S100 te ligge :?
Als je keting smeert, doe het dan na de rit, dan loopt het vet lekker tussen de noodzakelijke componenten. En smeer ook een beetje tussen de binnen en buiten plaat (Waar de ringen zitten) *D
Of... koop een rollenketting en ga om de 200 km je ketting 'uitkoken'. Volgens mij is hier al eens een onderwerp over geweest :?
 
Dit topic is een mooie gelegenheid om even een vraag te stellen. Bij het optrekken klappert de ketting. Dit was eerder ook al het geval. Ik heb toen de ketting gespannen. Nu, ongeveer 600 km verder, begint dat tikken weer te komen. Is dit een aanwijzing dat de ketting, tandwielen vervangen moeten worden?
 
Is dit een aanwijzing dat de ketting, tandwielen vervangen moeten worden?
Heppie de ketting volgens de handleiding gespannen? :? Controleer het volgende, pak bij het achterkettingwiel de ketting op het achterste punt beet, trek eraan, komt de ketting los, dan is de ketting sterk verlengt, teken van vervanging. Controleer ook de punten van het kettingwiel, zijn ze nog mooi scherp of al ingesleten en krom in de draairichting? Tikken komt vaak van een ketting die bij het voorkettingwiel 'snel' de bocht om moet en dat niet meer kan...
SUC6
 
Terug
Bovenaan Onderaan