Weer een nieuwe helm kopen

met een arai zonder oordoppen rijden is gewoon niet tedoen. ik heb na een paar km op een 80 km weg al last van mn oren.. de meeste herrie komt wel door mn kuip ruitje maar stil is hij verre van.

Wijze woorden :+
250px-Yoda.jpg
 
Het is ook mogelijk nieuwe wangstukken voor je Shoei te kopen: ik heb het recentelijk gedaan en de helm zit als nieuw.

:^


Enne, nu je een 1000rr met Yoshi hebt moet die helm toch niet stil meer zijn.
Die demper moet brullen en dfat moet je kunnen horen ook :9
 
Tja dan valt de Schuberth concept af.........was fijne helm heb nu de C2 en is heerlijk mee rijden, ben zelf brildragend en met t zonnevizier ideaal.....

Heb ik vorige week geprobeerd, inderdaad zat perfect maar een windruis pfffft , niet normaal, kon hem terug brengen, en vandaag een caberg opgehaald, (ik wilde een zilverkleurige en die hadden ze niet in mijn maat)maar had met een zwarte gereden en die beviel prima, maar je komt niet er niet onderuit om toch enige vorm van gehoorbescherming te dragen.
Veel succes!!
Meta
 
Justice strike : Bandit moet nog te koop worden gezet. Tijd..


XR1000 klap ik met een ongeval hard met mijn kin tegen de "onderkaak" van de helm, denk dat mijn kaak iets minder sterk is en de klap zal absorberen :X


Dus iets meer ruimte zou wel wenselijk zijn denk ik :+

als dat kan heb je zowieso of een te grote helm, of de helm niet goed vast gegespt. zo'n helm moet niet van je hoofd kunnen bewegen, ook niet zodanig dat de kaak tegen de onderkant komt.

daarbije, beter dat dan een potje ;)
 
Laatst bewerkt:
Ik heb zelf een Shuomy gekocht. Ik kan mijn zonnebril dragen en oordoppen gebruiken.
Deze helm vind ik erg prettig zitten. Er zit standaard ook een anti fog vizier in dus geen beslagen toestanden. Wat ik ook erg fijn vind aan deze helm is de dubbel D sluiting je kan je kin band dus goed strak aanzetten.

Succes met je markt onderzoek op zoek naar een kwalitatief goede helm die aan jouw eisen voldoet
 
Ik heb zelf ook een S1, ik vind hem heerlijk. Schijnt een van de stillere helmen te zijn maar ik vind hem nog lang niet stil. Kan je nagaan wat de rest doet ;) . verder bevalt ie uitstekend, ik zou geen andere willen. Vriend van mij heeft ook Arai, die wil niks anders meer..
 
Ikzelf heb een Fiberglass HJC.

Vind ik een fijne helm, mijn broertje had een zwarte helm....merk even kwijt. Maar aangezien hij een Firestorm heeft en weinig kuipbescherming had hij nogal last van lawaai in de wind (met oordoppen)

Nu heeft hij een Schubert gekocht... Zo stil heb ik ze nog niet gezien. :}

Slechte ervaringen opzij zetten, kopuh :}
 
* suomy (van den goorbergh rep.) superfijne helm, maar wel een beetje herriebak.
* agv (mcladdin rep.) herriebak en tocht voor m'n ogen.
* shoei xr1000 fijne helm en zelfs zonder whisperkit nog redelijk rustig, whisperkit zit wel in de planning, plus ventilatie is beter dan de andere helmen.

Deze info is gebaseerd op mijn kop, en dus mijn eigen mening. O-)
 
Laatst bewerkt:
Arai is denk ik de beste helm die je kan kopen maar windstil zijn ze absoluut NIET (ik rij zelf met Arai)

Arai zou ik dan ook zeker niet aanraden als je geen doppen in je oren doet, maar zijn die gele kneedbare dopjes geen oplossing? Die gebruik ik elke dag en dat werkt dikke prima!

Ik heb Nolan, Shark en AGV gehad maar die kunnen niet tippen aan het comfort van een Arai....nogmaals dat is mijn bevinding.
 
Laatst bewerkt:
Ik ga morgen zelf kijken bij Termaat voor de AGV titech kijken, ben jij nog wijzer geworden?

Deze dus :

Ti-Tech_Dart_white_3_4.jpg


:$ t is wel een groot plaatje :$
 
Laatst bewerkt:
Hmm Schubert vond ik altijd wel aparte helmen maken, ook zeer nette modellen. Maar dat ze nu ook een uitvoering met verwarming hebben uitgebracht vind ik toch wel heel luxe, jammer dat er geen warmteregelaat op zit, kon je hem wat koeler zetten. Aangezien je zegt dat de helm erg warm is.

:+
 
ik heb hetzelfde probleem met mijn kin tegen voorstuk aan.
zowiezo nooit alleen naar merk kijken ik heb ieder jaar een nieuwe helm en heb gemerkt dat merk wat pasvorm betreft ook al niet uniform zijn. (sommige passen echt geweldig modelletje duurder zelfde merk past voor geen meter) heb zelfs ook een arai met gemak op gekregen maar een half uur geworsteld om eraf te krijgen en daarna gewoon twee dikke schaafplekken op mijn kop gehad (hoe dit kan weet ik nog steeds niet)

Heb heb 2 maanden geleden weer een nieuwe gekocht en na bij joppen motoren vd pol motoren motomade hein gericke geweest te zijn ben ik naar duitsland gereden naar monchengladbach daar zitten louis en polo in zowat dezelfde straat en die hebben zowiezo veel meer keuze. Uiteindelijk ben ik deze keer gegaan voor een römer welke stiller is als de meeste die ik ooit heb gehad. Lekker comfortabel (maar wel licht klemmend natuurlijk) zit en niet duur was.

Ik heb al de volgende merken gehad:

HJC, Caberg, Airoh, Shoei, Lazer, Nolan (2x bevielen beide goed), X-Lite (ook nolan alleen de oude mallen), Shark, Nero, Madhead(crosshelm) en nu dan een Römer

Zoals je ziet wil het merk mij niets meer zeggen ik ga gewoon passen en proberen en welke mij fijn zit neem ik. Of het nou ABS of polycarbonaat of polyester, polyethyleenvezel is boeit mij niet zo heel veel meer omdat die niet de kwaliteit op zich bepalen alleen de levensduur en die is bij mij toch nooit langer als een anderhalf jaar.
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan