Weer een trajectcontrole: A12

De maatregel is bedoeld om de uitstoot van fijne stofdeeltjes te verminderen. Fijnstof is schadelijk voor de gezondheid. Nederland voldoet op dit moment niet niet aan de Europese richtlijn voor luchtkwaliteit.

Nou, ik denk eerder om de staatskas te spekken -O-
 
Nog een paar jaar, dan worden van alle knooppunten kruispunten gemaakt. inclusief stoplichten. aanvangssnelheid 50km/h, en aangezien dat toch een aangenaam snelheidje is geldt dat maar direct voor de rest van de snelweg, nietwaar Karla :r ?

In Engeland hebben ze nu trouwens een proef met GPS-chip in de auto, die controleerd waar je rijdt en hoe hard je daar mag. Schijnt goed te werken, dus heel erg lang kan het niet meer duren voordat ook zo'n miljoenen-project hier wordt ingevoerd. Zou wel heel fijn zijn he, Karla :r

Misschien moeten alle nederlanders maar gewoon op de fiets. Dan worden er veel meer oerdegelijke hollandse fietsen verkocht, goed voor de economie. Echter moet er wel milieuheffing komen vanwege het verslijten van de fietsbanden, laten we zeggen 80% van de nieuwwaarde van je Gazelle, toch Karla? :r
 
En alle moderne diesels ook, aangezien de helft niet weet hoe ze ermee moeten rijden. Stampen dat pedaal de grond in waardoor en enorme roetwolken uitspuiten elke keer als ze enigzins moeten versnellen.
Ik blijf erbij, een diesel hoort hierin:
(Afbeelding)

Iedereen dan maar zo'n ding geven als leasebak?
Dat schiet lekker op...
 
Walm is namelijk niet altijd een teken van een grote uitstoot van roet, maar ook van onverbrande dieselolie.
Ja ook dat bedoel ik, niet alleen het roet maar ook het niet met het gaspedaal om kunnen gaan van sommigen. Gewoon in een keer de bodem intrappen en de overtollige dieselwalm vliegt je achterliggers om de oren.

Maar goed, het aantal diesels is de laatste jaren aanzienlijk gestegen dus dat zorgt ook voor een toename in de vervuiling. Plus het enorm aantal extra auto's in vergelijking met 10 jaar terug (toen het ECHT stukken rustiger op de wegen was op zondag). Nou zijn er wel nieuwe ontwikkelingen in roetfilters maar die werken ook niet altijd geweldig. De stadsbussen hebben hier in Den Haag ook roetfilters volgens de stickers achterop maar poosje terug heeft er eentje nog een complete straat verduisterd dus of die goed werken....
En natuurlijk een overbevolkt land/Randstad wat dus dit soort gevolgen met zich meebrengt.
 
Iedereen dan maar zo'n ding geven als leasebak?
Dat schiet lekker op...
Of leasebakken aflassen en gewoon realistische kilometervergoeding geven, rijden er ook minder mongolen op de weg omdat het niet meer 'de auto van de baas' is.
 
:^

Bij voorkeur haarspelt bochten :]

zo bedoel je:
full


:+
 
Ik vind niet dat jullie daar grapjes over mogen maken. Jullie zouden wel anders reageren als je daar zou wonen ja!! Owwwww, wacht effe, daarom ben ik niet naast een snelweg gaan wonen :+
Net als die mensen bij vliegvelden... lekker goedkoop een huis kopen en daarna volop gaan janken.... triest volk is dat.

Maakt geen zak uit voor het milieu.. ik rij 100 in 5 en 80 in 4, dus ze schieten er niks mee op, hooguit wat meer verdienen aan minimale boetes, maarja, daar draait het natuurlijk ook om.
 
Of leasebakken aflassen en gewoon realistische kilometervergoeding geven, rijden er ook minder mongolen op de weg omdat het niet meer 'de auto van de baas' is.
LOL... als ik een leasemotor had legde ik vaker hier en daar een burnoutje of andere gekheid, dat weet ik wel :Y
 
Dat komt omdat die dieseltjes gechipt zijn.....niet omdat hun eigenaren niet weten hoe ze met hun dieseltje moeten rijden. })
Ik heb een 100 pk 1900 TDI gehad en nu een 130 pk 1900 TDI.
Zelfde blok,grotere turbo. Toch laten chippen naar 160 pk.
Diesels hebben bij lage toeren toch veel trekkracht.
Vandaar dat de meeste dieselrijders prettig in de 4e versnelling door de stad sukkelen waardoor de roet zich opspaart in de uitlaat.
Geef je nu gas en de turbo treed in werking dan wordt er als het ware een frisse wind door je uitlaat geblazen. Alle opgespaarde roet van 5 km relaxt rijden wordt er op 10 meter uitgeblazen.
Mijn eerstgenoemde blok gaf idd wel iets minder roet dan het huidige maar het scheelt dan ook 60 pk.
Blok rond de 3000 toeren rijden scheelt echt een hoop van die zo gehate zwarte wolken. Moderne TDItjes maken geen probleem van een wat hoger toerental.
Het kost iets meer brandstof maar je kunt veel beter je snelheid regelen en tijdig aanpassen door simpelweg het gas iets te lossen, rem je nog op de motor ook zodat remmen bijna niet nodig is wat weer resulteert in een rustig verkeersbeeld.
Maar nu on-topic dan: Ik zie de chaos al voor me en iedereen zit weer panisch op de km teller te kijken.
Vergeet toch nooit meer die uitgebrande trajectcontrole bij de A2 en hoe BVOM toen liep te janken dat het miljoenen aan inkomsten ging schelen.
Hoezo veiligheid en milieu :? T*fusbakken zijn het :r :r :r
 
wat een geklaag over een beetje gasgeven in de hummer





alsof je op de motor nooit gas geeft :?
 
Eigen schuld van de regering dat iedereen in een diesel is gaan rijden.
Moeten ze de wegenbelasting voor auto's op lpg maar gelijk trekken met benzine.

Lpg is namelijk schooner dan diesel , en goedkoper , en we hebben het hier in de Nederlandse bodem meer dan voldoende. Maar nee moet je eerst een duren G3 lpg installatie laten instaleren. Doet geen hond natuurlijk.

Een andere oplossing is om mensen met een auto rijbewijs , toestemming te geven om op een 125cc motor/scooter te rijden.

En een aparte motorstrook alleen voor motorfietsen. *O* *O*

Ideen genoeg dus grt Marco.
 
Of leasebakken aflassen en gewoon realistische kilometervergoeding geven, rijden er ook minder mongolen op de weg omdat het niet meer 'de auto van de baas' is.
Ik denk dat daar wel een kern van waarheid inzit. Bij een leasebak hoort een tankpas en vanaf het moment van ontvangen van de tankpas is 1 op 5 of 1 op 30 een non-issue. Het vervelende is alleen dat je met 1 op 5 zolang met die gekke slang staat te hangen bij het blik als je moet tanken :( .

Ik heb ook een paar jaar leasebakkies afgetrapt. En dan krijg je soms die vraag van mensen die prive een auto rijden: "Wat verbruikt ie eigenlijk"?.....
Eh.... een op tien, een op twaalf ongeveer.....
De eerste keer bleek dat bij meten achteraf 1 op 18 te zijn, de tweede keer was het 1 op 7,5.
Who cares, de baas betaalt de peut toch ....
 
Terug
Bovenaan Onderaan