Weer een XR ;)

Peter1988

Rookie
13 aug 2008
9
0
Hey mensen,

Ik heb al een kleine post gedaan op de How-to-topic van de XR 600 R, maar ik zal ff gewoon een nieuwe beginnen.

Ik zal nog ff kort uitleggen: Heb hier 2 XR's staan. De bedoeling is van de 2 één goede XR als supermoto te maken:)

1ste XR: Deze XR heb ik al een tijdje. Hij is al opgebouwd tot een supermoto door de vorige eigenaar, maar zat vol fouten :
- Remschijf krom, of remklauw niet in lijn met de schijf
- tandwiel op de achterband is ook niet goed gemonteerd. De ketting komt tege de band als je hem recht op de achterbrug zet.
- etc
Deze XR heeft ook zonder olie gedraaid. Hij heeft een kleine revisie gehad, maar tevergeefs... de big end is veel te hard ingesleten. Daarom dat ik de tweede XR gekocht heb

2de XR: Deze is nog volledig origineel, en heeft nog maar 5400km op te teller. Hij is qua uiterlijk wat afgeleeft en heeft roest op de kader, maar het blok in net nog voor een factuur van 500€ nagekeken door Honda Vermeiren te Wuustwezel.

Het plan tot hiertoe is dus de kader van de originele XR te laten zandstralen voor de roest, en opnieuw te poederlakken. Dan de blok uiterlijk proper maken en terug monteren om vervolgens de supermoto (veringen, wielen ed.) van de oude XR over te zetten. Plastieke kappen, spatborden en uitlaat zouden nieuw aangekocht moeten worden.

Het enige probleem is dat ik geen ervaring heb met al deze aanpassingen. Ik heb nu wel niet echt twee linker handen, maar het is toch altijd plezant uitleg te krijgen van personen die wel ervaring hebbe met zulke dingen. Daarmee deze post:)
Vertel gerust jullie gedacht, ik zal proberen wat foto's erbij te zetten.

full
 
Foto's zijn precies te groot voor in de post zelf...
moet alles nog een duidelijk lezen maar ik post de rest ook even zo.

nog een foto van de supermoto
full
 
Welja, dit is een leuk project. Frame kaalslopen, stralen, goed in de poedercoating laten zetten en dan het blok er weer in hangen, als hij goed werkt. De rest is gewoon weer opbouwen en afbouwen.

Die remmen en aandrijving is nog wel even goed kijken denk ik. Uitlijning is heel belangrijk.

Ik wens je er succes mee!
 
Terug
Bovenaan Onderaan