Weer in Noorwegen in augustus/september?

fokbow

MF'er
15 apr 2004
131
0
amersfoort
Wij zijn/waren van plan om dit jaar zo rond eind augustus/begin september met de motor naar Noorwegen te gaan (fjorden gebied/zuid westen; niet noordkaap...).

Mooi boekje over het land gekocht al, maar de schrijver ervan is wel een echte ''azijnpisser''. Duur etc, maar met name het weer is er na zeg maar half juli al niet meer al te best. (te) Koud en nat.

Mijn vraag dus: wat zijn jullie ervaringen met het weer in Noorwegen rond deze periode? Het hoeft van mij echt niet elke dag droog en zonnig te zijn, maar een beetje knap weer vind ik wel belangrijk. Anders dit jaar naar de Zwitserland en/of de Dolomieten en volgend jaar maar iets eerder in het seizoen naar Noorwegen.........

Groeten,

Fokbow
 
Vorig jaar zaten wij met een groep (MF'ers) in Noorwegen,
eind mei, begin juni. En alleen maar mooi weer gehad.
Laatste dagen kwamen we een groep Duitsers tegen,
die diezelfde periode door Noorwegen trokken, en die hadden
bijna alleen maar regen gehad.

Of te wel, je kunt het treffen, of niet.
De meeste boekjes/brochures over Noorwegen geven inderdaad mei/juni als
beste periode aan.
Het is nou eenmaal zo.
Maar je hebt natuurlijk kans dat het in augustus/september ook best mooi is!
 
het land met de mooiste landschappen wat mij betreft. vooral het gebied tussen bergen en trondheim was erg gaaf. de mooie fjorden, het natuurgebied rudelsheimmarke en de bergen en gletsjers daar tussen zijn adembenemend.
ik was in de auto, maar baalde dat ik niet op de motor daar was.


de temperatuur is wat lager maar zeker niet slecht als je voor mooie landschappen en routes gaat.

het zuiden is het mooiste als je hrt netzoals ik dat met een zeilboot verkent.


dik 6000 km getuft daar.
gewoon doen en genieten.
kosten van verblijf vallen best mee voor nederlanders die niet te krenterig zijn.
 
ik overweeg ook er heen te gaan in dezelfde periode als de TS. nou was mijn vader er al geweest en die zei dat wegen niet echt geschikt waren voor sportmotoren.

ook zou benzine een probleem worden, de tl doet zo'n 160 km op een tank.
 
Het is een heel erg mooi land, waar je schitterend kan rijden. In augustus september kan het 's nachts erg koud zijn! In een tentje slapen is dan geen pretje. Ook is dan het toeristsche seisoen een beetje op zijn einde, en zullen veel campings ed gesloten zijn. Een goede optie is in blokhutten slapen..
Hou er wel rekening mee dat het erg kan regenen! Het kan helemaal droog zijn, maar als je pech hebt kan het ook 3 weken achter elkaar regenen!
 
ik ga deze vakantie ook naar Noorwegen. met pa en ma en broertje en in de auto ... met caravan :+ wij gaan 4 week vanaf 8 juli. ben vanplan om dat land ook es op de motor aan te doen, dus kan ik nu lekker scouten.

iedereen zegt dat het idd een duur land is kwa eten enzo, wat is jullie ervaring?
 
Bedankt voor de reacties zover,

Ik was al overtuigd van de schoonheid van hetland en wil er nog steeds graag een keertje heen. Zal waarschijnlijk niet dit jaar worden, maar hopenlijk volgend jaar en dan iets eerder in het seizoen (mei/juni).

@ BAKA: ik zou ook met de sportmotor (GSX-R 750) gegaan zijn. Volgens mij prima te doen, al zul je qua comfort natuurlijk altijd moeten inleveren t.o.v een allroad o.i.d. Verder; 160 km op één tank? Da's wel weinig! Weet je inmiddels al hoe je handmatig je Power Commander kan veranderen (...alle drie de knopjes tzt indrukken, contact aan, knopjes loslaten, knopje lang indrukken is armer zetten, kort indrukken is rijker zetten, vervolgens contact uitzetten en ff halve minuut wachten zodat de PC de nieuwe instelling kan opslaan)...

Verder gave fiets zo'n TLR. Ws eigenlijk ook op zoek naar zoiets toen ik perongeluk tegen de Gixxer aanliep........

Groeten,

Fokbow




ik overweeg ook er heen te gaan in dezelfde periode als de TS. nou was mijn vader er al geweest en die zei dat wegen niet echt geschikt waren voor sportmotoren.

ook zou benzine een probleem worden, de tl doet zo'n 160 km op een tank.
 
Hoi,

Zelf woon ik in Zweden ,en Zweden is ook heel erg mooi !! Noorwegen is duurder, dat is een feit ! Ook is het een feit dat het er erg kan regenen, hier gaat het grapje dat de noorse kindertjes met regenjasjes aan worden geboren...
Rond de tijd die jij wilt gaan kan het weer al echt niet meer zo super zijn hoor....maar voor het zelfde geld heb je geluk..

Iemand stelde dat de benzine een probleem zou zijn ? waarom als ik vragen mag, hier en in Noorwegen hebben we ook gewoon benzine stations hoor..haha.. :}

Veel plezier !! bij de buren !!

Angela
 
Terug
Bovenaan Onderaan