Weer mijn accu..

Jack be quick!!!

MF veteraan
10 nov 2003
2.425
1
Den Haag
Graag alle accuspecialisten verzamelen.
Mijn één jaar oude gel accu laadt niet meer op.
Kan de huidige buitentemp. hierbij een rol spelen? Het is rond de nul graden.
Ik gebruik een Optimate 3 die nooit problemen heeft gegeven.
Het probleem is ontstaan sinds ik een 12 v. aansluitpunt heb laten maken bij een kleine beurt zes weken geleden.
Ik heb wel eens gehoord van lekstroom maar er ligt niets onder.
Is het de temp?
Of kan ik de gel beter in mijn haar?
 
En het zijn trouwens helemaal geen gel accu's.

Zie ervaringen gelaccu'tjes?

:^

Of wel en dan krijg je dit:

VMaxOdessy2smalla.jpg


Het hele verhaal: PAGE 9 OF THE EVER GROWING VMAX-SAGA (site van NitroMax, iets omlaag scrollen).

Nee, dan dit:

"Thanks to rugged construction and AGM (Absorbed Glass Mat) design, ODYSSEY batteries have an 8-12 year design life and a 3-10 year service life. Welded intercell connections enable it to withstand extreme vibration, and AGM design holds acid in place to prevent spills, even when installed on its side. And unlike conventional batteries, ODYSSEY batteries can be stored for up to 2 years and still be returned to full power."

Zie http://www.odysseyfactory.com/batteries.html

Blijkbaar wordt de term 'gel' en 'AGM' door elkaar gebruikt (net als 'CDI' en TCI' vaak lukraak door elkaar gegooid worden) en soms bedoelt men met 'gel' 'AGM', maar soms ook echt 'gel'. Gebruik AGM accu's in een motor voor hoge stromen en gel accu's voor lage stroom toepassingen, zoals de UPS accu uit het bovenstaande plaatje.
 
Vorig jaar 2x een lege accu en bleek aan de optimate3 te liggen.
lampjes van de lader branden braaf, dat wel.
Was 2 jaar oud maar helaas geen garantie dus kon de vuilbak in.
Heb er nu 2 van de Lidl, kosten samen nog minder ook
 
Mijn motor zei na het opladen van mijn accu ook whu whu whu (starter). Na lang volhouden (minuut of 10) startte de motor toch! Geen idee wat er aan de hand was, accu had ik gedemonteerd en opgeladen in dezelfde warmte als de motor (inpandige garage).

Ik heb er geen verstand van, maar uiteindelijk startte hij en kon ik op weg:-D Nu staat hij lekker in de stalling en de accu aan de druppellader in de garage.
 
Laatst bewerkt:
Mijn motor zei na het opladen van mijn accu ook whu whu whu (starter). Na lang volhouden (minuut of 10) startte de motor toch! Geen idee wat er aan de hand was, accu had ik gedemonteerd en opgeladen in dezelfde warmte als de motor (inpandige garage).

Ik heb er geen verstand van, maar uiteindelijk startte hij en kon ik op weg:-D Nu staat hij lekker in de stalling en de accu aan de druppellader in de garage.
whu whu whu = slippende startkoppeling (wild guess). ;)
Geweldig, ^ die geluiden ;)
 
Laatst bewerkt:
Zot is meer direct dan grof.
Er zijn mensen hier die er niet van houden, maar zijn bedoelingen zijn goed.
Ook ik heb hier meer vijanden dan vrienden omdat men vaak een vraag stelt en in hun ogen niet het juiste antwoord krijgen O-)
 
Toch maar even in dit topic reageren. Was het alleen in het door jou aangehaalde topic dan had ik niet gereageerd maar hier komt ook weer een lichaamsdeel in een heel erg korte zin voor.

Respect verdien je en dwing je niet af. En ik weet niet wat jij onder ouderwets verstaat maar ik versta daaronder ook een stuk beschaafdheid.

Voor de rest ben ik het eens met jouw bewering over gelaccu's maar een beperkte houdbaarheid hebben als ze niet regelmatig aan een (druppel)lader gehangen worden.
Lul toch niet zo dom, l*l.
Kan je niet tegen directheid dan moet je niet op een forum zitten naar mijn bescheiden mening.
 
Afijn, geen gel-accu voor mij dus. Ik ben er nooit zo gek op geweest.
Gewoon de ouwe vertrouwde Yuasa. Of je moet een Ducati Monster hebben, waarbij de accu plat (lees op zijn kant) onder het zadel ligt.....dan moet je wel.
 
Terug
Bovenaan Onderaan