Weer of geen weer (2), hier kunnen we verder

Status
Niet open voor verdere reacties.
Correctie: het sneeuwt hier (Den Haag) nu echt. Iemand weleens op natte sneeuw gereden? Gaat dat - mits rustig rijdend - zonder problemen?
 
Ja, zo een 90 km ver
Opletten op die plaatsen waar de natte sneeuw aan de grond is vastgevrozen.
dat lijkt me erg lastig in te schatten. Ik heb maar voor het OV gekozen. De vorige keer vond ik het absoluut niet fijn door de natte sneeuw te rijden met een glijdend voor- en achterwiel al bij lage snelheden. Heel overgekomen, maar vond het 3x niks.

Maar met rustig aan moet je wel thuis kunnen komen :Y
 
dat lijkt me erg lastig in te schatten. Ik heb maar voor het OV gekozen. De vorige keer vond ik het absoluut niet fijn door de natte sneeuw te rijden met een glijdend voor- en achterwiel al bij lage snelheden. Heel overgekomen, maar vond het 3x niks.

Maar met rustig aan moet je wel thuis kunnen komen :Y

Sneeuw is klote, heb vorig jaar meermalen dwars op de rijstrook gestaan omdat het achterwiel maar geen grip kreeg bij het wegrijden..

Vandaag gelukkig ook lekker met OV
 
Laatst bewerkt:
Maar het maakt, vermoed ik, wel verschil of het natte sneeuw of echte sneeuw is, toch? Het blijft hier in ieder geval niet liggen. Ik denk dat ik straks wel een poging ga wagen. Rustig aan dan maar...
 
Net terug gereden uit Moerdijk, was onderweg toch best aan het sneeuwen. Op zich was het wel goed te doen maar wel de rust erin houden want op sommige stukken zette mijn VTR zich toch een beetje de bocht uit.
Hebben trouwens meer motoren wat moeite met de kou in de lucht? Ik merkte dat de VTR toch wat moeilijk stationair liep en iets schokkeriger was. (Hopelijk niet WEER carbs laten reinigen...)
 
Bij natte sneeuw moet je de hele tijd je vizier schoonvegen. Verder is het wel te doen. Tikkie voorzichtiger, want de het kan af en toe glad zijn en de rest (koekblikkers) ziet ook minder.
Ik ben voor de zekerheid maar een uurtje eerder naar huis gegaan.
 
Correctie: het sneeuwt hier (Den Haag) nu echt. Iemand weleens op natte sneeuw gereden? Gaat dat - mits rustig rijdend - zonder problemen?

Ja hoor, dat gaat op zich prima. Rustig aan doen. Bovendien blijft de sneeuw zo te zien niet liggen (zit nu in Delft).
 
@Piet Piraat: Ik heb de tip gelezen in het Diversion topic dat je met zeer koud weer de oliekoeler deels kunt afplakken, dan wordt ie wat makkelijker warm. Hoe dat bij andere motoren werkt, geen idee. :P
 
Laatst bewerkt:
'T blijft hier nu ook liggen..................misschien toch maar met het zijspan morgenochtend.

Zo ff kijken of'ie nog starten na het stilstaan ;)

~[edit] Denk dat wij nog wel goed zitten FC ;) :

De Weersverwachting van het KNMI

Opgesteld op woensdag 23 februari 2011 om 18.05 uur

Veel bewolking en vanavond en vannacht vooral in het oosten sneeuw

Het is bewolkt en in het westen valt voornamelijk regen en af en toe
(natte) sneeuw. Naarmate de neerslag verder oostwaarts trekt zal er
eerst enige tijd (natte) sneeuw vallen alvorens het gaat regenen. Het
oosten van het land houdt het nog tot in de avond droog, daarna valt af
en toe sneeuw, totaal kan 2 tot 5 cm vallen. De wind is zuidelijk,
matig, kracht 3 tot 4 en aan zee en op het IJsselmeer, vrij krachtig, 5.

Vannacht valt er in een groot deel van het land lichte regen of
motregen maar in het oosten kan het eerst nog enige tijd sneeuwen. In de
nacht daalt de temperatuur nauwelijks en ligt in het westen rond 4
graden en in het oosten rond het vriespunt. De wind is zuid tot
zuidoost, zwak tot matig, kracht 3 of minder.

Morgen is er veel bewolking en vooral in de ochtend valt er nog wat
lichte regen of motregen. Verder wordt het vrij zacht met een
middagtemperatuur tussen de 5 graden in het noordoosten en 9 in het
zuidwesten. De wind is zwak tot matig, rond kracht 3 en draait in het
westen van het land naar het westen terwijl in het oosten van het land
de wind zuidelijk blijft.


~[edit]
 
Laatst bewerkt:
Vandaag gewoon met de burg naar werk gegaan.(rij de winter gewoon door) Was wel fris maar niet echt 8-) koud. Vanmiddag terug in de sneeuw. Rustig aan gedaan was verder geen probleem met rijden. Eerder met de sneeuw die op vizier bleef zitten!
 
ja, haha. Ik 'reed' de winter ook door totdat ik op me plaat ging. Ongeveer met 10km/hdoor de sneeuw. Hartje december.

:W

Volgens mij ben je een van de weinige die heeft gereden met een groot pak sneeuw hiero
 
Laatst bewerkt:
Rondom Utrecht zien de wegen er nu goed uit, wel zijn er sommige plekken nog besneeuwd (zoals de parkeerplaats op het werk).

Verder was het wat natjes onderweg, maar temperatuur was verder prima :)
 
Vanochtend was Amsterdam - Den Haag weer geheel vrij van sneeuw. Mag ook wel want volgens mij is het flink wat graden boven nul. Verder was de rit, zoals Fastcruiser ook al aangaf, vooral vochtig. :)
 
Toch wel lekker dat "lichtvochtige" weer gister/eergister ;) , eindelijk weer een boel pekel van pak, motor en de wegen afgespoeld. :] 8-)
Gaat het komende dagen weer licht vriezen.. B|
Hopelijk droge vorst zodat de bestrating opgedroogd is en niet gestrooid hoeft te worden.
 
Laatst bewerkt:
Hopelijk droge vorst zodat de bestrating opgedroogd is en niet gestrooid hoeft te worden.

Nou daar doen ze hier(Friesland) niet aan mee,zelfs als de weerman denkt dat er mischien een kans op nachtvorst zou kunnen zijn dan gaan alle registers open.
eergisteren reed ik eerst achter een strooiwagen die het record snel leeg zijn wilde verbeteren. :Y
En daarna onder een viaduct door waar op dat moment een strooiauto over reed.
Het regende gewoon pekel/zout smurrie, en dan heb ik het niet over motregen :? :N
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan