Weer of geen weer (2), hier kunnen we verder

Status
Niet open voor verdere reacties.
[me="Pommel"]is weer in NL en gaat vanaf maandag ook weer op de motor naar het werk.[/me]

Afgelopen twee weken in Zwitserland gezeten ... zonder motor B|
 
Jongens, sneller typen want volgens de motor-forum oma is dit een oud topic aan het worden!

Ik heb eindelijk weer een VF om op te rijden, met de vorige te lang doorgereden zonder de olie te checken... Beetje jammer...
En nu maar weer genieten van het mooie weer!
 
Ja. Ik moet ook weer om naar het zomerkleed: Leren (doorwaai) jas.
Roepen ze op mijn werk nu regelmatig: "Lekker weer om motor te rijden."
Antwoord ik steevast: "Het is altijd lekker weer om motor te rijden." :]
 
Jongens, sneller typen want volgens de motor-forum oma is dit een oud topic aan het worden!

Ik heb eindelijk weer een VF om op te rijden, met de vorige te lang doorgereden zonder de olie te checken... Beetje jammer...
En nu maar weer genieten van het mooie weer!

We zaten hier toch voornamelijk om te zeiken over het winterse weer? :+

Voorlopig geen sneeuw en ijzel meer *O*
 
Hehe, het is inderdaad prachtig weer om te rijden, maar dat was het afgelopen winter toch ook? :)

Gelukkig voorlopig geen sneeuw en ijzel meer, maar nu kunnen we nog gaan zeiken over de zon waardoor niemand ons meer ziet, bijvoorbeeld in de file...

Ach laten we dat maar niet doen, we kunnen beter genieten van die zon!

Goede zomer, en tot het eerstvolgende slechte weer!
:W
 
Eerlijk gezegd vind ik een dik pak wel lekker rijden, flappert niet zoveel en is door alle extra laagjes nog waterdichter. Met handvatverwarming is koud weer zelfs lekker. ;)

Nu zonder wintervoering en zonder extra trui heb ik het warm en heeft ook de wind weer meer vat op me. Ach, je moet wat te zeuren hebben toch? :P Het wegdek is wel veel lekkerder om te rijden!
 
Dit topic is gesloten t/m 1 november 2011 :+
Ah nee joh, 't gaat vast nog wel een keer regenen en ook dan zijn er mensen die willen melden dat ze "zelfs in de regen" rijden _O- _O-

Overigens heb ik net m'n eerste rondje op de zomermotor achter de rug, VMax gestart en gaan tanken *O*

Zal hem weinig gebruiken ( niet meer dan 3000 km per jaar ongeveer ) , is niet echt woon/werkfiets over de boerenweggetjes met al dat geweld 8-), daar hou ik m'n comfortabele zittende en - rijdende K 75 wel voor ;)
 
Weer-of-geen-weer: het moet niet te warm worden :P

Maar meer on-topic: nu het zo lang droog is geweest, zullen de wegen wel spekglad kunnen worden met een eerste regenbui. We zijn gewaarschuwd...
Veel :] plezier!
 
pfff warm hé..

(maar je hoort me niet klagen hoor! Alhoewel... er zijn weer van die slome duikelaars die met 3 km-uur verschil tussen de file door rijden, en niet in de spiegels kijken... AAN DE KANT JIJ ZOMERRIJDER... :) )
 
Vanmorgen op de A27 van Hilversum richting Utrecht met :] :] :] :] :] :] :] 7 motoren achterelkaar door de file. Ging nog best vlot ook.
Door het mooie weer gaat kennelijk iedereen op de motor naar het werk. Vorige week op het werk zeker 20 motoren i.p.v. de max. 5 in de winter.
Ben benieuwd hoeveel er na de eerste bui over blijven :+
 
Vanmorgen op de A27 van Hilversum richting Utrecht met :] :] :] :] :] :] :] 7 motoren achterelkaar door de file. Ging nog best vlot ook.
Door het mooie weer gaat kennelijk iedereen op de motor naar het werk. Vorige week op het werk zeker 20 motoren i.p.v. de max. 5 in de winter.
Ben benieuwd hoeveel er na de eerste bui over blijven :+

:^

Hier op het werk staat het ook weer vol met motoren..
In de winter was ik de enige die nog op de brommer kwam :/

Vanochtend nog iemand langs gelaten tijdens het filerijden. Kom ik em een klein stukje verderop weer tegen.. Heel klein stukje samen gereden, tot er bochten kwamen. Toen was ik em gelijk voorbij. :)

Je ziet nog wel dat er mensen moeten wennen aan het rijden, na een lange winter..
 
vandaag koeler, véééél aangenamer dan afgelopen dagen op de motor.
geef mij maar de voorjaars- en najaarstemperaturen, om te motorrijden heb ik + 25 echt niet nodig, (maar rij wel alle seizoenen)
 
Het is zeker veel lekkerder in de lente of herfst. Lekker goed aankleden onder het pak en gaan met die banaan. Zo'n ruim zittend textielpak flappert wat meer en ik zweet wat meer. Nou heb ik van zweet gelukkig weinig last, maar als het warm genoeg is doe je er niets aan.

Het is niet zo lekker om met een zweetlucht je pak uit te drijven als je op het werk of bij een klant aankomt.. :X
 
Het is zeker veel lekkerder in de lente of herfst. Lekker goed aankleden onder het pak en gaan met die banaan. Zo'n ruim zittend textielpak flappert wat meer en ik zweet wat meer. Nou heb ik van zweet gelukkig weinig last, maar als het warm genoeg is doe je er niets aan.

Het is niet zo lekker om met een zweetlucht je pak uit te drijven als je op het werk of bij een klant aankomt.. :X

Afgelopen weekend lekker gestuurd in Duitsland, België en Luxemburg.. Pak maandagavond gewassen, zodat dat weer schoon is.

Gisteren maar met OV naar kantoor, aangezien ik maar één pak heb (en dat nog zeiknat was). Vandaag weer op de motor, maar kwam er vanochtend wel achter dat m'n helm ook niet zo fris meer ruikt :X

Voering moet maar even gewassen worden, met een zweetkop gereden afgelopen weekend :+
 
Ik was het zweten zat. Ik gebruik al jaren doorwaaipak boven de 14ºC, met thermokleding eronder. (ik heb kuip)
Ik heb dan meestal een 'normaal' windvanger jas mee, om erover te trekken voor de langere ritten of voor wanneer ik het koud heb. Meestal rij ik tot oktober door in mijn doorwaaibroek en jas met normaal jas overheen.
 
op mijn textielen pak zitten ritsen die helemaal open kunnen dan wordt ie iets ruimer/minder warm. en het wapperen heb ik geen last van macna broek + revit jas
1 laagje dr uithalen helpt ook al veel in mn leren pak heb ik het vaak koud na langere tijd op de motor dus bij lange ritten bij 20 grºC ook gewoon textiel aan , vorige week ook heel de week , vandaag was het weer wat minder maar geen kou gehad. ook bij nachtdienst is textielen pak ideaal zelfs in de winter niet echt last van kou gehad op mn lichaam. alleen de handen en nek natuurlijk, bivak muts helpt veel maar toch blijven dat de puntjes :9

misschien is kijken voor verwarmde handschoenen voor volgende winter (rij al 2 winters in mn zomerhandschoenen)
 
Laatst bewerkt:
Heerlijk weertje! Werd trouwens wel tijd ook, het begon laat dit jaar maar het is nu al een tijdje ooooh zo lekker! Lekker warm, droog en veel vliegjes. Heb ik weer een excuus om te poetsen *O* Ze moet er natuurlijk wel mooi uit zien op de terrasjes hè!
 
Kwam gisteren op de snelweg tussen Dieren en Arnhem nog een mede-motorrijder tegen die net zoals ik een beetje overdonderd was door de plotselingen zickke hagel en regenbui :P
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan