Weer of geen weer (4), Bar en boos

Status
Niet open voor verdere reacties.
5 minuten geleden scheen er nog een prachtig zonnetje en nu is het hier zo donker als iets met de eerste donderslagen.

Edit: Ondertussen is er hier een storm/noodweer aan de gang. :r
 
Laatst bewerkt:
Héél véél regen en wind maar niet van de dijk gewaaid ;)


Wel onderuit gegaan...............tijdens het uitlaten van de hond in een glad tractorspoor vol water :o
Had net m'n nieuwe spijkerbroek aan, die kan dus gelijk in de was _O-
 
ik heb echt elke hagelkorrel en regendruppel meegepakt vandaag geloof ik.. ik ga goretex kopen
 
Echt een aanrader Miss-N ik rij het nu een half jaartje en is echt fantastisch. Als tip misschien naar hein gericke kijken in amsterdam. Daar heb ik me pak voor een prikkie kunnen kopen.
 
Gortex is wel super voor het slechte weer en een leren broek er onder de meeste regen buien blijft je broek gewoon droog maar anders een regenbroek (je heb wel de veiligheid maar wel comfort van de warme jas) Straks als de temp lekker boven de 12-15 graden blijf gortex in te kast en gaan en mijn regen jas maar mee zo aangetrokken.
 
In verband met nieuw werk wordt de enkele reis op de fiets net te ver om elke dag te gaan fietsen. Dat betekend dat ik weer op de motor mijn woon-werk ga doen. Nu is mijn doorwaai combi vorig jaar in Griekenland gesneuveld en heb daar alweer een nieuwe voor gekocht. Nu loop ik alleen tegen het feit aan dat mijn GoreTex laarzen gewoon weg te warm zijn met een beetje zomers weer. Ben al aan het googlen geweest en een aantal motorzaken afgeweest, maar nergens kan ik degelijke 'zomer' motorlaarzen vinden, in nagenoeg alles zit een membraan of voering om hem waterdicht te krijgen. Ik ben wel volop schoenen tegen gekomen, maar daar ben ik niet zo kapot van ivm ontbreken degelijke enkel/onderbeen protectie. Weet één van jullie wat een fatsoenlijke laars is voor de zomer, die lekker luchtig is maar ook gewoon veilig is om mee te rijden?
 
Dan kom je al snel bij sportlaarzen uit. Sidi, Alpinestars, Daniel etc.. Allen hebben ze (in meer of mindere mate) geperforeerde laarzen in het assortiment.
 
In verband met nieuw werk wordt de enkele reis op de fiets net te ver om elke dag te gaan fietsen. Dat betekend dat ik weer op de motor mijn woon-werk ga doen. Nu is mijn doorwaai combi vorig jaar in Griekenland gesneuveld en heb daar alweer een nieuwe voor gekocht. Nu loop ik alleen tegen het feit aan dat mijn GoreTex laarzen gewoon weg te warm zijn met een beetje zomers weer. Ben al aan het googlen geweest en een aantal motorzaken afgeweest, maar nergens kan ik degelijke 'zomer' motorlaarzen vinden, in nagenoeg alles zit een membraan of voering om hem waterdicht te krijgen. Ik ben wel volop schoenen tegen gekomen, maar daar ben ik niet zo kapot van ivm ontbreken degelijke enkel/onderbeen protectie. Weet één van jullie wat een fatsoenlijke laars is voor de zomer, die lekker luchtig is maar ook gewoon veilig is om mee te rijden?

Alpinestars SMX.

Ik heb zelf de SMX 4. Die is voorzien van de nodige ventilatiegaten, en dat voel ik echt tijdens het rijden. Zaligmakend is het natuurlijk niet, dat is geen enkele laars.
 
Vandaag mijn pak weer kunnen testen op waterdichtheid. Mijn Dane Goretex pak is nog goed na 1 jaar vrijwel dagelijks gebruik. Wat wel jammer is, dat mijn vizier, zelfs met Pinlock, beslaat. Moest het dus een stukje open doen, waadoor hij ook van binnen nat werd. Wordt het zicht ook slecht. Had het gevoel het laatste stuk (half donker, fikse bui) op de tast moest rijden...
 
In verband met nieuw werk wordt de enkele reis op de fiets net te ver om elke dag te gaan fietsen. Dat betekend dat ik weer op de motor mijn woon-werk ga doen. Nu is mijn doorwaai combi vorig jaar in Griekenland gesneuveld en heb daar alweer een nieuwe voor gekocht. Nu loop ik alleen tegen het feit aan dat mijn GoreTex laarzen gewoon weg te warm zijn met een beetje zomers weer. Ben al aan het googlen geweest en een aantal motorzaken afgeweest, maar nergens kan ik degelijke 'zomer' motorlaarzen vinden, in nagenoeg alles zit een membraan of voering om hem waterdicht te krijgen. Ik ben wel volop schoenen tegen gekomen, maar daar ben ik niet zo kapot van ivm ontbreken degelijke enkel/onderbeen protectie. Weet één van jullie wat een fatsoenlijke laars is voor de zomer, die lekker luchtig is maar ook gewoon veilig is om mee te rijden?

Met mijn Daytona roadstar gtx laarzen rij ik nu vijf jaar zomer en winter geheel waterdicht zonder problemen. Ook bij hoge temperaturen geen last van zweetvoeten en in de winter warm genoeg!
 
Vandaag mijn pak weer kunnen testen op waterdichtheid. Mijn Dane Goretex pak is nog goed na 1 jaar vrijwel dagelijks gebruik. Wat wel jammer is, dat mijn vizier, zelfs met Pinlock, beslaat. Moest het dus een stukje open doen, waadoor hij ook van binnen nat werd. Wordt het zicht ook slecht. Had het gevoel het laatste stuk (half donker, fikse bui) op de tast moest rijden...

Zit je pinlock wel goed? Ik ben laatst terug geweest bij mijn dealer en die heeft alles opnieuw afgesteld en nu rij ik zelfs met bril weer met prima zicht, ook in flinke regenbuien!
 
In verband met nieuw werk wordt de enkele reis op de fiets net te ver om elke dag te gaan fietsen. Dat betekend dat ik weer op de motor mijn woon-werk ga doen. Nu is mijn doorwaai combi vorig jaar in Griekenland gesneuveld en heb daar alweer een nieuwe voor gekocht. Nu loop ik alleen tegen het feit aan dat mijn GoreTex laarzen gewoon weg te warm zijn met een beetje zomers weer. Ben al aan het googlen geweest en een aantal motorzaken afgeweest, maar nergens kan ik degelijke 'zomer' motorlaarzen vinden, in nagenoeg alles zit een membraan of voering om hem waterdicht te krijgen. Ik ben wel volop schoenen tegen gekomen, maar daar ben ik niet zo kapot van ivm ontbreken degelijke enkel/onderbeen protectie. Weet één van jullie wat een fatsoenlijke laars is voor de zomer, die lekker luchtig is maar ook gewoon veilig is om mee te rijden?

ik ga zeker niet zeggen dat het ideale superveilige motorlaarzen zijn maar ikzelf heb al altijd gereden met leger laarzen (belleville laarzen om in detail te gaan) ze zullen vast en zeker niet zo veilig zijn als een paar dure motorlaarzen echter gaan ze wel een pak meer bescherming bieden als je de rubberkant niet naar onder houdt en je hebt het voordeel van betere ventilatie (afhankelijk van het model) en het zijn meestal hele goeie stappers wat ook weer een voordeel is.

ikzelf heb ooit eens aan toch wat snelheid de tarmac van dichter gaan bestuderen en ze hebben mijn voeten beschermd (ben er heilig van overtuigd dat menig ander gewone schoen dit totaal niet ging gedaan hebben) en kennissen in mijn motorclub zweren ook bij leger laarzen en hebben er ook al mee gecrasht zonder heel ernstige gevolgen.
 
Ik rij met mijn Alpinestars Andes Jas en Broek icm Alpine stars Toucans heerlijk door de meest lelijkste regenbuien en koudste dagen alleen mn handen blijven dan niet droog/warm
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan