Weer of geen weer (4), Bar en boos

Status
Niet open voor verdere reacties.

TdB 85

MF veteraan
23 mrt 2010
18.394
89
Weer of geen weer

We zijn inmiddels al aanbeland bij deel 4, waar doorrijders zich kunnen onderscheiden van de zondagsrijders.

Voor iedereen die wat te zeggen heeft over motorrijden in en door slagregens, sneeuwstormen, hittegolven en zandstormen, op 2 of 3 wielen.

Het verleden:
Weer of geen weer...
Weer of geen weer (2), hier kunnen we verder
Weer of geen weer (3), Wonderlijke Winters


Buienradar
image


Meetstation De Bilt
gaugeimage
gaugeimage

gaugeimage

gaugeimage
gaugeimage


Lente
biri-publications-kaart-met-schattig-lammetje-voorkant.jpg
 
Laatst bewerkt:
Begin de winter nu wel een beetje beu te worden met dat iedere keer maar weer moeten gaan plannen of met de motor nu wel of niet een goed idee gaat zijn.

Aan de andere kant is het wel goed voor mijn conditie, ben veel vaker met de fiets gegaan en zelfs van mijn werk naar huis lopen bleek goed te doen te zijn toen de tram niet reed :+
 
Hier ook wit, wou vandaag wat rijden, maar gezien het geen noodzaak is blijf ik lekker thuis.
morgen zal geen probleem worden hier, geven al weer hogere temperaturen op en er wordt weer enthousiast gestrooid
 
Ooit zal de zon weer schijnen.

Gistermorgen nog gereden op de oude brike.
Vandaag de hele dag sneeuw.
 
Hier valt nu natte sneeuw, gelukkig is dat zo nat dat de sneeuw die er al ligt wegsmelt door de nieuwe laag.
 
Ik zit net te denken "de sneeuw is weg van de weg, dus kan ik morgen op de motor", begint het verdorie weer te sneeuwen. Maar als er morgenochtend geen sneeuw ligt, dan ga ik op de motor, en als het overdag dan gaat sneeuwen, dan heeft het gewoon pech gehad, dan ga ik ook op de motor weer naar huis.
 
Hier ligt gewoon echt een flink pak.
Kommorgen de wijk niet uit.
Dus maar weer in het saaiemensenvervoersmiddel.

Nog even en ik kan weer iedere dag op twee wielen. Fiets of motor! Beide beter dan auto.
Als ik nou nog iets dichter bij min werk zou wonen zou ik nooit meer met een benzineslurpend vervoersmiddel gaan. Gewoon altijd de fiets.
 
Ik verwacht morgen met de motor te kunnen. Alleen nog even afwachten of ik de oprit nog sneeuwvrij moet maken. De weg is schoon, dus alleen van de garage naar de straat ligt nog van die witte zooi.
 
ik ga zeker met de moto... want ik heb geen auto :+ .
Neemt niet weg ik verlang naar beter weer :( , zou voor volgend jaar toch eens kijken
voor een ouwe transalp of kawa kle als 2de moto.
 
vanmiddag 200km door de sneeuw, veel ijs weg poetsen van het vizier , maar glad was het niet.
wel een bak koffie gedronken bij de pomp, na 130 km wordt het toch koud.
 
Begin de winter nu wel een beetje beu te worden met dat iedere keer maar weer moeten gaan plannen of met de motor nu wel of niet een goed idee gaat zijn.
:^
Héél vervelend inderdaad.
Aan de andere kant is het wel goed voor mijn conditie, ben veel vaker met de fiets gegaan en zelfs van mijn werk naar huis lopen bleek goed te doen te zijn toen de tram niet reed :+
hmm, 1300 km/week lijkt me niet écht doenbaar met fiets of te voet.
 
Achja zal er toch door moeten, uiteindelijk wat rustig aan gedaan en er 45 minuten langer over gedaan inclusief een bak koffie.
 
Pekel en nieuwe fietsen gaan nog niet samen. Ik zag ze vandaag ook weer een lading zout doneren aan het asfalt.. Nog even geduld helaas..

Als toevoeging op de lading grafiekjes in de startpost, de Noren hebben een super overzichtelijke weersite. Voor Breda gebruik ik deze in m'n eigen startpagina
avansert_meteogram.png
 
Laatst bewerkt:
Lekker op de noppenbrommer vandaag. Nergens last van gehad. Alleen mis ik de handvatverwarming van de BMW wel een beetje.
 
Ondanks het grauwe weer toch de trapfiets gepakt en de brommer laten staan. Moet wel zeggen dat er her en der nog wat verraderlijke plekjes ijs lagen, maar dat was misschien op de fietspaden erger dan op de doorgaande wegen.
 
Omgeving Utrecht was prima te doen. De verwarming mag een tikkie hoger en dan is alles prima.
 
Ik had het stervenskoud op de trapfiets terug. Heen had ik wind mee en terug tegen en dat scheelt dus qua temperatuur een hele slok op een borrel. Zelfs hard trappen maakte het niet veel aangenamer ;(
 
Ik moet straks met bus, trein en fiets naar huis. Is er weer een storing op het spoor. B|

OV: stervensduur, vaker staan dan zitten, en het rijdt belabberd. Echt een succesverhaal, zo jaag je mensen wel de auto in. :r
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan