Weer of geen weer (4), Bar en boos

Status
Niet open voor verdere reacties.
ik heb net weer 150 km in leer en zomerhandschoenen gereden maar prettig was het niet meer. Niet echt kou gehad maar behaaglijk is anders. Vanmiddag als de zon gaat schijnen zal het wel weer lekker zijn maar zo 's ochtends is het aardig fris aan het worden.
 
Wat een heerlijke morgen. Heel klein beetje mistig (zodat de laagzittende zon niet hinderde, nu goed, dat werd weer opgevangen door koekblikkers met hun achtermistlichten), zuivere lucht, niet te warm. Perfect motoweer.
 
Wat een heerlijke morgen. Heel klein beetje mistig (zodat de laagzittende zon niet hinderde, nu goed, dat werd weer opgevangen door koekblikkers met hun achtermistlichten), zuivere lucht, niet te warm. Perfect motoweer.

Gaat em alleen vandaag niet meer worden. Moet zo wel het gras maaien, dat gaat ook gemotoriseerd. :P

En een hoop mooie dauw vanochtend. :)
 
Het lijkt erop dat we zondag een maandag onze lol op kunnen; zwaar herfstweer. *O*
 
Ik ben een keer met windkracht 8 over de dijk Enkhuizen-Lelystad gereden en vond dat echt niet leuk. Even de weerberichten morgen afwachten anders gaat het waarschijnlijk maandagochtend een keuze worden tussen koekblik, OV of thuiswerken
 
De windstoten zijn een probleem, vooral als je stilstaat. Met windkracht 9 opzij op de snelweg ging nog wel (soort van rodeo :P), maar als je stil staat merk je pas goed dat de wind afwisselend van twee kanten kan komen. Het heef mij al eens verrast waardoor ik ineens naast de motor lag. -O-

Ik heb net een winterautootje erbij, dus de rodeo blijft mij morgen bespaard gelukkig.
 
Maandag komt er storm, zie
http://knmi.nl/waarschuwingen_en_verwachtingen/overzicht_waarschuwingen.html

ik heb dat nog nooit meegemaakt op de motor, dus mijn vraag is kun je dan motorrijden of is dat uitgesloten?
Ik rij meestentijd binnenweggetjes dus zal er weinig last van hebben, alleen laatste stukje op de dijk is ff opletten met die K 75 met volle kuip.
Normaal zou ik bij zulke harde wind het BMW-span nemen maar daar is de tank af en ben ik mee bezig.
MZ-span komt gelijk niet meer vooruit met harde tegenwind _O-
 
Ik kan morgen gelukkig met een collega meerijden, maak ik wel dankbaar gebruik van :)
Met die windstoten zo onvoorspelbaar en de harde wind zit ik toch liever niet op de motor.
 
Ik laat de motor morgen staan.
Ik heb een hoog en smal ding, helpt ook niet mee bij flinke wind.

Daarnaast kan ik niet zo best bij de grond, en dat is heel vervelend als je voor een stoplicht staat te wachten en ineens komt er een sterke windvlaag. :P

Op de snelweg ook even letten op de vrachtwagens. Ik heb er bij zware wind liefst een rijstrook tussen als ik ze inhaal, anders krijg je een enorme beuk als je voorbij de cabine komt. B|
 
Ik twijfel nog even, mijn andere opties zijn fiets of tram. Met grote kans op vertragingen met de tram als er iets op de bovenleiding waait. De fiets zie ik niet zitten met storm, dus het zal toch de Transalp wel worden.
 
Twee keer 100km snelweg door drukke spits morgen is misschien niet zo'n goed idee. Ik heb geen winterauto maar een zomerauto, maar ik denk dat ik die dan toch maar morgen neem.
 
Net ff bezig geweest en ik heb dat kamerscherm gewoon van z'n bevestigingsbeugels geschroefd, nu steken de beugels gewoon in het niks naar voren _O- _O-

Wel makkelijk de- en monteren zo ;)

Scheelt weer 3 km/u tegen de wind in morgen, toch maar met MZ dus, kan ik iig niet omgeblazen worden :+
 
Laatst bewerkt:
Is er nu meer kans met omvallen met of zonder motordoek? Ik heb hem op de jiffy staan maar vraag mij af wat wijsheid is.


kijken waar de wind vandaan gaat komen, dan ZONDER hoes met neus naar de windrichting zetten..


zelf een keer vergeten |( met lappen polyester kuip weer moeten opknappen :(


heb nu de FJ met touwen vastgezet aan stalen hekwerk. ( heb anders geen plek/zicht op de motor)
 
Maandag komt er storm, zie
http://knmi.nl/waarschuwingen_en_verwachtingen/overzicht_waarschuwingen.html
ik heb dat nog nooit meegemaakt op de motor, dus mijn vraag is kun je dan motorrijden of is dat uitgesloten?

Hangt een beetje van jezelf af, maar ook van de motor. Maar als je het niet vertrouwt, gewoon niet doen.

Ik ben ook eens de weg opgegaan toen er windstoten kracht 12 waren voorspeld. Dat was een paar weken eerder ook al gebeurd en toen klopte dat niet. Dus ach, het zou ook wel weer vals alarm zijn.
In dit geval waaide het dus écht. Ik reed plm. 80 op de rechterbaan op de ringweg Amsterdam, kwam voorbij een paar flats en opeens reed ik op de linkerbaan.
Toen ik achter me keek zag ik twee geschrokken koppies in een auto vlak achter me.....dat scheelde echt niets.
Toen ik later die dag terug moest heb ik de motor maar laten staan.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan