Weer of geen weer?

Hij staat nu in de tuin omdat ik vakantie heb. Maar tot en met woensdag nog gewoon gereden. Enig nadeel is het slechte zicht en het enorme verbruik vanwege de carberateurs die ook bij de 1200 behoorlijk bevriezen.
 
ik rij altijd , mag/kan niet anders . al moet ik er eerlijkheidshalve bij zeggen dat iki me op 3wieler stuk veiliger voel dan op solo fiets . ohw ja en vorig jaar oudejaars nacht heb ik het opgegeven met die windkracht 9 , maar voor de rest heb ik altijd zoiets van : ik tegen de elementen (en ik zal gloeiendegloeiende winnen) . wat ik wel vervelend vind is dat al die kooitjes op wielen zo verduveld traag zijn met slecht weer .

Daar heb ik in de lente, zomer en herfst ook last van. Net of veel koekblikkers niet meer weten hoe het gaspedaal werkt als het regent. Zijn die druk aan het zoeken naar de ruitenwisser en voorruitontwasseming zeker... Heel iritant!
 
Ik heb ook de hele week gewoon gereden.
Nou, bijna heel de week dan, vrijdag heb ik gezondigd en ben met de auto gegaan.
Ik had mezelf eerst andere handschoenen beloofd, deze zijn waardeloos als het vriest.
Maar nu zie ik dat de temperaturen weer gaan stijgen dusse.....laat maar ff. ;)

Gladheid heb ik niet veel last van gehad, ik rij dan ook erg rustig als het glad kan zijn.
Op tijd remmen, niet te hard door de bocht en vooral geen gas geven in de bocht maar de motor alleen maar laten trekken zeg maar.
Niet te fanatiek op het gas, achterwiel slaat eerder door dan je denkt......kuch....

Al met al goed te doen dus, mits goed gekleed.
 
Wie kan mij advies geven?
De situatie is als volgt:
- Ik moet naar Zuid-Limburg (vanuit Utrecht, dus zo'n 200km) ivm familiebezoek (en morgen weer terug :P).
- Ik kan vandaag als 't goed is m'n rijbewijs ophalen na vorige week geslaagd te zijn (dus nauwelijks rijervaring).
- Ik heb goede kleding, moet hooguit nog snel een setje thermo kleding halen.

Is het slim om nu een motor te huren (oftewel een Honda VFR 800, of een BMW 1200 GS)? Mijn plan is hoe dan ook om als ik straks een eigen motor heb ook door te rijden in de winterperiode (zoveel als mogelijk). Groot minpunt van een motor huren is dat als ik nu val, 't een hoop geld gaat kosten. De kou vind ik minder boeiend, want daar kleed ik me op.
 
Laatst bewerkt:
Wat is het alternatief, als dat er is.
Wat is je tijdswinst met de motor en heb je geen auto?

Zelf zou ik de kosten van huur en benzine omrekenen naar de tijdswinst ten opzichte van bijv. het OV. En daarnaast zijn veel motordealers volgens mij dicht. Dus als je hem morgen nodig hebt, kan dat nogal lastig worden.
 
Mja, de kosten t.o.v. tijd staan niet in verband. Als ik 't doe, is 't met name omdat ik gewoon heel graag wil rijden, en als kerstcadeautje aan mezelf. En volgens de website van silverline kan ik ook nu gewoon een motor huren, maar daar moet ik nog even achteraan bellen.

Het alternatief is trouwens 't OV, waar ik al elke dag in zit ivm werk (rara, waarom wil ik 'n motor ;)).
 
Hehehe, dat ken ik. Ik heb sinds december ook een motor voor woon - werk verkeer en het bevalt goed. Mijn pasje in oktober gehaald.
In het westen is het goed rijden en aangezien het en kerstcadeau voor jezelf is, zou ik zeggen bellen en doen.

Je gaat er niet vanuit dat je valt. Gewoon rustig aan rijden en je tijd nemen.
Het is ook niet echt koud meer, dus lekker crossen ....
 
Terug
Bovenaan Onderaan