Weer of geen weer..

Status
Niet open voor verdere reacties.
Hoe oud is ie? Op een gegeven moment moeten ze vervangen worden.
Mei 2010, maar heb er inmiddels al wel 23000km mee gereden. Waarvan veel in echt rotweer. Het is een C3 met standaard pinlock overigens.

Ik wilde eigenlijk wachten met een nieuw vizier/pinlock tot na de winter vanwege de pekelaanslag.
 
Laatst bewerkt:
Ik rij sinds deze week met de wintervoering in mijn broek en een trui onder mijn jas, totaal staat nu op: Thermohemd, t-shirt, trui, thermovoering, regenliner, jas en col voor de bovenkant en onderbroek(echt waar) spijkerbroek, wintervoering, broek (regenliner niet uitneembaar).
Handschoenen worden wel wat frisjes, dus toch maar iets gaan verzinnen. Handvatverwarming zit nog niet in het budget, helaas.
En mijn helm heeft heel goede ventilatie, maar daar wordt je hoofd weer niet zo warm van.
En ik zag toch twee mede(st)rijders vanochtend, Nieuwerkerk a/d IJssel - Rotterdam-Zuid.
 
Laatst bewerkt:
Handschoenen worden wel wat frisjes, dus toch maar iets gaan verzinnen. Handvatverwarming zit nog niet in het budget, helaas.
En mijn helm heeft heel goede ventilatie, maar daar wordt je hoofd weer niet zo warm van.

Ik deed wel eens zo'n plastic wegwerphandschoentje van het tankstation onder mijn gewone handschoenen. Het is wel wat gladder, maar helpt redelijk goed tegen de kou (ook nog gedaan toen het -10 a -15 was)
 
Heeft iemand nog een handkappen tip?
http://www.robkuijpersracing.nl/quadspullen/node/296 (stuurmoffen) werken ook perfect. Ik heb ze elke winter gemonteerd op de motor. Je hoeft ze trouwens niet te kopen in de shop van de link; het ging mij alleen om het plaatje.
 
Ik rij sinds deze week met de wintervoering in mijn broek en een trui onder mijn jas, totaal staat nu op: Thermohemd, t-shirt, trui, thermovoering, regenliner, jas en col voor de bovenkant en onderbroek(echt waar) spijkerbroek, wintervoering, broek (regenliner niet uitneembaar).
Handschoenen worden wel wat frisjes, dus toch maar iets gaan verzinnen. Handvatverwarming zit nog niet in het budget, helaas.
En mijn helm heeft heel goede ventilatie, maar daar wordt je hoofd weer niet zo warm van.
En ik zag toch twee mede(st)rijders vanochtend, Nieuwerkerk a/d IJssel - Rotterdam-Zuid.

Ik leg dagelijks dat zelfde traject af en ik heb geen andere motorrijder gezien
:W
 
Ik rij sinds deze week met de wintervoering in mijn broek en een trui onder mijn jas, totaal staat nu op: Thermohemd, t-shirt, trui, thermovoering, regenliner, jas en col voor de bovenkant en onderbroek(echt waar) spijkerbroek, wintervoering, broek (regenliner niet uitneembaar).
Handschoenen worden wel wat frisjes, dus toch maar iets gaan verzinnen. Handvatverwarming zit nog niet in het budget, helaas.
En mijn helm heeft heel goede ventilatie, maar daar wordt je hoofd weer niet zo warm van.
En ik zag toch twee mede(st)rijders vanochtend, Nieuwerkerk a/d IJssel - Rotterdam-Zuid.

Hmmz.. was ik dat niet heel toevallig? Ben zelf maar één motorrijder tegengekomen.

Nog 'n kwartiertje, dan ga ik m'n traject RTM-GOR weer afleggen. 40km kou lijden :+
Moet zeggen dat het trouwens wel meevalt met de kou. Vingertoppen hebben het wel een beetje te verduren, maar ondanks dat ik nog met zomerhandschoenen rij vind ik het nog best uit te houden.
 
Toch zou ik even goed http://www.mototronixwebwinkel.nl/product_info.php?cPath=73&products_id=119 (hier) kijken. Handvatverwarming voor €55,00! En geen ping pong spul, maar gewoon een goede (ongetwijfeld kan het nog beter(oxford hoor ik men vaak over), maar deze is wel in vier standen te verstellen).

Ik merk nu dat warme handen er voor zorgt dat je minder verkrampt op de motor zit. Dat zorgt er bij mij voor dat ik na een uur snelweg rijden nog gewoon kan remmen bij het stoplicht vlak na een afslag! Een stukje veiligheid voor tijdens het rijden en ook bij het afremmen, echt een aanrader!

En de prijs... Tsja ongeveer twee keer de goedkopere genoemde stuurmoffen, maar je rijd niet voor aap en je hoeft niet te kloten om je handen weer in de mof te moffelen!
 
Toch zou ik even goed http://www.mototronixwebwinkel.nl/product_info.php?cPath=73&products_id=119 (hier) kijken. Handvatverwarming voor €55,00! En geen ping pong spul, maar gewoon een goede (ongetwijfeld kan het nog beter(oxford hoor ik men vaak over), maar deze is wel in vier standen te verstellen).

Ik merk nu dat warme handen er voor zorgt dat je minder verkrampt op de motor zit. Dat zorgt er bij mij voor dat ik na een uur snelweg rijden nog gewoon kan remmen bij het stoplicht vlak na een afslag! Een stukje veiligheid voor tijdens het rijden en ook bij het afremmen, echt een aanrader!

En de prijs... Tsja ongeveer twee keer de goedkopere genoemde stuurmoffen, maar je rijd niet voor aap en je hoeft niet te kloten om je handen weer in de mof te moffelen!
Hehe, bij -10 zal het me een zorg zijn dat ik voor aap rij.... Ik heb lekker warme handen :)
 
Daar kan je alleen maar gelijk in geven, al zal ik met -10 niet op 2 wielen gaan...

Misschien moet ik trouwens nog een nuance aanbrengen: Op m'n CBR 600f zou ik geen moffen doen, op m'n GS500E allicht wel... (ik met m'n 1.83m rijd toch al voor aap op z'n kleine fiets!)
 
Thnx. Ja moffen doe ik als dit niet werkt, ik zat aan DL650 handkappen te denken op me gs500'tje? Maar vroeg me af of iemand nog andere heeft. Het is gewoon een stukje plastic. Universele voor weinig ? :)
 
Ik heb vorig jaar handkappen gemonteerd, vond dat het niet zoveel verschil maakte... Dit jaar heb ik ze nog niet gemonteerd en het is nog wel te doen. Ik heb nu wel ondertussen mn Dane "halve wanten" weer in gebruik genomen.
 
Die )(*@(*^&^#%$@ rukkers van koekblikkers die gewoon geen sneeuw van hun dak vegen. Vandaag al 4x sneeuw in mn bek gehad dat van een autodak afwaaide......en niks in de gaten totdat ik ze dan inhaal . (met wat pantomime natuurlijk)
 
Toen ik nog in de winter reed met mijn koekblik deed ik dat ook maar slecht, want ik kon er niet bij. _O- "Welke motorrijder rijdt er dan ook met dit weer". Daar denk ik nu wel anders over. O-)
 
maar da's niet eens het ergste.....behoorlijk gesneeuwd hier in het noorden.
En dan zie je toch klootzakken rijden met alleen de voorruit een beetje schoon.....aaargh.
Overal nog sneeuw , op de spiegels, de koplampen, ramen...... sjongejonge .

Ondertussen voel ik me alweer een zoute haring.......vieze natte pekeltroep vandaag. helm en pak en motor alweer 1 grote derrie. Zat perongeluk achter een zootje militaire trucks.....die ga ik echt niet inhalen op een verraderlijke 2-baansweg met de laagstaande zon recht in m'n pekelvizier, en troep op de weg.
 
Laatst bewerkt:
Vanmorgen de eerste pekelrit :( , maar dat was te verwachten. Verder redelijk fris - 1 boven nul om 05.50 in het hoekje bij m'n garage. Wegen waren goed te doen. Ik zag nog wel wat hagel liggen op de spitsstrook bij Bodegraven van die hagelbui van gisteren boven Gouda e.o. Ik had die bui zien hangen om ca. 16.30 en dacht die ook nog mee te krijgen, gelukkig niet. Ik weet niet wat ik anders had gedaan. Motor op vluchtstrook en wachten? Doorrijden met 5 cm ijs op de weg zal ook niet lukken. :? 50 km file richting Utrecht, je moet er niet aan denken en er doorheen rijden zal ook niet echt lukken.
Vanmiddag terug en dan vanavond of morgen effe afspuiten met koud water. We houden de sneeuwradar maar goed in de gaten. B|

Greetz, kowalski.


Nou, om 20.30/21.00 lag die troep er nog. Was met een collega in blik weggeweest. Niks gehoord over hagel.......
Dan doe je heel lang over De Meern naar Waddinxveen!
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan