Weer of geen weer..

Status
Niet open voor verdere reacties.
Goed om te horen dat het vandaag best te doen was/is. Stap ik ook lekker op de volgende keer!

Wat rijden de doorrijders vandaag dan? Ik bedoel zitten jullie beschut achter een ruit of achter een scooter neus, of vangen jullie volop wind van voer? Ik begreep van een kennis op een ninja dat z'n kuip een behoorlijke windvanger is. Delen jullie die mening?
 
Windvlagen houden me niet tegen, heb in de drie jaar die ik ondertussen rijd ongeveer evenzoveel weeralarmen getrotseerd. Niet altijd even leuk, maar ging best. Vandaag ook even een stukje op de motor gereden, hoewel ik me voorstel dat het op de snelweg etc. inderdaad weer billenknijpweer wordt.

Desondanks, alleen bij sneeuw en ijzel blijft de motor staan!
 
vandaag traject Gouda <-> Leidschendam op een GSX400E uit 1985 8-)
prima te doen, beetje losjes in de schouders en rijden maar :]
 
@bk1: die windstoten in bochten daar maakte ik mij nog het meeste "zorgen" over. Ik rijd nogal eens vanuit Zoetermeer over de fly-over bij Den Haag naar Delft. Dan pak je de bovenste buitenbocht! Ik ben daar met mindere wind al eens opzij gezet...
Erger is het als je in de luwte van een talud rijdt en bij het insturen ineens de wind vol van opzij krijgt.
En ach, flinke wind maakt het wel uitdagender. Heb ik liever dan in de regen in het donker op een onverlichtte modderige buitenweg rijden met tegenliggers. Dat is gewoon russisch roulette.
Gewoon soepel en vloeiend rijden en niet verkrampen.
 
Goed om te horen dat het vandaag best te doen was/is. Stap ik ook lekker op de volgende keer!

Wat rijden de doorrijders vandaag dan? Ik bedoel zitten jullie beschut achter een ruit of achter een scooter neus, of vangen jullie volop wind van voer? Ik begreep van een kennis op een ninja dat z'n kuip een behoorlijke windvanger is. Delen jullie die mening?
Woon-Werk rijd ik op een Divje600, zit niet vol in de regen achter het topkuipje en is lekker wendbaar voor als ik bij stoplichten naar voren kruip :9
Erger is het als je in de luwte van een talud rijdt en bij het insturen ineens de wind vol van opzij krijgt.
En ach, flinke wind maakt het wel uitdagender. Heb ik liever dan in de regen in het donker op een onverlichtte modderige buitenweg rijden met tegenliggers. Dat is gewoon russisch roulette.
Gewoon soepel en vloeiend rijden en niet verkrampen.
:^
 
Vanmorgen met forse zijwind de A13 gereden. Net was het bar en boos, maar het lijkt nu wat rustiger te worden. Straks weer op het fietsje naar huis (over een uurtje).
 
standaard op de bike, all day every day 8-)
Je liegt! ;)

Nou met dit weer moet ik al écht ergens heen moeten, anders blijft de brommer in de schuur. Jezus wat een wind hier aan de kust in de noordkop.

Het is de hele dag nog niet licht geweest ook volgens mij haha. Iets met donkere dagen en kerstmis? Beetje vroeg O-)

Sterkte aan de mensen die met die weer wel op pad moeten. Hou je stuur vast maar niet te krampachtig he! Laat maar lekker waaien.

Het risico vind ik altijd, dat je tegen gaat hangen en dan valt plots de hele wind weg... Vreemde windvlagen. En dan opeens BOEM! :X Dikke windstoot haha.
 
Vandaag ook met de motor naar werk. Traject Katwijk-Den Haag met een Buell xb9. Vanochtend om 5.45 bijna geen last van de wind, khad hm lekker frontaal. Toen ik om 14.30 terug ging niet de snelweg genomen maar stukje binnendoor. Als je zorgt dat je op openvlaktes de wind of in je rug of in je gezicht heb, is het geen ramp. Probeer zijwinden te vermijden door beschut te rijden (door dorp of stad als die mogelijkheid er is)
Het was voor de rest best te doen. Gewoon een gezonde dosis respect hebben voor de weersomstandigheden!
 
Goed om te horen dat het vandaag best te doen was/is. Stap ik ook lekker op de volgende keer!

Wat rijden de doorrijders vandaag dan? Ik bedoel zitten jullie beschut achter een ruit of achter een scooter neus, of vangen jullie volop wind van voer? Ik begreep van een kennis op een ninja dat z'n kuip een behoorlijke windvanger is. Delen jullie die mening?


Een fazer, gaat prima.

Ik heb em nog nooit hoeven laten staan omdat het waaide *O*

Op de snelweg kan het wat tricky zijn bij het inhalen van de vrachtwagens, je vangt dan in ene een volle bak wind als je er voorbij gaat, wat een rare slinger kan geven. Ik probeer dan altijd even het gas er een beetje op te doen, dan heb je er minder last van. Je motor wordt dan even wat stabieler.

En zoals al eerder gezegd; je stuur losjes vasthouden en niet gaan knijpen.
 
Laatst bewerkt:
70km heen op cbr1000f en 70km terug op cbr918rr

Ging wel, knietje uitsteken helpt.

Wanneer kruip ik in een koekblik? Als ik er eentje kan lenen voor grote spullen te vervoeren :P -20 op de moto -> ga je niet van dood :P Ah en is goed voor't zaad :P
 
Goed om te horen dat het vandaag best te doen was/is. Stap ik ook lekker op de volgende keer!

Wat rijden de doorrijders vandaag dan? Ik bedoel zitten jullie beschut achter een ruit of achter een scooter neus, of vangen jullie volop wind van voer? Ik begreep van een kennis op een ninja dat z'n kuip een behoorlijke windvanger is. Delen jullie die mening?

ik rij R6... maar ondanks dat ik klein ben, vang ik ook veel wind...
 
Windvlagen houden me niet tegen, heb in de drie jaar die ik ondertussen rijd ongeveer evenzoveel weeralarmen getrotseerd. Niet altijd even leuk, maar ging best. Vandaag ook even een stukje op de motor gereden, hoewel ik me voorstel dat het op de snelweg etc. inderdaad weer billenknijpweer wordt.

Desondanks, alleen bij sneeuw en ijzel blijft de motor staan!
Ik herinner met 1 weeralarm, waarbij alle bruggen naar het zuiden gesloten waren. Toen ben ik dus echt niet thuis gekomen -O-
 
Wat rijden de doorrijders vandaag dan?

ik heb helaas maar 1 motor, maar dan wel gelijk een hele leuke O-) RSV mille R. niet echt een woon-werkfiets, maar je wordt er wel lekker wakker van 's ochtends 8-) ik merk wel dat ik wat meer heen en weer wordt geduwd door de wind als met mijn vorige motor (cb600f) maar dat is denk ik wel logisch; de cb heeft geen kuipwerk, is een tuk lichter en heeft een ontspannen zithouding. maar de mille is leuker, ook bij slecht weer :]
 
Gouda - Vlaardingen was prima te doen...

Met mijn kuip van me GPZ ook bijna geen last van tegenwind, als je je kin op de tank drukt, ach en ik slinger toch wel :+
 
Weer vanuit belgie ;)
Hier ook stevig veel rukwinden. Vanmorgen eigenlijk niet veel van gemerkt tot ik plots een huizen rij was gepasseerd en geen bescherming meer had. Een plotse rukwind en ik zat bijna over de volle lijn :)
Dus ja, goed opletten vandaag. Momenteel zie ik niet veel wind, dus hopelijk kan ik rustig naar huis rijden (wil motor niet echt op het werk achterlaten). Zolang het ook niet begint te regenen vind ik het nog allemaal meevallen :)
 
Nou, deze jongen gaat het weer zometeen (+/- kwartiertje) trotseren op z'n magna'tje.

Vrouwtje mailde al naar me of ik de motor niet op m'n werk kan laten staan... gek mens.
 
Vandaag met de R6 vanuit leiden naar rotterdam en teruggereden... Was best redelijk te doen! Iets meer in elkaar vouwen om wat minder wind te vangen :) en dan ga je zonder veel moeite ook nog eens heel hard over de A4 hoor :D op de terugweg met t filerijden wel wat langzamer dan normaal tussen die weilanden...
 
Vandaag ook gewoon op de motor naar school gegaan. :] Heen reis had ik weinig last van de wind. Helaas kon ik dat van de terug reis niet zeggen. Tussen de flats door één flinke windvlaag. Ik schrok en kwam op het fietspad terecht. Het ging allemaal goed maar was wel behoorlijk geschrokken.
Dit zal mij niet weerhouden om op de motor te gaan. Het heeft me alleen wat meer oplettender gemaakt. :Y
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan