Weer of geen weer..

Status
Niet open voor verdere reacties.
Vanmorgen de eerste pekelrit :( , maar dat was te verwachten. Verder redelijk fris - 1 boven nul om 05.50 in het hoekje bij m'n garage. Wegen waren goed te doen. Ik zag nog wel wat hagel liggen op de spitsstrook bij Bodegraven van die hagelbui van gisteren boven Gouda e.o. Ik had die bui zien hangen om ca. 16.30 en dacht die ook nog mee te krijgen, gelukkig niet. Ik weet niet wat ik anders had gedaan. Motor op vluchtstrook en wachten? Doorrijden met 5 cm ijs op de weg zal ook niet lukken. :? 50 km file richting Utrecht, je moet er niet aan denken en er doorheen rijden zal ook niet echt lukken.
Vanmiddag terug en dan vanavond of morgen effe afspuiten met koud water. We houden de sneeuwradar maar goed in de gaten. B|

Greetz, kowalski.
 
Was vanmorgen redelijk te doen tot ik de snelweg af ging, moet net onder a'dam wezen en daar was het spekkie glad. Wordt volgende week dus de auto pakken
 
Was vanmorgen redelijk te doen tot ik de snelweg af ging, moet net onder a'dam wezen en daar was het spekkie glad. Wordt volgende week dus de auto pakken

Echt? Nijkerk-Amstelveen was heel goed te doen. Het was compleet wit onderweg ... van de pekel B|

Overigens wel zeer naar die opspattende pekel die vervolgens langzaam op je vizier toch aanvriest :(
 
Vanochtend door de gladheid in Den Haag twee keer bijna mijn voorwiel onder mij vandaan. Een maal Den Haag uit was er gelukkig gepekeld.
Net de brommer even laten afkoelen en met liefde gewassen, gedroogt en het kuipwerk weer in de WD40 gezet.

Ijskristalen waren goed zichtbaar en de traction control werkt ieder geval goed. :P

Groet,

Richard

(Voor de gene die zich afvragen ik rijdt op een Pan european en die heeft traction control.)
 
Vandaag was wel de max voor mijn combi handschoenen/handvatverwarming. Kortom dikkere handschoenen kopen of moffen of een auto ;)
 
Echt? Nijkerk-Amstelveen was heel goed te doen. Het was compleet wit onderweg ... van de pekel B|

Overigens wel zeer naar die opspattende pekel die vervolgens langzaam op je vizier toch aanvriest :(

:^

Gistermiddag kwam ineens in de sneeuw terecht :?

Vanmorgen op de A12 hadden ze gepekeld, maar dat kunnen ze opnieuw doen aangezien het allemaal op m'n helm terecht is gekomen. Vertrok met een zwarte helm, ben aangekomen met een grijze helm B|
 
Niets aan de hand vanmorgen! Ritje Zoetermeer-Utrecht-Hilversum (A12 & A27). Wel koud, maar met de vingertoaster aan was dat geen probleem. Al moet er nog iets verzonnen worden voor die wintertenen...

Beetje mist gezien onderweg, geen last van gehad gelukkig, maar dat was het dan wel. Geen sneeuw of ijs gezien. Ik was zelfs te vroeg op m'n werk!
Hopelijk vanmiddag ook zo, en dan ook geen flinke file net als vanochtend.

Wel geteld 1 motor gezien vanmorgen, op de vluchtstrook werd deze vastgesjord achterop een sleepwagen... sterkte kerel!
 
Laatst bewerkt:
In Amstelveen was het vanochtend begonnen met aanvriezen. Ik heb een paar keer gevoeld met de laars onderweg. Het begint glad te worden. Iedereen voorzichtig rijden!
 
Heb ritje Waalwijk - Amsterdam vanochtend zonder gladheid of mist gedaan. Wel een beetje koud. En op het laatste stukje A2 een strooiwagen voor me. Gelukkig 5-baans, dus met een ruime bocht eromheen en voorbij gegaan.
 
Echt? Nijkerk-Amstelveen was heel goed te doen. Het was compleet wit onderweg ... van de pekel B|

Overigens wel zeer naar die opspattende pekel die vervolgens langzaam op je vizier toch aanvriest :(

Tot ik van de snelweg af ging was het goed te doen, ik moet alleen dan nog 8 km of zo binnendoor, da was net een ijsplaat ... Bij't laatste stoplicht bijna op mn plaat, raakte mn voorwiel kwijt met insturen B|

Wordt van het weekend motor schoonmaken, modder / pekel en andere troep van mn helm bikken en hopen dat het alleen volgende week slecht is.

Was trouwens nie grappig de hoeveelheid mist op de a4 vanmorgen ....
 
Laatst bewerkt:
Ik vond het vanochtend prima uit te houden.

Regionale verschillen?

Enigszins glad, maar prima te doen met aangepaste rijstijl.

OW. Ik neem trouwens ALLES wat ik ooit heb gezegd over textiel-rijders terug.
Man man man Wat heb ik me al die jaren onnodig laten verkleumen.
Textielpakje aan. Thermovoering erin geritst. Nieuwe winterhandschoentjes (oude waren wel erg dun geworden.

Ik kwam grijnzend van de motor af. Niets aan het handje.

Handvatverwarming is niet eens aan geweest.
:] :] :] :]
 
Sow, het was goed mistig vanochtend. Af en toe kon ik net 1 lantaarnpaal ver kijken. En dan kom je vrachtwagens tegen zonder licht. Die zie je echt pas op het laatste moment!

Eerst even een koude kont van het ijs dat op m'n zadel lag, morgen schuur opruimen, mag ie 's nachts weer naar binnen (en ik denk dat het tijd wordt voor de binnenvoering)
 
Temperatuur was vanmorgen nog redelijk te doen hier(twente). Motor gaf min 4 aan om 7.30 uur. Rustig aan gedaan, maar weinig gemerkt van gladheid
 
In Amstelveen was het vanochtend begonnen met aanvriezen. Ik heb een paar keer gevoeld met de laars onderweg. Het begint glad te worden. Iedereen voorzichtig rijden!

Viel een halfuur later wel mee, vond ik zelf. Ik reed op de rotonde lekker achter de pekelwagen B|
Tot ik van de snelweg af ging was het goed te doen, ik moet alleen dan nog 8 km of zo binnendoor, da was net een ijsplaat ... Bij't laatste stoplicht bijna op mn plaat, raakte mn voorwiel kwijt met insturen B|

Wordt van het weekend motor schoonmaken, modder / pekel en andere troep van mn helm bikken en hopen dat het alleen volgende week slecht is.

Was trouwens nie grappig de hoeveelheid mist op de a4 vanmorgen ....

Oops. Ik moet zeggen dat ik wel als een mietje gereden heb. Liever traag en in 1 stuk thuis dan sneller en in meerdere stukken thuis. Mist heb ik niet gezien op de A1/A9.

Ik ben ondertussen thuis wel met een zelfbouwproject bezig om m'n vizier schoon te kunnen maken onderweg. Die waas van pekel die alleen maar erger wordt door te wrijven is echt niet grappig. Waar de auto's rijden zie ik nog wel aan de hand van hun leuke lichtjes, maar de weg is al een stuk minder duidelijk.
 
Lekker hvv aan, verwarmd vest aan en zingend tussen de file door. Als het maar niet gaat sneeuwen, die zooi blijft zo plakken op je visier.
 
ben niet één mede-bikkel tegengekomen vanmorgen..
:^

En plots ben je hélemaal alleen...


Deze morgen ook een winterwaarschuwing gekregen, bovenaan op een spekgladde brug even een "slinger" gehad, maar gelukkig alles rechtgehouden.

Gisterenavond was het zwaar aan het sneeuwen, welke truuks zijn er om het vizier sneeuwvrij te houden? (jaja, wissen met de hand) (ook het aandampen is dan een probleem wegens temperatuurverschil tussen aanklevende sneeuw en binnentemperatuur helm)
 
Laatst bewerkt:
:^

En plots ben je hélemaal alleen...

Pfff, dees morgen 1 centimeter aangevroren hagel in men straat.
Dan maar de auto in, nog altijd beter dan men Vstrom van 2 jaar oud neer moeten leggen.

Gisterenavond was het zwaar aan het sneeuwen, welke truuks zijn er om het vizier sneeuwvrij te houden?
de "wijsvinger" ?

(ook het aandampen is dan een probleem wegens temperatuurverschil tussen aanklevende sneeuw en binnentemperatuur helm)
Ik heb goede resultaten met de fogcity film.
Kheb een "koud weer" vizier" met fogcity en warm weer vizier zonder .. wisselen duurt 1 minuut. kan dus kiezen ... vooral omdat fogcity toch iets van je zicht afpakt> het geeft een heel lichte waas, net alsof je vizier stoffig is. Maar werkt goed tegen aandampen mits goed aangebracht en is goedkoop.
 
Pfff, dees morgen 1 centimeter aangevroren hagel in men straat.
Dan maar de auto in, nog altijd beter dan men Vstrom van 2 jaar oud neer moeten leggen.
Je hebt gelijk, maar toen ik tussen de file door laveerde was ik toch weer "gelukkig"... })
de "wijsvinger" ?
Juist op tijd aangepast...
Ik heb goede resultaten met de fogcity film.
Kheb een "koud weer" vizier" met fogcity en warm weer vizier zonder .. wisselen duurt 1 minuut. kan dus kiezen ... vooral omdat fogcity toch iets van je zicht afpakt> het geeft een heel lichte waas, net alsof je vizier stoffig is. Maar werkt goed tegen aandampen mits goed aangebracht en is goedkoop.
Heb een heel recente C3 met ingebouwde pinlock... (maar hoe lang lag hij al in de winkel...)
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan