Weer ongeluk bij PPP

Status
Niet open voor verdere reacties.

Daantje

Die hard MF'er
13 dec 2001
295
0
Leiden
Bron: website www.rtvwest.nl
"Weer motorongeluk oprit A4/A13
zaterdag 31 mei 2003
RIJSWIJK - Op de scherpe op- en afrit bij Rijswijk van de A13 naar de A4 is vrijdagavond opnieuw een ongeluk met een motorrijder gebeurd. De motorrijder kwam er met een enkelbreuk goed af, want twee weken geleden was er nog een ongeluk met dodelijke afloop. De op- en afritten van de A4 tussen Rijswijk en de Plaspoelpolder zijn inmiddels berucht, want motorrijders scheuren hier door de bochten om te werken aan hun bochtentechniek. "

Zit ik gisteravond tv te kijken zie ik op RTV West dat er weer een motorongeluk was op de PPP maar deze motorrijder had geluk en kwam er relatief goed vanaf. Wij filmen zelf regelmatig aan het einde van de N11 bij het aquaduct en ook bij de Vlietlanden maar naar de PPP en Schipluiden ga ik echt hooguit een paar keer per jaar. Wat mij opgevallen is bij vooral de laatste twee lokaties is dat er eigenlijk drie groepen motorrijders zijn. Degene met veel ervaring die precies weten waar ze mee bezig zijn, eenzelfde soort maar dan met een ongelofelijke plaat voor de kop die echt totaal levensmoe zijn en een groep onervaren motorrijders die graag mee willen doen. Dat gaat geheid fout en blijft ook fout gaan en wat mij betreft mogen de motorrijders de hand best eens in eigen boezem steken en zich gaan afvragen waar ze nou eigenlijk mee bezig zijn. Wij (Mars, Marco en ik) hebben op deze lokaties vaak ongelukken zien gebeuren waar we gewoon op zaten te wachten want als we dan stonden te kijken wisten we gewoon 100% zeker dat het fout moest gaan. Ik vind dat niet normaal als je eigenlijk al kan voorspellen dat het fout gaat. Motorrijden is voor mij het mooiste wat er is maar ik wil wel graag nog wat langer mee.

ciao Daan
 
Dat vind ik weer zo kort de bocht: "Dus degene met ervaring kan niet vallen". Kan je niet lezen dan??? Ik zeg alleen maar dat er mensen zijn waarvan je al 100% kan voorspellen dat ze gaan vallen en die mensen met ervaring en geen plaat voor de kop kunnen ook vallen maar minder snel. Goed lezen is het halve werk, nu ben je gewoon bezig dingen te roepen die ik helemaal niet schrijf.

ciao Daan
 
Meestal op een lullige manier ;-) Maaruh wat vinden jullie nou eigenlijk van het rijden op dit soort locaties in zulke (vaak op mooie dagen) grote groepen? Volgens mij ga je elkaar alleen maar op lopen naaien.
Nou ik peer 'm ik ga lekker rijden vandaag.

ciao Daan
 
Wat mij opgevallen is bij vooral de laatste twee lokaties is dat er eigenlijk drie groepen motorrijders zijn. Degene met veel ervaring die precies weten waar ze mee bezig zijn, eenzelfde soort maar dan met een ongelofelijke plaat voor de kop die echt totaal levensmoe zijn en een groep onervaren motorrijders die graag mee willen doen. Dat gaat geheid fout en blijft ook fout gaan en wat mij betreft mogen de motorrijders de hand best eens in eigen boezem steken en zich gaan afvragen waar ze nou eigenlijk mee bezig zijn. Wij (Mars, Marco en ik) hebben op deze lokaties vaak ongelukken zien gebeuren waar we gewoon op zaten te wachten want als we dan stonden te kijken wisten we gewoon 100% zeker dat het fout moest gaan. Ik vind dat niet normaal als je eigenlijk al kan voorspellen dat het fout gaat. Motorrijden is voor mij het mooiste wat er is maar ik wil wel graag nog wat langer mee.

ciao Daan


Volgens mij vergeet je een groep,.... Ik persoonlijk hoor bij de groep kijkers (en hiermee bedoel ik niet dat ik kom om te kijken hoe iemand rijd, maar om naar motors te kijken ). Ik vind het leuk als ik een dag gewerkt heb om 's-avonds een beetje te praten met collega rijders,.... En hoe kan jij eigenlijk zien of iemand ervaren is of onervaren?? Baseer jij dat op leeftijd ofzo? Misschien moet je eens naar mij komen kijken als ik rij, ik ben dus nog niet ervaren en omdat jij de "toekomst" kan voorspellen wil ik graag van je weten wanneer ik verongeluk. Het klinkt een beetje hard misschien maar ik ben het gepraat over de PPP-ongelukken zat, het kan bij iedereen fout gaan en niet alleen bij PPP rijders. Elke dag kom ik over die bocht en met mij vele andere weggebruikers, ervaren of onervaren het maakt geen fluit uit,.... Nogmaals het kan iedereen gebeuren,..

Ken namelijk iemand die een vriend had bij de KLPD (motoragent) en die ging elk half jaar op cursus en had dus alle vereiste papieren, ( ook had hij een race licentie en race-te op verschillende circuits). Maar tijdens het rijden door een file klapte hij op de een of andere manier onderuit en was op slag dood, Bij het neerkomen op het asfalt brak hij zijn nek en dan is het snel afgelopen,.... Het is maar een voorbeeld maar ik wil zo graag van het vooroordeel af dat er alleen ongelukken gebeuren met hardrijden en hard door de bochten heen,....
 
Meestal op een lullige manier ;-) Maaruh wat vinden jullie nou eigenlijk van het rijden op dit soort locaties in zulke (vaak op mooie dagen) grote groepen? Volgens mij ga je elkaar alleen maar op lopen naaien.
Nou ik peer 'm ik ga lekker rijden vandaag.

ciao Daan


Geweldig!!!!!!!!!!!!!
Rij vaak met de V-Max club Holland mee in de toerritten en dan rijden we met een stuk of 40 a 60 motoren, en als iedereen rekening met elkaar houdt is het geen probleem,...... Soms snelweg gecombineert met landelijke weggetjes,....
 
Ik ben het wel met Daan eens alleen ben ik bang dat jij de groep motorrijders die je hoopt te bereiken niet bereiken zal vanwege het simpele feit dat het inzicht wat je vraagt van hen alleen maar op te doen is door heel veel motoruren te maken waardoor vervolgens voor de desbetreffende motorrijder steeds duidelijker wordt hoe kwetsbaar hij of zij is.
Daarom is het wat dat betreft vechten tegen de bierkaai. En ik kan ze nog wel begrijpen ook, het blijft gewoon super om telkens weer te proberen nog harder en nog platter door een bocht te gaan.
Natuurlijk zijn er uitzonderingen wat betreft ervaren motorrijders die ook een ongeluk kunnen krijgen maar gemiddeld genomen zijn er denk ik drie categorieen die de grootste risicogroep vormen aangaande het krijgen van een ongeluk te weten de mensen met weinig rijervaring, de rijders met weinig respect voor zichzelf en voor de anders (ook wel degenen met een plaat voor de kop die denken dat op de openbare weg wedstrjiden zijn te winnen) en de motorrijders(sters) die al 10 jaar rijden en de motor alleen boven de 25 graden uit de schuur halen (inde auto is het zo warm) en lekker in korte broek en gympies gaan rijden.
Het hoort bij alle snelle vervoersmiddelen zoek de balans tussen de kick en verantwoord rijden.
Be carefull!!
 
Dat vind ik weer zo kort de bocht: "Dus degene met ervaring kan niet vallen". Kan je niet lezen dan??? Ik zeg alleen maar dat er mensen zijn waarvan je al 100% kan voorspellen dat ze gaan vallen en die mensen met ervaring en geen plaat voor de kop kunnen ook vallen maar minder snel. Goed lezen is het halve werk, nu ben je gewoon bezig dingen te roepen die ik helemaal niet schrijf.

ciao Daan

Het zelfde beeld zie je ook op de Nordschleife.

[*]Een groep ervaren rijders die weten waar ze mee bezig zijn.
[*]Een groep idioten waarbij je alleen hoeft te wachten tot het weer een keer fout gaat.
[*]En een groep beginnelingen die zich laten puschen (laten opnaaien, of zich zelf opnaaien), en ook die groep loopt een groot risiko.

Je ziet dan ook dat de ongelukken meestal gebeuren in de 2e en 3e groep.
 
ben ik blij dat ik een beginneling ben die weet waar ie mee bezig is :P
nieuwe groep wellicht?

magoed, het zal allemaal wel, je doet er toch niks tegen. iedereen moet gewoon zn eigen verantwoording nemen, we zijn allemaal volwassenen (volgens de wet dan ..)
 
Het zelfde beeld zie je ook op de Nordschleife.
[*]En een groep beginnelingen die zich laten puschen (laten opnaaien, of zich zelf opnaaien), en ook die groep loopt een groot risiko.

Zie ik niet alleen op de Nordschleife, maar ook hier op MF.
 
Daan, als je met motorrijden bezig bent moet je jezelf heel goed realiseren dat je in een risicogroep zit. Je kan bij één van de tachtig horen die jaarlijks niet meer thuis komen.
ga nooit van huis zonder afscheid en zorg dat je dingen geregeld zijn.


't is niet anders :(

Deze knul was volgens zeggen geen bekende op PPP&A4.
Je ziet maar dat je er heel goed vanaf komt zonder die klotevangrail. Wat is nou een gebroken enkel :? Hele vliegtuigladingen komen zo terug van wintersport....
 
Laatst bewerkt:
er wordt steeds over drie groepen gesproken, volgens mij is er ook nog een groep beginners die zich helemaal niet laat opnaaien en gewoon lekker hun eigen rondjes rijden. Waar ik dus in hoor en niet ik alleen want ik ken zat (jonge) motorrijders die zich echt niet laten opnaaien. :]
 
er wordt steeds over drie groepen gesproken, volgens mij is er ook nog een groep beginners die zich helemaal niet laat opnaaien en gewoon lekker hun eigen rondjes rijden. Waar ik dus in hoor en niet ik alleen want ik ken zat (jonge) motorrijders die zich echt niet laten opnaaien. :]

:^

Ik rijd zelf ook wel eens over de PPP, maar ik weet donders goed wat ik met mijn machine kan en zal dan ook niet harder/platter door die bochten gaan totdat ik daar genoeg ervaring voor heb (mocht dat ooit het geval zijn). En in mijn geval betekend dat (voorlopig) helemaal niet plat en geen steppies aan de grond en dat soort dingen... lekker boeiend... zonder die dingen heb ik het ook heel erg naar m'n zin op m'n fiets...

Dus ik ben van mening dat er echt nog een 4e groep bij hoort... de beginners die rustig in hun eigen tempo de ervaring opdoen om ooit in groep 1 uit te komen...
 
Die groepen... tsja, misschien zijn het wel ontzettend veel groepen met in iedere groep één motorrijder... Zijn we niet allemaal verschillend?

We hebben 1 ding gemeen: Nobody's perfect...
 
Ja, en wanneer heb je nou ervaring? |(

Eerste x knietje aan de grond is geen ervaring, maar als ik daarvoor al 30 jaar heb gereden is het dan wel ervaring :?

Dus wanneer ben je ervaren? 10.000 x knietje aan de grond of al 30 jaar rij-ervaring? En die gaat "leren" knietje aan de grond :X

Je moet toch op 1 of andere manier ervaring op bouwen ;)

enja, ik rij d`r ook wel eens...
 
Geweldig!!!!!!!!!!!!!
Rij vaak met de V-Max club Holland mee in de toerritten en dan rijden we met een stuk of 40 a 60 motoren, en als iedereen rekening met elkaar houdt is het geen probleem,...... Soms snelweg gecombineert met landelijke weggetjes,....

Ik kan me niet voorstellen dat jullie met de V-Maxen daar een uurtje rondjes gaan rijden op PPP of op een klaverblad.. daar doelt Daan op, niet op het rijden met een groep opzich ;)
 
Ja, en wanneer heb je nou ervaring? |(

Eerste x knietje aan de grond is geen ervaring, maar als ik daarvoor al 30 jaar heb gereden is het dan wel ervaring :?

Dus wanneer ben je ervaren? 10.000 x knietje aan de grond of al 30 jaar rij-ervaring? En die gaat "leren" knietje aan de grond :X

Je moet toch op 1 of andere manier ervaring op bouwen ;)

enja, ik rij d`r ook wel eens...


:^ En voor de rest heb je nog te maken met: Aanleg, motorisch vermogen, karakter, enz. enz.

Ik vind niet dat je dit zo kunt generaliseren Daan..... Maar er zit wel een kern van waarheid in!
 
Hoezo hokjes-denken ? Laten we daar nu eens mee ophouden, je schept er alleen verschillende kampen mee en het draagt niet bij tot de oplossing van dit probleem !

We rijden allemaal motor om onze eigen redenen, bottom line is dat we er plezier in hebben. De een cruised lekker met 80/90 km/u over de B wegen en de ander voelt zich pas happy wanneer hij 1 paar knee-sliders per week verslijt. So be it.

Ongelukken zijn echt niet te voorkomen, hooguit te verminderen en dat is niet afhankelijk van wat voor soort motorrijder je bent. Als iedereen er nu van doordrongen zou zijn dat de openbare weg geen circuit is en de nodige reserves in acht zou nemen, zouden we al een heel eind op de goede weg zijn.

Helaas is dit een illusie en ik betrap me er zelf ook wel eens op dat het weer op het randje was, maar het kan geen kwaad om er zo af en toe op gewezen te worden.

just my 2 cents.
 
Op zaterdag 31 mei 2003 12:26 schreef HansGSX-R het volgende:
Hoezo hokjes-denken ? Laten we daar nu eens mee ophouden, je schept er alleen verschillende kampen mee en het draagt niet bij tot de oplossing van dit probleem !

We rijden allemaal motor om onze eigen redenen, bottom line is dat we er plezier in hebben. De een cruised lekker met 80/90 km/u over de B wegen en de ander voelt zich pas happy wanneer hij 1 paar knee-sliders per week verslijt. So be it.

Ongelukken zijn echt niet te voorkomen, hooguit te verminderen en dat is niet afhankelijk van wat voor soort motorrijder je bent. Als iedereen er nu van doordrongen zou zijn dat de openbare weg geen circuit is en de nodige reserves in acht zou nemen, zouden we al een heel eind op de goede weg zijn.

Helaas is dit een illusie en ik betrap me er zelf ook wel eens op dat het weer op het randje was, maar het kan geen kwaad om er zo af en toe op gewezen te worden.

just my 2 cents

En daar sluit ik me helemaal bij aan
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan