Weer ongeluk bij PPP

Status
Niet open voor verdere reacties.
Daan, als je met motorrijden bezig bent moet je jezelf heel goed realiseren dat je in een risicogroep zit. Je kan bij één van de tachtig horen die jaarlijks niet meer thuis komen.
ga nooit van huis zonder afscheid en zorg dat je dingen geregeld zijn.


't is niet anders :(

Rob,
Ik denk dat Daan dat als geen ander weet ;)

Later
 
Kunnen we eens die eindeloze discussie stoppen over ervaring en hoe lang je al rijd? Iedereen heeft wel enige ervaring met iets.. Ik heb bijvoorbeeld heel veel gereden met iemand achterop (4 keer op vakantie geweest naar de Middelandse Zee, Marroko en andere warme landen) en de ander steekt al zijn geld in circuittrainingen.

Hoe en hoelang iemand al rijd zegt geen hol over hij wel of geen ongelukken maakt. Ik heb eens een man gesproken die 10 jaar circuitervaring had, al 30 schadevrij had gereden en op zijn 55ste in Duitsland op een voorligger reed. Gewoon omdat hij eventjes niet oplette.

Ik kom al een tijd op de PPP, en rijd ook veel over de landweggetjes in de omgeving. Maar ook ik maak wel eens een foutje.. rijd ik bijvoorbeeld met 200 plus langs een onoverzichtelijke kruising. Denk ik daarna inderdaad vaak: "Heijblok, daar ben je weer goed weggekomen." Iedereen rijd op zijn of haar manier, als je je laat opnaaien door iemand is dat je eigen schuld. En dan mag je wel veel ervaring hebben, als de persoon voor je iets geks doet, en je schrikt, dan lig je ook.

En, zoals MaRRioblade al schreef.. post niet meer van die ramptoeristentopics. De pers en de politie leest mee.
 
Op maandag 02 juni 2003 12:28 schreef RAYF4 het volgende:Verder laten vreemd genoeg de meer ervaren rijders in onze vriendengroep zich eerder opnaaien en bekijken wij (minder ervaren)het spektakel van een afstandje als er weer eens een "hanengevecht" uitbreekt.
:^
 

Maar ook ik maak wel eens een foutje.. rijd ik bijvoorbeeld met 200 plus langs een onoverzichtelijke kruising. Denk ik daarna inderdaad vaak: "Heijblok, daar ben je weer goed weggekomen."


Als je dit doet heb je spijtig genoeg niet het vermogen om vooruit te kunnen denken :X
Levensgevaarlijk voor jezelf en natuurlijk voor diegene die van rechts komt :(
 
:^

Ik rijd zelf ook wel eens over de PPP, maar ik weet donders goed wat ik met mijn machine kan en zal dan ook niet harder/platter door die bochten gaan totdat ik daar genoeg ervaring voor heb (mocht dat ooit het geval zijn). En in mijn geval betekend dat (voorlopig) helemaal niet plat en geen steppies aan de grond en dat soort dingen... lekker boeiend... zonder die dingen heb ik het ook heel erg naar m'n zin op m'n fiets...

Dus ik ben van mening dat er echt nog een 4e groep bij hoort... de beginners die rustig in hun eigen tempo de ervaring opdoen om ooit in groep 1 uit te komen...

Ook ik kom af en toe eens een Rondje over het "Circuit" PPP doen, en op straat houd ik altijd een grote marge aan, klinkt ongeloofwaardig volgens sommigen omdat ik dan afgerekend word op het feit dat ik de bochten wel met een knietje aan de straat neem, sorry, maar rustig een knietje aan de grond rijden gaat ook.. :]
De "beginners" die zich niet op laten naaien, en rustig hun ervaring opdoen slaan de groep "opgenaaide wanabe" en "plaat voor de kop" over en zijn voor ze het zelf in de gaten hebben Ervaren, in die zin dat ze precies weten waar ze zitten met hun kunnen..
't is droevig dat veel rijders over hun kunnen gaan, en waar veel rijders komen, gaan er helaas ook veel onderuit.. PPP lijkt mooi, maar er zitten een paar geniepigheidjes in, precies op de plekken waar het regelmatig fout gaat.
 
soms heb je een goede dag , en soms een slechte.
bij een " slechte " dag probeer ik zo snel mogelijk weer thuis te komen , anders ben ik bang dat er ongelukken komen.
Ik neem aan dat menig motorrijder hier last van heeft.
 
Het probleem van die ongevallen zit hem vaak ook in slecht afgestelde vering,van die hobbels heb ik n.l. totaal geen probleem en we hebben die route wat vaak en erg hard genomen hoor!
Laten we eens op een avond op de ppp bij de geïnterreseerden de vering eens nalopen,kijken hoe ze staan e.d.
Als jullie allemaal de standaard setup gebruiken,kan ik begrijpen dat je soms spontaan grip verliest met alle gevolgen van dien.......
Dus allemaal je gereedschapsetje nakijken en we prikken een keer een dag,ik wil best wel helpen hoor.
Dan zorg ik voor de bandenpomp en meter,we moeten tenslotte alles uitsluiten om dit soort gevallen te bestrijden/voorkomen.
Het klinkt misschien raar,maar het eerste wat ik aan mijn motoren deed was de vering vervangen/aanpassen.
Kost wel wat,maar liever 2 maanden geen biefstuk eten, dan mijn eigen vlees op de weg/vangrail.
 
Op maandag 02 juni 2003 20:26 schreef porky het volgende:
Het probleem van die ongevallen zit hem vaak ook in slecht afgestelde vering,van die hobbels heb ik n.l. totaal geen probleem en we hebben die route wat vaak en erg hard genomen hoor!.....

Dat van die veringinstellingen is maar een deel van het verhaal.. Elke straatfiets staat normaliter te zacht.. het lijkt wel of ze in Japan en Italië alleen rekening houden met kleine mannetjes in plaats van Noord-Europese "reuzen van 1.90m en langer"
Het grootste probleem bij veel motorrijders is echter het verhaal Bandenspanning, of juist het gebrek eraan..
 
Op maandag 02 juni 2003 12:28 schreef RAYF4 het volgende:Verder laten vreemd genoeg de meer ervaren rijders in onze vriendengroep zich eerder opnaaien en bekijken wij (minder ervaren)het spektakel van een afstandje als er weer eens een "hanengevecht" uitbreekt.
Ik kan je gerust stellen, als je ooit een ritje vanaf de Ring (Nordschleife) naar huis (nou ja, geldt voor jou dan effe niet :P ) hebt meegemaakt, dan weet je dat ook hier "ervaren" rijders zich op laten naaien hoor..

Ik geloof dat 1 bepaald ritje van vorig jaar der mate indruk heeft gemaakt dat we het er nog steeds over hebben... (diegene die er bij waren weten wel welk ritje het was... )
 
Ik kan je gerust stellen, als je ooit een ritje vanaf de Ring (Nordschleife) naar huis (nou ja, geldt voor jou dan effe niet :P ) hebt meegemaakt, dan weet je dat ook hier "ervaren" rijders zich op laten naaien hoor..
Ik geloof dat 1 bepaald ritje van vorig jaar der mate indruk heeft gemaakt dat we het er nog steeds over hebben... (diegene die er bij waren weten wel welk ritje het was... )
Ik kan me nog wel herinneren zoiets gelezen te hebben, ja...... })
Waar ik vnml op doel is dat ook veel ervaren rijders, wanneer ze zich laten opnaaien,ook OVER hun kunnen of over de grens van wat de omstandigheden toelaten heen gaan.
Dit weekend hier in de buurt over wat kleinere bergweggetjes gerac..uhmm gereden bedoel ik en daar werd iedereen en alles weggereden door een van m'n vrienden op een R1150GS.
Ookal heeft hij verschrikkelijk veel ervaring (on- en offroad)en leent deze fiets zich ervoor, er hoeft op deze weggetjes maar wat tegen te zitten, gravel, een geit/koe op de weg, tegenligger (geen gescheiden banen), een bocht die veel scherper is...
Als een van de betere rijders er vandoor gaat ga ik er regelmatig achteraan maar zogauw het mij echt te gek wordt...hasta la vista. ;)
 
Het ging nog altijd om een mede motor rijder!
En nee hij was geen beginner en nee hij heeft zichzelf niet onderuit gereden, maar is door een koekblik van zijn fiets gereden, en vooralsnog valt het allemaal helemaal niet mee! :(

Met een koekblik heeft het ongeval van vrijdagavond NIETS te maken. Leuke manier om stemming te maken in de toch al moeizame relatie tussen motor&auto, maar gebaseerd op louter onzin.
 
Beste motorliefhebbers, ik ben journalist van de Haagsche Courant en ben op zoek naar mensen die me kunnen vertellen hoe het nu komt dat er de laatste tijd zoveel ongelukken gebeuren in de bochten bij de Plaspoelpolder. De politie verklaarde eerder dat het waarschijnlijk door het gerace komt van de rijders (dat hebben we ook in de krant gepubliceerd, wat weer tot erg veel reacties leidde), maar als ik alle berichten in het forum lees, heb ik toch sterk het idee dat er misschien ook andere oorzaken zijn. In elk geval hoop ik dat ook Benzinedamp wil reageren, naar aanleiding van onderstaand bericht over het laatste ongeval. Ben benieuwd!


Bron: website www.rtvwest.nl
"Weer motorongeluk oprit A4/A13
zaterdag 31 mei 2003
RIJSWIJK - Op de scherpe op- en afrit bij Rijswijk van de A13 naar de A4 is vrijdagavond opnieuw een ongeluk met een motorrijder gebeurd. De motorrijder kwam er met een enkelbreuk goed af, want twee weken geleden was er nog een ongeluk met dodelijke afloop. De op- en afritten van de A4 tussen Rijswijk en de Plaspoelpolder zijn inmiddels berucht, want motorrijders scheuren hier door de bochten om te werken aan hun bochtentechniek. "

1. Betreft rijder met zeer veel ervaring (VRO's en circuit etc.) 8-) Zeker geen O-) Maar dit had iedereen kunnen overkomen (Zie punt 3)
2. Vergeleken met Evil ;( is hij er inderdaad goed vanaf gekomen maar een klaplong en een zeer gecompliceerde enkelbreuk is nooit grappig ;(
3. ZEKER NIET OMDAT HIJ DOOR EEN KOEKBLIK WERD GESNEDEN DE VLUCHTSTROOK OP MOEST EN DAAR DOOR OLIE OF IETS ANDERS GING GLIJDEN :( :( :( :( KOEKBLIK IS NIET GESTOPT :( :( :( :( :( :( :( :( :( :( :( :( :( :( :( :(
4. Snelheid op dat moment ongeveer 70 km/u
5. Resultaat: deze week operatie, begin volgende week uit ziekenhuis, een maand of zes revalideren. Dus dit jaar niet meer :] :(
6. Conclusie: :] is riskant maar zoooooooooooo leuk! Ongelukken niet per definitie afhankelijk van ervaring (Zie recente raceongevallen)

Wellicht een idee om koekblikrijders die niet stoppen te ruimen ;) ;) En voor de zekerheid de rest preventief }) Hebben wij lekker de ruimte om te :] :]

Nu weer even serieus: KEEP IT SAFE BUT KEEP ON :] !!!!!!!!!!!!
 
Een belangrijk punt is denk ik de overgang van het ene wegdek naar het andere wegdek bovenaan de bochten. Tevens zitten er op deze punten gevaarlijke hobbels in het wegdek.
 
Beste motorliefhebbers, ik ben journalist van de Haagsche Courant en ben op zoek naar mensen die me kunnen vertellen hoe het nu komt dat er de laatste tijd zoveel ongelukken gebeuren in de bochten bij de Plaspoelpolder. De politie verklaarde eerder dat het waarschijnlijk door het gerace komt van de rijders (dat hebben we ook in de krant gepubliceerd, wat weer tot erg veel reacties leidde), maar als ik alle berichten in het forum lees, heb ik toch sterk het idee dat er misschien ook andere oorzaken zijn. In elk geval hoop ik dat ook Benzinedamp wil reageren, naar aanleiding van onderstaand bericht over het laatste ongeval. Ben benieuwd!

Hallo Cindy?,

Welkom hier.

Geeft de politie geen informatie betreffende technisch onderzoek?
 
Beste motorliefhebbers, ik ben journalist van de Haagsche Courant en ben op zoek naar mensen die me kunnen vertellen hoe het nu komt dat er de laatste tijd zoveel ongelukken gebeuren in de bochten bij de Plaspoelpolder. De politie verklaarde eerder dat het waarschijnlijk door het gerace komt van de rijders (dat hebben we ook in de krant gepubliceerd, wat weer tot erg veel reacties leidde), maar als ik alle berichten in het forum lees, heb ik toch sterk het idee dat er misschien ook andere oorzaken zijn. In elk geval hoop ik dat ook Benzinedamp wil reageren, naar aanleiding van onderstaand bericht over het laatste ongeval. Ben benieuwd!


Er zullen beslist mensen zijn die hier hun mening over willen geven. Dit blijven echter persoonlijke meningen. Daarom vind ik het zo belangrijk dat er gegevens komen van het technisch onderzoek. Ik heb ook een zekere visie over hoe één en ander heeft plaatsgevonden. Dit durf ik echt niet openbaar te maken voor het geval ik er naast zit. Een ongeval vindt plaats als gevolg van vele (soms op het oog onbenullige) zaken.
 
Ik kan wel mijn mening geven waarom ik denk dat er zoveel motorrijders op hun snuit vallen, maar wie ben ik? Iedereen heeft hier andere meningen over en de waarheid ligt in het midden.

Ik denk dat er zoveel motorrijders de bocht uitvliegen doordat ze geen controle over de situatie hebben waar zij in verzeild raken. En een combinatie van zachte banden, een slecht wegdek telt ook mee.

*D eze laatste opmerking had inderdaad niks te maken met de ongelukken*
 
Laatst bewerkt:
Brullie! Voor zover ik weet valt er over het technisch onderzoek nog niets te zeggen. Maar ik ga er achteraan! Ik begrijp dat elk ongeval door andere oorzaken kan zijn veroorzaakt. Toch blijft het opvallend dat juist dit weggedeelte inmiddels berucht is. Daarom hoop ik van de ervaren rijders te horen hoe zij er tegenaan kijken. Ook al zijn dat persoonlijke meningen, het kan best zijn dat veel mensen dezelfde ervaringen hebben, waar dan toch bepaalde conclusies aan kunnen worden verbonden.



Er zullen beslist mensen zijn die hier hun mening over willen geven. Dit blijven echter persoonlijke meningen. Daarom vind ik het zo belangrijk dat er gegevens komen van het technisch onderzoek. Ik heb ook een zekere visie over hoe één en ander heeft plaatsgevonden. Dit durf ik echt niet openbaar te maken voor het geval ik er naast zit. Een ongeval vindt plaats als gevolg van vele (soms op het oog onbenullige) zaken.
 
Daarom hoop ik van de ervaren rijders te horen hoe zij er tegenaan kijken. Ook al zijn dat persoonlijke meningen, het kan best zijn dat veel mensen dezelfde ervaringen hebben, waar dan toch bepaalde conclusies aan kunnen worden verbonden.

Wie zijn de ervaren rijders? Zijn dat de mensen die er vaak komen, of zijn dat de mensen die al lang motorrijden?

Je kan het hoge aantal ongelukken ook van de andere kant bekijken.. er komen nu eenmaal veel motorrijders, dus gebeuren er ook veel ongelukken. De mensen die al lang op de PPP komen weten wel waar de gevaren zitten en rekenen erop met hun rijstijl. De mensen die hier lezen dat de PPP leuk is om te rijden en uit "verre streken" komen en niet bekend zijn met de situatie maken dus vaak dezelfde fouten.

Maar aan de andere kant zijn er ook al mensen afgegaan die al lang op de PPP rijden. Misschien dat die een combinatie van factoren zijn tegengekomen.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan