Weer oppassen na de vakantie

suzuki gsx600f

Die hard MF'er
25 feb 2003
913
0
Capelle aan den IJssel
Het is weer oppassen geblazen na de vakantie.
Zitten weer een hoop weggebruikers te slapen.

Om 16:30 uur passeer ik het kleinpolderplein en daar lag weer een motoprrijder onderuit.
Gelukkig was de politie al gearriveerd met 2 wagens.En werd de weg afgezet met wat pionnen en een rood kruis.
De agent effe wat ruimte gegeven om zijn pionnen te plaatsen. De auto's waren te druk bezig om naar huis te gaan ipv effe ruimte te geven.

Hij lag er beroerd bij op de weg, zijn motor een blauwe Pan stond op de vluchtstrook.

Precies op zo'n klote stuk waar alles elkaar zonodig weinig ruimte moet geven om in te voegen en uit te voegen.
 
Precies op zo'n klote stuk waar alles elkaar zonodig weinig ruimte moet geven om in te voegen en uit te voegen.
Tis ook overal hetzelfde he B|

Heb je een strook van 4.6 km om van baan te wisselen, gaat iedereen op de rem om meteen bij de 1e mogelijkheid zo snel mogelijk HUN plek af te dwingen.
Aan de ene kant is het lachen hoe al die hypocriten met elkaar omgaan, aan de andere kant is het levens gevaarlijk. Gewoon blind remmen om NET dat gaatje in te duiken
 
Wat een onzin.

"'t is weer oppassen want de vakantie begint"

"'t is weer oppassen want de vakantie is afgelopen"

:?

Je moet dus ten alle tijde oppassen ;)
 
ja altijd oppassen maar ik ben het er wel mee eens kijk maar naar de files deze week en naar wat je om je heen ziet,

Is het echt zo dat bouwvakkers slecht rijden ???????
 
Tis ook overal hetzelfde he B|

Heb je een strook van 4.6 km om van baan te wisselen, gaat iedereen op de rem om meteen bij de 1e mogelijkheid zo snel mogelijk HUN plek af te dwingen.

Maar als ik (met de auto) een groot gedeelte van de invoegstrook benut, zoals het hoort, proberen ze me tegen te houden, omdat ik later dan hen invoeg. :(
 
De beleefdheid in Engeland is dan een ware verademing. Een heleboel verkeersregels hier vertrouwen zelfs officieel op beleefdheid, ondenkbaar in Nederland.

Echter als ik wel eens naar onze vestiging in London moet dan merk ik dat er daar net zo'n "iedereen-voor-zichzelf" mentaliteit heerst als in de Randstad. Ik vrees dat de grenzen van beleefdheid meer door het pure verkeersaanbod worden opgelegd dan door mentaliteit van een cultuur. Maar ik droom gewoon graag verder dat het toch het laatste is...
 
Is het echt zo dat bouwvakkers slecht rijden ???????
vlak de stropdassen met de leasbak van de baas niet uit he. Arrogante teringlijers
Maar als ik (met de auto) een groot gedeelte van de invoegstrook benut, zoals het hoort, proberen ze me tegen te houden, omdat ik later dan hen invoeg. :(
dat zijn dezelfde mensen die denken dat ze weten hoe het moet.
Eerst remmen,
dan niet kijken,
dan 1 keer knipperen,
dan gewoon gaan
 
vlak de stropdassen met de leasbak van de baas niet uit he. Arrogante teringlijersdat zijn dezelfde mensen die denken dat ze weten hoe het moet.
Eerst remmen,
dan niet kijken,
dan 1 keer knipperen,
dan gewoon gaan

Moet je nu niet gaan overdrijven he.... die knipper gebruiken ze echt niet :+
 
Misschien toch wel een opmerking. Het valt mij vaak op dat het mensen zijn in een Volvo! Hun hebben misschien wel een goede Kooi om zich heen. Maar ik niet !!! bovendien als ze 4 KM verder iemand op een rem trapt hebben hun ook de voet op het middelste pendaal. Irri vind ik dat. :(
 
Ja... en vlak dan die knuppel van een motorrijder niet uit die stopt in de file om bij een automobilist te klagen dat ie te weinig ruimte maakt... |( Daardoor sta ik achter 'm te wachten :(

Ach, hou liever altijd mijn ogen open... soms zit het gevaar is in een ogenschijnlijk rustige weg... je hebt maar één dwaas nodig.
 
Wat ik me nou afvraag :?

Hou rijden de motorrijders dan zelf in de auto, of is dit meer iets voor een nieuw topic? :o

voor mezelf is het duidelijk, heb geen auto, wil geen auto, komt geen auto. :]
 
Wat ik me nou afvraag :?

Hou rijden de motorrijders dan zelf in de auto, of is dit meer iets voor een nieuw topic? :o

voor mezelf is het duidelijk, heb geen auto, wil geen auto, komt geen auto. :]

Dat stond in dat rapport dat ik laatst gepost hebt, maar waarschijnlijk te moeilijk was ;)
Het is aangetoond dat autorijdende motorrijders beter opletten dan niet motorrijdende autorijders. Ben je daar nog? :+
 
Dat stond in dat rapport dat ik laatst gepost hebt, maar waarschijnlijk te moeilijk was ;)
Het is aangetoond dat autorijdende motorrijders beter opletten dan niet motorrijdende autorijders. Ben je daar nog? :+

Ik ben er nog :)
Ik kon ook alleen maar voor mezelf spreken. Voor het laatst in een auto gereden tijdens de rijlessen 4 jaar terug ong.
maar wat me opvalt is dat de meeste automobilisten (wel of geen motorrijder) zichzelf heel goed vindt rijden :Z

maar dit geld waarschijnlijk ook voor motorrijders O-)
 
Ik rij super goed :+

Nee maar opzich niet slecht. Ik heb nooit haast, en zorg dat ik nooit haast heb. Ik wil niet te laat komen, en ga dus vaak te vroeg weg. Ik rijd wel te hard wettelijk gezien, maar niet te hard als in veiligheid. Gebruik me remmen niet veel, meeste doe ik met het gaspedaal (remmen op de motor). Bij treintjes rijden houd ik wat grotere afstand, en ook gas los en vast, daarmee wat rust achter me crieeren. Vind mezelf dus wel een veilig automobilist.

Rij binnen de stap op de grootste en leegste stukken max 70, provincieweg max 95 a 100, snelweg max 160.

Heb nu in de auto een kilometer of 30.000 gereden in een 3 jaar tijd, grootste gedeelte op duitse snelwegen bij 160+ snelheden. Tot nu toe 100% schade vrij, en in totaal een magere 5 oeps momentjes (2x in de klauwen voor een file, en 3x over voor een NL die zonder knipperlicht met 100 a 130 naar links gaat als ik er met een 180 aan kom waaien).

Houd sind ik mijn motorrijbewijs heb meer rekening met motoren (sta rechts tegen de lijn bij stoplichten, en laat grotere gaten vallen met mijn voorligger om de sportivere motorrijders een goed gaatje te geven voor inhalen, mocht ik in een langzaam rijtje zit.

Mijn irritaties (die mijn rijsteil totaal niet beinvloeden, ben altijd rust *kuch* *kuch*), zijn vooral: NLers met gebrek aan spiegelkijken, knipperlichtgebruik en bumperkleverig. En de meesten zijn enorm ongeduldig.
 
Laatst bewerkt:
Ik rij super goed :r

en 3x over voor een NL die zonder knipperlicht met 100 a 130 naar links gaat als ik er met een 180 aan kom waaien).

Jaaaah, zo hadden mijn collega en ik vandaag op de snelweg een idioot in een rode Teranzig (Transit), die het niet nodig vond om:

* In zijn spiegels te kijken :(
* Richting aan te geven |(
* Even te wachten tot wij (ca. 130 km/u) voorbij waren, maar ca. 100 m. voor ons naar links schoot. Wij zagen hem niet aankomen (Dit verwacht je niet) en hij ons zeer waarschijnlijk ook niet :( :z

Mijn collega moest vol in de remmen en zelfs naar de vluchtstrook uitwijken om er niet achter op te rijden |( (Fiat Ducato zonder ABS, da's verstoppertje spelen met het asfalt!)

Na een minuutje hartkloppingen durfde mijn collega weer verder te rijden........Leuk hoor!
 
Hmm, het is dat ik geen stropdas draag naar het werk, maar de rest klopt wel :(
behalve dan het asociaal weggedrag :X 8-)
erhm :X
Jaaaah, zo hadden mijn collega en ik vandaag op de snelweg een idioot in een rode Teranzig (Transit), die het niet nodig vond om:

* In zijn spiegels te kijken :(
* Richting aan te geven |(
* Even te wachten tot wij (ca. 130 km/u) voorbij waren, maar ca. 100 m. voor ons naar links schoot. Wij zagen hem niet aankomen (Dit verwacht je niet) en hij ons zeer waarschijnlijk ook niet :( :z

Mijn collega moest vol in de remmen en zelfs naar de vluchtstrook uitwijken om er niet achter op te rijden |( (Fiat Ducato zonder ABS, da's verstoppertje spelen met het asfalt!)

Na een minuutje hartkloppingen durfde mijn collega weer verder te rijden........Leuk hoor!

100 meter is ver hoor, misschien zat je collega nog te slapen? Als het nu 10 meter was kan ik me de actie voorstellen, maar 100? Ik ga dan ook gewoon inhalen hoor :)
 
Terug
Bovenaan Onderaan