Weer Spyball probleem, continu piepen met contact aan......?

Johnny_B

MF'er
10 aug 2008
69
0
Dordrecht
Hoi MF vrienden

Heb nu toch weer wat... Vandaag mijn motor net over tienen even in de tuin gezet en het alarm geactiveerd. Zitten mijn vriendin en ik lekker op de bank, hoor ik iets piepen. Zeg nog, tegen haar.... volgens mij gaat je wekker af of zo..

Blijkt het Spyball alarm af te gaan.. :( continu piepen

Ik naar buiten terwijl ik ondertussen met de zender het alarm probeer te deactiveren.
Lukt niet.... :(

Sleutel er in en contact aan.... het piepen stopt eindelijk. Contact weer uit, piepen begint weer... damm wat nu? Motor even laten staan en de batterij nagekeken. Niets aan te zien, geen meter in de buurt, dan maar proberen om even de motor in de schuur te zetten. Alarm gaat weer af, nu met 115 db... lekker hoor. :N Tijdens het afgaan van het alarm heb ik wel de sleutel op off gezet en uit het contact getrokken. Op een gegeven moment is het alarm weer stil.

Wie o wie heeft hier ervaring mee?
Op het forum kan ik dezelfde klacht niet vinden!

Zou het de batterij van de handzender kunnen zijn?

Help.........................!!!!
 
lijkt me sterk, want dan zou hij helemaal niet reageren op de handzender.
Wat je wel kunt proberen is of ie het met de andere handzender wel normaal doet. zo ja, synchroniseer dan je "defecte"handzender opnieuw met de gebruiksaanwijzing van je boekje ( of op die site van allesvoordefiets.nl )
Omdat ie er mee ophoudt nadat je je sleutel in het contact doet lijkt het meer op een probleem met de startonderbreker functie van je alarm. Ik ben er ook geen expert in maar misschien kun je dat dan onklaarmaken zodat je bewegingsdetectie nog wel werkt maar je startonderbreker niet meer.( zit bij moderne motoren toch vaak ook al in de contactsleutel)
Succes in ieder geval
 
Hey Bluewolf,

Bedankt voor je reactie.
Mijn handzender reageerd nergens op. 2e handzender heb ik helaas niet (moet nog een 2e bijbestellen).

Ga wel even proberen met een nieuwe batterij en opnieuw synchroniseren.

Maar één ding is zeker...... je bent wel de sjaak als je alarm niet meer werkt (of te goed...) |(
 
niet toevallig iets aan laten staan wat stroom gebruikt ? Spyball gaat ook na een tijdje piepen als de accu langzaam aan leeg loopt. Dus bijv. stadslicht bij contactsleutel aan laten staan, handvatverwarming ?
 
Hey Bluewolf,

Bedankt voor je reactie.
Mijn handzender reageerd nergens op. 2e handzender heb ik helaas niet (moet nog een 2e bijbestellen).

Ga wel even proberen met een nieuwe batterij en opnieuw synchroniseren.

Maar één ding is zeker...... je bent wel de sjaak als je alarm niet meer werkt (of te goed...) |(

Nieuwe batterij en de handzender opnieuw gesynchroniseerd (1sec ingedrukt houden, vervolgens 15 sec.)

En ja hoor hij werkt weer........... :}

Slotje dan maar...
 
Hmm klinkt meer als RTFM :P Heb het zelfde probleem ook al een keer gehad. En dat Kl0-t3 geluid doet echt pijn aan de oortjes. Toch maar even die 2e ab er bij bestellen. Of Batt's op stock hebben ;)

Ik heb zo nu en dan nog wel eens dat dat ding af gaat als ik net weg wil rijden en aan het einde van de straat staat dat ding weer te loeien. Kwestie van goed op et knopje drukken tot 3x toe zeg maar.
 
ik heb ook een spyball alarm maar heb altijd een reserve baterijtje in mn gereedschapsetje zitten,
als de handzender leeg is kun je het wel vergeten op hem nog te starten, het kan met een unieke code die je in kan voeren op het knipperen van de led.
maar das nogal omslachtig een extra batterij is wat handiger, en een kleine schroevendraaier anders kun je je handzender niet openmaken.
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan