Weer terug met een span :VX800 EML

paalco

MF'er
25 sep 2010
102
85
Oss
Na de verkoop van wat andere motoren toch weer een span gekocht vandaag.
Heeft er iemand toevallig nog een PDF van de manuals liggen?
received_234013052110964.jpeg
 
Hij staat op 135 70 15 banden. Heeft iemand een idee wat de bandenspanning moet zijn?
 
Hij staat op 135 70 15 banden. Heeft iemand een idee wat de bandenspanning moet zijn?
Zoveel mensen, Zoveel wensen...

De een zweert bij zo hard mogelijk zeg maar 3 bar of zo voor meer zijdelingse stijfheid, waar een ander liever met 2 bar rijdt of zelfs nog iets minder vanwege net iets meer grip in de bochten
 
Zoveel mensen, Zoveel wensen...

De een zweert bij zo hard mogelijk zeg maar 3 bar of zo voor meer zijdelingse stijfheid, waar een ander liever met 2 bar rijdt of zelfs nog iets minder vanwege net iets meer grip in de bochten
Ja, daar kwam ik ook achter na een speurtocht op mf. Ik vind hem wat licht sturen boven de 80-90 .
 
Beste advies is zelf uit proberen en vasthouden wat je t beste bevalt

Ik rij met 2,5 bar onder mijn GL1000 en die staat ook op van die smalle 15 inch banden
 
Gl1100 eml heb ik op 3,0 achter en zij, voor 2,6. Dan drift t wat makkelijker :+ dit bij smalle 135/15 bandjes
 
Laatst bewerkt:
Vandaag van 2.5 naar 2.2
De combinatie is niet zo stuiterig maar op de snelweg nog nerveus.
Morgen de schommelarm in het andere gat zetten. Eens kijken wat dat doet.
 
Als je hem in het voorste zet wordt ie iets nerveuzer toch? Schommel met autoband heeft wel wat last van spoorvorming is mijn ervaring. Naaf besturing heeft dat minder.
Dat dacht ik eerst ook. Maar als ik hem in het voorste gat zet gaat mijn wiel richting motor dus word mijn naloop groter en gaat hij zwaarder sturen dus word stabieler. Graag commentaar als ik het bij het verkeerde eind heb.
 
Misschien al gedaan, maar wat bij mijn Gl1000 nog hielp was alle vering op de zwaarste stand zetten. Dus als aanvulling op juiste bandenspanning.
 
Dat scheelt echt veel. Het nerveuze is er uit. Hij stuurt wel iets zwaarder maar dat was te verwachten. Nu weer verder met de banden spanning en schokbrekers.
 
er zit ook een groot gedeelte van het rijplezier in de gewenning; er komt een moment dat het anticiperen op de bewegingen van je span steeds meer vanzelf gaat en dan lijkt het net of die minder nerveus is geworden...
 
Terug
Bovenaan Onderaan