Weer terug met een span :VX800 EML

er zit ook een groot gedeelte van het rijplezier in de gewenning; er komt een moment dat het anticiperen op de bewegingen van je span steeds meer vanzelf gaat en dan lijkt het net of die minder nerveus is geworden...
Het rijplezier is nu wel groter. Ik zit nu meer ontspannen op de motor. Ik laat het even zo tot ik wat meer gewend ben aan het span. Voorlopig alleen nog wat experimenteren met bandenspanning en vering.
 
  • Leuk
Waarderingen: EHE
Ik ben weer wat verder met leren en experimenteren. Ik heb de vork weer terug gezet en hij stuurt nog steeds te ligt naar mijn zin. Wel heb ik vandaag de motor iets naar links laten overhangen. Hij hing namelijk naar rechts wat ook een duidelijk was in het stuur. Nu gaat hij netjes recht uit. Morgen de vork weer terug naar zwaar sturen. Iets wat me ook opviel is de bandenmaat. Voor en zijspan 135 70 R15 en achter 135 R15.
Ik denk overigens dat 135 R15 standaard was. Iets om over na te denken als ze vervangen moeten worden. Vandaag nog iets gevonden het span en de motor hebben het zelfde bouwjaar. Weet iemand of die vx800 nieuw verkocht is met span?
 
Aĺs je de voorband vervangt door een 135R15 zal het sturen zwaarder worden en rechtdoor stabieler sturen. De 135/70 is lager waardoor de naloop van het voorwiel afneemt. Ik denk dat er in jouw geval in eerste instantie een 135R15 gemonteerd geweest is en als je dan een /70 monteert zal idd de motor wat naar rechts overhellen.
 
Wat is de banden spanning? Als ik in mijn voorband op 3.5 bar zet stuurt hij ook heel licht, echter grip is ver te zoeken.

Op 1.8 bar (voor) is de grip vele malen hoger en stuurt hij toch echt zwaarder. Echter neem ik dat voor lief in verhouding met wat ik er voor terug krijg
 
Laatst bewerkt:
Wat is de banden spanning? Als ik in mijn voorband op 3.5 bar zet stuurt hij ook heel licht, echter grip is ver te zoeken.

Op 1.8 bar (voor) is de grip vele malen hoger en stuurt hij toch echt zwaarder. Echter neem ik dat voor lief in verhouding met wat ik er voor terug krijg
Ik reed 2.5 2.5 en 3 achter.
Ik ga het proberen maar heb gisteren mijn gashendel gemold met het monteren van handvat verwarming 😩 maandag weer verder.
 
Aĺs je de voorband vervangt door een 135R15 zal het sturen zwaarder worden en rechtdoor stabieler sturen. De 135/70 is lager waardoor de naloop van het voorwiel afneemt. Ik denk dat er in jouw geval in eerste instantie een 135R15 gemonteerd geweest is en als je dan een /70 monteert zal idd de motor wat naar rechts overhellen.
Gaat het plan worden. Voor en het span op 135r15 zodat alles weer recht staat.
Advies graag welk merk?
 
er zit ook een groot gedeelte van het rijplezier in de gewenning; er komt een moment dat het anticiperen op de bewegingen van je span steeds meer vanzelf gaat en dan lijkt het net of die minder nerveus is geworden...
Dit klopt inderdaad. 3500 km verder. Ik rijd nu weer met de oude instellingen en heb geen probleem met het stuurgedrag. Wel de voorspanning wat hoger en het zijspan wat hoger gesteld. En 2 zakken zand er in.
 
Ik ken er niet eentje.

Maar als die waterkoeling heeft moet t te doen zijn.
Je gas mengstuk zal wel even knutselen worden, maar met een kleine Landi verdamper moet die vast wel rijdend te krijgen zijn
 
Lijkt mij uiterst onwaarschijnlijk, zeg maar gewoon "nee"

Of het is toeval, of iemand heeft zelf een datum in het typeplaatje geslagen
Mijn eml is wel nieuw verkocht als span. In 93, meteen als span op de weg gekomen. EML deed dat wel. Maar de mijne staat dan wel als zodanig op kenteken en niet meer als Kawasaki.
 
Ik ken er niet eentje.

Maar als die waterkoeling heeft moet t te doen zijn.
Je gas mengstuk zal wel even knutselen worden, maar met een kleine Landi verdamper moet die vast wel rijdend te krijgen zijn
Eerst eens wat info verzamelen. Maar het lijkt aantrekkelijke.
 
Terug
Bovenaan Onderaan