Weer wat geleerd !

Kaboom

MF'er
1 jul 2001
144
0
Als beginnend :] ,(1,5 jaar m\'n rijbewijs) rijd ik nu HONDA xx1100. Ik hou dus wel van pk\'s en van zwaardere brommers. Natuurlijk wel eens gehoord van \"Hayabusa\" maar wat dat nou pecies was... :?
Vandaag ben ik dus ff weze kijken voor een goed winterpak en... wat zag ik in mijn ooghoek.... een Hayabusa t#ring... :} das gaaf.
Altijd gedacht dat Hayabusa een merk was en zo groot als twee andere zou zijn. Het enige wat mij opviel is dat in de showroom (Motoport Den Haag) deze bakken (4 van de 5) nog geen 5000 KM op de teller hadden zitten.
Is men geschrokken van de kracht (na aankoop), zijn er motorische aspecten die tegen vallen :? , of is er iets anders aan de hand.
Wie weet hier meer over te vertellen, want als ik volgend jaar m\'n Black Bird ga in ruilen overweeg ik zeker om die fiets uit de Suzuki stal aan te schaffen
 
Tja....hetzelfde als wat je met R1\'s, en GSXRren ziet...mensen kunnen het vermogen niet aan...en kunnen dus niet lekker rijden, voelen zich ongemakkelijk, en wordt ie met heel weinig KM\'s verkocht...waar ik blij mee ben...want de afschrijving van een nieuwe fiets :? word je helemaal gek van...een 1 jaar oude R1, met 3500 km op de teller, 25000....is 7000 piek, voor 3500 km....is dus 2 gulden per KM afgeschreven....laat die eerste 3500 km afschrijving maar voor iemand anders rekening zijn, neem ik hem dan wel over :)
 
Helemaal mee eens.

Doordat mansen toch vaak in een impuls kopen (emotionele factor moet toch niet onderschat worden), waarna blijkt dat de motor toch niet echt geschikt voor je is, worden deze als recente tweedehands aangeboden voor een leuk prijsje vergeleken met de nieuwwaarde en met weinig km.

Ik zou ook voor zo\'n fiets gaan, gaat net zolang mee als een nieuwe, terwijl de prijs 25% lager ligt.
 
dat merk ik inderdaad ook erg veel. Van veel nieuwe motoren word eerst de kop eraf gereden en daarna gelijk verkocht, omdat het toch niet helemaal klikte tussen eigenaar en motor.

Geen probleem mee, zo komen er tenminste lekker veel nauwelijks gebruikte (en dus ook niet afgeragde) motoren op de markt die gunstig geprijsd zijn. Een vriend van me heeft onlangs een in schitterende staat zijnde R1 uit \'99 gekocht met een mooie pijp erop, ander schermpje, andere knippers en nog wat mods, met nog maar 3700 kilometers op de teller. Net ingereden dus. Geen onkosten aan (nieuwe ketting, banden e.d. hoeft nog niet) en lekker scherp geprijsd zo vlak voor de winter.

Ik moet trouwens ook niet zeuren met mijn R6 uit \'99 met 4600 km op de teller en mooie spiegelrandjes op de banden (die ik er snel aan het afhalen ben (niet met schuurpapier!)).
 
Toen ik mijn GSX-R kocht was die ook net een jaar oud met weinig km\'s maar veel voordeliger dan nieuw.
Hoe die is ingereden weet je natuurlijk niet, en kom je ook nooit achter.
Ik weet alleen dat het waarschijnlijk beter is gebeurt dan wanneer ik het had gedaan, want inrijden, daar heb ik dus echt het geduld niet voor! Dat weet ik nog uit mijn brommer periode, snel spul er op gezet en dan eerst rustig aan doen, niet teveel toeren draaien :r hield ik nooit lang genoeg vol.
Mijn volgende motor wordt \"gewoon\" weer een tweede-handsje. ;)
Kopen en dan gelijk gaan met die hap! })
 
ach... dat inrijden mag tegenwoordig met een korreltje zout worden genomen, de fabricanten draaien namelijk de blokjes (500/1000 km) in op de bank voordat ze in de brommers worden gezet...

dus eigelijk kan je zeggen dat ze zijn ingereden voor dat ze bij de consument terrecht komen.
hebben wij weer een beetje mazzel mee *D
 
Zo had ik ook mijn blackbirdje met nog geen 6000 km op de teller gekocht, met garantie en al.

het blijft een gok, een 2e hands fiets, maar het scheelt duizenden ballen in vergelijking met een nieuwe.......
 
mijn R1 5800 km maar wel met een versleten achterband je neemt altijd een gok als je een tweedehands motor koopt vooral een Supersport.
Maar het scheelt in de prijs.
 
Paulus, ik zal je nog wat leren ;

Wist je dat de Hayabusa een japans vogeltje is dat HEEEEEEEEEEEELE snelle duikvluchten kan maken?

Ik zag trouwens vandaag in de Panorama of Aktueel een sportwagen van f925.000 , die kon wel 390km/u... waar kan je ooit die snelheid halen. Ja op een lege autobahn.
 
JK...ik kan je 1 ding zeggen...en waarschijnlijk krijg ik daarna weer alle niet R1 rijders op mn dak...maar die snelheden kan je rijden waar je wil...mijn R1 loopt op mijn teller 280 met mijzelf erop...190cm lang, 100kg zwaar...en Iedereen vraagt: Hoe hard loopt ie?
Ik antwoord: 280kmph
Iedereen vraagt: heb je dat wel es gereden?
Ik antwoord: jahoor...zeker...
Iedereen vraagt: Waar dan?
Ik antwoord: A4, A12, A7, A18, enz enz enz...de voor mij bekende snelwegen dus...waarvan ik weet waar de eventuele controles/cameras staan...
Iedereen vraagt: bla bla bla dat ze et nie snappen...

maargoed...ik denk dat je snapt waar ik heen wil...als je zo een ding rijdt...gebruik je hem ook....dus ook dik boven de 300...tenminste...ik zou het wel doen })
 
Terug
Bovenaan Onderaan